سامسونگ در رویداد CES 2022 که در اوایل سال جاری برگزار شد، مانیتور Odyssey Neo G8 را معرفی کرد که از همان زمان به عنوان یک مانیتور گیمینگ جذاب و قدرتمند بر روی آن حساب می شد. این مانیتور سامسونگ، اولین مانیتور 4K دنیا بود که از نرخ نوسازی بیشتر از 144 هرتز پشتیبانی می کرد! اما سامسونگ نه تنها از 144 هرتز عبور کرده است، بلکه به رکورد فوق العاده 240 هرتز رسیده است! با این خبر می توان چشم انداز هیجان انگیزی را برای مانیتورهای گیمینگ 4K متصور بود!

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G8 با رزولوشن 4K و رفرش ریت 240 هرتز به بازار می آید

به تازگی اخبار بیشتری در رابطه با مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G8 منتشر شده است. از جمله اینکه این مانیتور حدود 1500 دلار قیمت دارد و در ماه ژوئن در آمریکا در دسترس قرار می گیرد. پیش از این عنوان شده بود که این مانیتور کامپیوتر سامسونگ دارای صفحه نمایش 31.5 اینچی است و در آن از پنل Quantum Mini LED با درجه انحنای 1000R استفاده شده است. اکنون اعلام شده که این مانیتور به 1196 ناحیه منحصر به فرد برای نور پس زمینه مجهز است. این ویژگی باعث می شود تا نسبت کنتراست داینامیک این مانیتور به 1000000:1 ارتقا پیدا کند و امکان کنترل میزان روشنایی آن در 4096 سطح مختلف امکان پذیر باشد. مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G8 از حداکثر شدت روشنایی 2000 nits بهره می برد (در حالت استاندارد این میزان 350 nits است) و از فناوری DisplayHDR 1000 پشتیبانی می کند.

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G8 با رزولوشن 4K و رفرش ریت 240 هرتز به بازار می آید

البته که مانیتور Odyssey Neo G8 از فناوری های AMD FreeSync و NVIDIA G-Sync پشتیبانی می کند و از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (MPRT) بهره می برد. برای ارتباط این مانیتور با دستگاه های دیگر هم راه های کاربردی در اختیار شما است. برای این منظور این مانیتور به دو پورت HDMI 2.1، یک پورت DisplayPort 1.4 و دو پورت USB 3.0 (Type-A) مجهز شده است.

سامسونگ عنوان کرده است که مانیتور Odyssey Neo G8 از قابلیت تنظیم شیب و ارتفاع و چرخش عمودی و افقی برخوردار است. همچنین این مانیتور از قابلیت نورپردازی RGB برخوردار است و امکان سینک کردن نورپردازی آن با دیگر لوازم جانبی متصل به کامپیوتر وجود دارد.

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G8 با رزولوشن 4K و رفرش ریت 240 هرتز به بازار می آید

این همه چیزی که سامسونگ برای گیمرها در نظر گرفته، نیست! همراه با این مانیتور یک مدل دیگر با نام Odyssey Neo G7 نیز ارائه می شود. این مانیتور هم 31.5 اینچی است و از پنل 4K Quantum Mini LED بهره می برد. تفاوت این مدل با G8 این است که نرخ تازه سازی آن «فقط» 165 هرتز است! جالب اینجاست که رفرش ریت 165 هرتز برای رزولوشن 4K عالی به حساب می آید، اما گویا برای سامسونگ این میزان چندان جالب نیست! چرا که در معرفی آن از عبارت «فقط 165 هرتز» استفاده کرده است! باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مانیتور نیز همانند مدل Neo G8 دارای میزان روشنایی استاندارد 350 nits است؛ اما حداکثر روشنایی آن نصف مدل G8 و برابر با 1000 nits خواهد بود.

منبع: tomshardware