مانیتور ایسوس مدل ROG STRIX XG43UQ با توجه به اندازه ای که در اختیار دارد تبدیل به اولین مانیتور 43 اینچی جهان شده است. این مانیتور با برخورداری از رزولوشن 4K که از طریق پورت HDMI 2.1 دریافت می کند همراه با نرخ پاسخگویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که در اختیار دارد می تواند هر گیمری را به وجد بیاورد. صفحه نمایش این مانیتور گیمینگ با رزولوشن 4k دارای پنلی از نوع VA مات بوده و با توجه به میزان روشنایی 750 cd/m2 که در اختیار دارد می تواند در محیط های پر نور نیز تصاویری با بالاترین وضوح و کیفیت را برای کاربر به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی ها و قابلیت های این مدل از مانیتور نیز می توان به نرخ به روز رسانی 144 هرتز، فناوری های متنوع مانند FreeSync، HDR، ELMB اشاره کرد که می توانند برای فراهم کردن تصاویری با بالاترین وضوح و بالاترین کیفیت نقش موثری داشته باشند. امکانات موجود در این مدل مانیتور نیز شامل برخورداری از پورت های متنوع به منظور برقراری ارتباط با سایر دستگاه های دیجیتال و بلندگوی داخلی می شود. در ادامه مطلب به بررسی کامل و تخصصی تر مانیتور ROG STRIX XG43UQ ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا اخر مطلب با ما همراه باشید!

Asus ROG STRIX XG43UQ اولین مانیتور گیمینگ HDMI 2.1 جهان با سایز 43 اینچ!

دارای نرخ به روز رسانی 144 هرتز!

از ویژگی های مهم و مثبت مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG STRIX XG43UQ می توان به برخورداری از نرخ به روز رسانی پرسرعت 144 هرتزی اشاره کرد. این ویژگی قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از دیگر ویژگی های مثبت و مهم این نیز می توان به نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای که دارد اشاره کرد. با در اختیار داشتن این قابلیت ها می توان گفت که مانیتور ROG STRIX XG43UQ ایسوس یک سر و گردن از بقیه محصولات هم رده خود بالاتر است. شرکت ایسوس از ویژگی هایی همچون Smearing و Motion Blur نیز استفاده کرده تا به شما این امکان را دهد که بتوانید در بازی هایی که از ریتم سریع برخوردار هستند واکنش های سریع تری نشان دهید. ویژگی Smearing وظیفه رفع ریختگی و لکه دار شدن تصویر و ویژگی Motion Blur نیز وظیفه جلوگیری از تار شدن تصاویر هنگام حرکت های سریع را بر عهده دارد!

Asus ROG STRIX XG43UQ اولین مانیتور گیمینگ HDMI 2.1 جهان با سایز 43 اینچ!

پشتیبانی از فناوری های متنوع!

شرکت ایسوس جهت بالابردن کیفیت و وضوح تصاویر به نمایش درآمده از فناوری های متنوعی در مانیتور گیمینگ مدل ROG STRIX XG43UQ استفاده کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانتیور شامل فناوری GameFast، SonicMaster، HDR، FreeSync، Shadow Boost، Extreme Low Motion Blur، Game Plus، Flicker-Free، Game Visual و Low Blue Light می شود.
HDR: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد.

Flicker-Fre: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

FreeSync: این فناوری وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

GameFast: ایسوس برای به حداقل رساندن میزان تاخیر فرمان های ورودی از این فناوری استفاده کرده تا فرمان های کاربر با کم ترین تاخیر اجرا شوند!

Shadow Boost: این فناوری بدون تغییر خاصی اقدام به افزایش دادن روشنایی محیط بازی و دیگر نقاط تاریک صفحه کرده تا کاربر دید و تسلط بیشتر و بهتری نسبت به محیط پیدا کند.

Asus ROG STRIX XG43UQ اولین مانیتور گیمینگ HDMI 2.1 جهان با سایز 43 اینچ!

دارای رزولوشن 4K و روشنایی مناسب!

این مدل از مانیتور شرکت بنکیو دارای روشنایی 750 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. مانیتور ایسوس مدل ROG STRIX XG43UQ از پنل VA در سایز 43 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (3840x2160) پیکسل و رزولوشن 4K لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ایسوس در ساخت این مدل مانیتور گیمینگ حرفه ای از 2 عدد اسپیکر 10 وات و پورت های کاربردی زیادی استفاده کرده تا کاربر برای برقراری ارتباط با دیگر دستگاه های دیجیتال با هیچ چالشی روبرو نشود. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل 1 عدد پورت DisplayPort 1.4،  2 عدد HDMI، 2 عدد پورت USB 3.0، 1 عدد خروجی صدا 3.5 میلی متری می شود. کاربر قادر خواهد بود با فرکانس افقی در حالت DisplayPort به فرکانس 275 کیلوهرتز و در حالت HDMI به فرکانس 30 هرتز تا 135 کیلوهرتز برسد. در ضمن با فرکانس عمودی نیز در حالت DisplayPort به فرکانس 48 تا 144 هرتز و در حالت HDMI به فرکانس 48 تا 64 هرتز برسد.

منبع: rog.asus