از دستگاه های دیجیتال که مجهز به صفحه نمایش بوده و برای نمایش اطلاعات از آن استفاده می شود می توان به مانیتور اشاره کرد. صفحه نمایش ها شامل تلویزیون، مانیتور و ... می شود. انواع مختلف صفحه نمایش تولید شده که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و کیفیت های متنوعی هستند. تصاویر به نمایش درآمده در همه صفحه نمایش ها از پیکسل ساخته شده که وظیفه به نمایش در آوردن انواع کاراکترهای گرافیکی، اعداد، حروف و انواع تصاویر را بر عهده دارند. کیفیت و وضوح بالای تصاویر به نمایش در آمده در صفحه نمایش به عواملی همچون قطعات به کار رفته، اندازه و تراکم نقاط پیکسل داشته و هر چقدر نقاط پیکسل در صفحه نمایش بیشتر باشد از وضوح و کیفیت بالاتری نیز بهره مند خواهید شد. به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن بیش از حد مانیتور در بین همه مردم به خصوص گیمرها، شرکت های زیادی همچون شرکت نام آشنا و معتبر ASUS مشغول تولید انواع مختلف مانیتور در اندازه، قابلیت و ویژگی های متنوع و متعدد هستند! تا پیش از این شرکت ایسوس مانیتورهای گیمینگ قدرتمند زیادی از جمله مانیتور گیمینگ TUF GAMING VG279Q ایسوس را به بازار عرضه کرده اما امروز میخواهیم یکی دیگر از آنها را بشناسیم.

ROG SWIFT PG248Q از نمونه مانتیورهای گیمینگ شرکت ایسوس بوده که با توجه به قابلیت ها و ویژگی های متنوعی که در اختیار دارد تبدیل به یکی از محبوب ترین مدل های این شرکت نیز شده است. از نمونه ویژگی ها و قابلیت های استفاده شده در این مانیتور می توان به نرخ تازه سازی 180 هرتزی، نرخ پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای، فناوری های متنوع و کاربردی، پورت های متعدد، نورپردازی LED و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور خواهیم پرداخت، لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی مانیتور 24 اینچ گیمینگ ROG SWIFT PG248Q ایسوس!

قابلیت سازگاری با محتوای 3 بعدی!

شرکت ایسوس به منظور جذب کاربرانی که علاقه زیادی به دنیای محتوای 3 بعدی دارند، مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG248Q را سازگار با کیت NVIDIA 3D Vision 2 طراحی کرده است. با این ویژگی می توان گفت که شرکت ایسوس دروازه های دنیای بازی های 3 بعدی را به روی کاربرانش باز کرده است! برای دسترسی به این قابلیت می بایست به صورت جداگانه اقدام به تهیه 2 عدد عینک 3 بعدی و کارت گرافیک انویدیا کرده و از محتوای 3 بعدی بهره مند شوید! از ویژگی های مهم و مثبت مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG248Q ایسوس می توان به نرخ تازه سازی 180 هرتزی و نرخ پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای اشاره کرد. به لطف مدت زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG248Q قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در ضمن این مانیتور از نرخ تازه سازی 180 هرتزی نیز برخوردار بوده که به شما این امکان را می دهد تا هنگام بازی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

بررسی کامل و تخصصی مانیتور 24 اینچ گیمینگ ROG SWIFT PG248Q ایسوس!

مجهز به پورت های ارتباطی!

شرکت ASUS به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG248Q از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت ایسوس استفاده شده شامل 1  عدد پورت HDMI 1.4، 1 عدد پورت DisplayPort 1.2 و 2 عدد پورت USB 3.2 Gen 1 می شود. پورت Display Port جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن Display Port نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. در ضمن با توجه به بهره مندی از پورت USB نیز قادر خواهید بوده ماوس و دیگر دستگاه های قابل اتصال را به مانیتور متصل کنید!

این مدل از مانیتور شرکت ASUS دارای روشنایی 350 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG248Q از پنل TN در سایز 24 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن مناسب بازی لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 160 درجه عمودی و 170 درجه افقی اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

بررسی کامل و تخصصی مانیتور 24 اینچ گیمینگ ROG SWIFT PG248Q ایسوس!

فناوری های مانیتور گیمینگ ایسوس ROG SWIFT PG248Q!

ASUS در ساخت مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG248Q از فناوری های مدرن نیز بهره برده تا کاربر بدون نگرانی از بابت خستگی و یا آسیب های چشمی قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های موجود در این مدل از مانیتور گیمینگ شامل Flicker-Free، G-Sync،Game Plus، Game Visual، HDCP، Low Blue Light، Trace Free Technology و VRR می شود.

Flicker-Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

Game Visual: فناوری Game Visual برای نمایش انواع مختلف محتوا از چند نوع تنظیم پیش فرض برخوردار بوده که شامل حالت های مخصوص بازی های مسابقه ای، حالت بازی های MOBA، حالت تصویر سینمایی، حالت RTS/RPG، حالت شوتر اول شخص، حالت sRGB و حالت Scenery می شود. لازم به ذکر است این قابلیت در برخی مانیتورهای مخصوص بازی مانند مانیتور گیمینگ VG278QR ایسوس نیز استفاده شده است.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

منبع: rog.asus