مانیتورهای گیمینگ سری Nitro XV5 به تازگی از جانب برند ایسر معرفی شده است. این طور که از اخبار بر می آید، قرار است تا دو مانیتور 27 اینچی در قالب این سری به بازار عرضه شود. هر دوی این مانیتورها از پنل IPS بهره می برند و در ادامه می توانید با مشخصات آنها بیشتر آشنا شوید.

تفاوت بین این دو مانیتور به رزولوشن آنها مربوط می شود؛ جایی که یکی از آنها از رزولوشن 1440p و دیگری از 4K پشتیبانی می کنند! ایسر اعلام کرده است که هر دوی این مانیتورها در حالت اورکلاک شده توانایی دستیابی به نرخ نوسازی تصویر عالی 200 هرتز را دارند. با این حال رفرش ریت طبیعی نسخه 1440p برابر با 144 هرتز خواهد بود. همچنین مانیتور ایسر نیترو XV5 با رزولوشن 4K دارای رفرش ریت طبیعی 160 هرتز است.

مانیتور جدید ایسر نیترو XV5 از رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 200 هرتز پشتیبانی می کند

ایسر عنوان کرده است که زمان پاسخ دهی مانیتور Nitro XV5 برابر با 0.5 میلی ثانیه است؛ اما با این حال به این نکته اشاره نکرده است که این زمان پاسخ دهی به حالت GtG مربوط می شود یا MPRT. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مانیتور مجهز به پورت HDMI 2.1 است و از اتصال به قدرتمندترین کارت گرافیک های انویدیا و AMD پشتیبانی می کند. همچنین محدودیتی برای اتصال آن به نسل جدید کنسول های بازی وجود ندارد. این طور که به نظر می رسد ایسر پورت HDMI 2.1 این مانیتور را به پهنای باند کامل مجهز کرده است و به این ترتیب این درگاه با رزولوشن 4K با نرخ 120 هرتز سازگاری دارد. این مشخصات برای اتصال مانیتور Nitro XV5 به کنسول های بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس کاملاً مناسب است و امکان تجربه گیمینگ به صورت حرفه ای را در اختیار کاربر قرار می دهد.

مانیتور جدید ایسر نیترو XV5 از رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 200 هرتز پشتیبانی می کند

علاوه بر این، مانیتور ایسر نیترو XV5 به یک هاب USB هم مجهز است که در آن یک پورت USB Type-C با سرعت شارژ 65 وات دیده می شود. به این ترتیب می توانید در حین استفاده از این مانیتور گیمینگ، مک بوک خود را هم با آن شارژ کنید! ایسر عنوان کرده است که این هاب دارای جایگاه نصب دیواری با ابعاد 75x75 میلی متر است و به کاربر اجازه می دهد تا مانیتور را بر روی دیوار نصب کنید. از دیگر ویژگی های این سری از مانیتورهای ایسر می توان به پایه قابل تنظیم و یک سوئیج KVM برای مدیریت تجهیزات جانبی اشاره کرد.

مانیتور جدید ایسر نیترو XV5 از رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 200 هرتز پشتیبانی می کند

به احتمال بسیار زیاد قیمت مانیتور گیمینگ ایسر Nitro XV5 برای عرضه در بازار کشورهای اروپایی برابر با 399 یورو خواهد بود. البته این قیمت مربوط به نسخه 1440p است و هنوز در رابطه با قیمت نسخه 4K اطلاعاتی در دسترس قرار نگرفته است. در کل با توجه به مشخصات ایده آل این مانیتور می توان پیش بینی کرد که استقبال خوبی از آن در بازار به عمل خواهد آمد و این مانیتور رقیب خوبی برای مانیتورهای گیمینگ LG و Dell شود.

منبع: gizmochina