برند HP به تازگی دو مدل جدید مانیتور با نام های HP U32 4K HDR و HP M34d WQHD معرفی کرده است. هر دوی این مانیتورها از انتقال دیتا از طریق کابل USB-C پشتیبانی می کنند و می توان آنها را به لپ تاپ متصل کرد. همچنین این مانیتورها از فیلتر Blue Light برخوردارند و مانع از آسیب دیدن چشم در اثر نگاه کردن مداوم به آنها می شوند. لازم به ذکر است که مانیتور HP U32 4K HDR از ماه اکتبر 2021 (مهر ا1400) با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد. اما مانیتور HP M34d WQHD هم اکنون با قیمت 530 دلار در بازارهای جهانی موجود است. مدل دوم به صورت خمیده طراحی شده و این امکان را به شما می دهد تا به طور کامل بر روی تصاویر و کار خود متمرکز شوید.

برند HP دو مانیتور جدید برای استفاده طراحان و گرافیست ها معرفی کرده است

مانیتور HP U32 4K HDR برای طراحان و کارهای گرافیکی عرضه شده است. این مانیتور از صفحه نمایشی با ابعاد 31.5 اینچ تشکیل شده و به صورت پیش فرض (در کارخانه) کالیبره شده است. به همین دلیل دقت رنگ این مانیتور فوق العاده بالا است و این دستگاه محدوده رنگ 99% sRGB و 98% DCI-P3 را پوشش می دهد.

سایر مشخصات مانیتور HP U32 4K HDR شامل رزولوشن 3840x2160 (UHD)، نرخ تازه سازی 60 هرتز، میزان روشنایی 400 نیت و زمان پاسخ دهی 4 میلی ثانیه می شود. همچنین این مانیتور به پورت های کاربردی DisplayPort 1.4، HDMI 2.0، USB-C، سه پورت USB-A 3.2 (Gen 1) و جک 3.5 میلی متری صدا مجهز است. پنل به کار رفته در این مانیتور از نوع IPS است که هم کیفیت رنگی عالی را ارائه می دهد و هم زاویه دید وسیعی را به ارمغان می آورد. روکش به کار رفته بر روی نمایشگر این مانیتور از نوع مات است که مانع از بازتاب تصاویر محیط بر روی آن می شود.

برند HP دو مانیتور جدید برای استفاده طراحان و گرافیست ها معرفی کرده است

در رابطه با مانیتور HP M34d WQHD نیز باید بگوییم که این مانیتور با سایز 34 اینچ و به صورت خمیده عرضه شده و همان طور که از عنوانش مشخص است، از رزولوشن WQHD برخوردار است. این مانیتور دارای اسپیکرهای داخلی نیز هست. اچ پی عنوان کرده است که این مانیتور برای انجام کارهای مولتی تسکینگ کارایی بالایی دارد.

مشخصات مانیتور HP M34d WQHD شامل نرخ تازه سازی 100 هرتز، نسبت تصویر 21:9، میزان روشنایی 250 نیت و نسبت کنتراست استاتیک 3500:1 می شود. همچنین این مانیتور از زمان پاسخ دهی 5 میلی ثانیه برخوردار بوده و به پنل VA با روکش ضد بازتاب مجهز است. این مانیتور نیز از لحاظ تعداد و تنوع پورت های ارتباطی یک دستگاه کامل به حساب می آید و می توان آن را به انواع کامپیوترها و لپ تاپ های جدید اتصال داد. پورت های این مانیتور شامل HDMI 2.0، DisplayPort 1.2، USB-C، چهار پورت USB-A 3.2 (Gen 1)، یک پورت USB-B و جک 3.5 میلی متری صدا می شود. در این مانیتور از اسپیکرهای داخلی با توان 3 وات هم استفاده شده است.

منبع: windowscentral