به تازگی شرکت چینی RedMagic گوشی های هوشمند سری 7S خود را معرفی کرد که در آنها از تراشه جدید اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده است. اما محصولات جدید این شرکت فقط به این گوشی ها محدود نشده و شاهد عرضه یک مانیتور گیمینگ نیز از جانب آن بوده ایم. این مانیتور نام ساده ای دارد و به صورت RedMagic Gaming Monitor نام گذاری شده است. رد مجیک اعلام کرده است که این مانیتور از حدود ماه سپتامبر سال جاری (شهریور 1401) در دسترس قرار می گیرد. هنوز در رابطه با قیمت مانیتور گیمینگ رد مجیک و اینکه این محصول خارج از مرزهای چین نیز در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر، اطلاعاتی منتشر نشده است.

مانیتور گیمینگ 27 اینچ RedMagic با وضوح تصویر 4K، نرخ نوسازی 160 هرتز و نور پس زمینه Mini LED معرفی شد

مانیتور گیمینگ رد مجیک دارای سایز 27 اینچ است و در آن از پنل با نور پس زمینه Mini LED استفاده شده است. این پنل ها روز به روز محبوبیت بالاتری به دست آورده اند و استفاده از آنها در مانیتورهای گیمینگ پیشرفته بیشتر از قبل شده است. مطابق با اعلام RedMagic، این مانیتور گیمینگ از 1152 ناحیه کم نور (Dimming Zone) است و توانسته تا به استاندارد DisplayHDR 1000 دست پیدا کند. این استاندارد به این معنا است که مانیتور جدید رد مجیک توانایی دستیابی به میزان روشنایی 1000 nits را دارد و از قابلیت پردازش تصویر 10 بیت بهره می برد. علاوه بر این، این مانیتور دارای انحراف Delta E زیر یک است. این مشخصات در کنار هم باعث می شوند تا تصویر با بالاترین میزان شفافیت و کیفیت به نمایش درآید و رنگ های به کار رفته در آن به چشم انسان کاملاً طبیعی و باورپذیر جلوه کند.

مانیتور گیمینگ 27 اینچ RedMagic با وضوح تصویر 4K، نرخ نوسازی 160 هرتز و نور پس زمینه Mini LED معرفی شد

از دیگر مشخصات مانیتور گیمینگ رد مجیک باید به فناوری کاهش نور آبی (Low Blue Light) اشاره کنیم. این فناوری باعث می شود تا چشم های کاربر در اثر نگاه کردن متوالی به صفحه نمایش مانیتور خسته نشود و در طولانی مدت آسیب نبیند. مانیتور RedMagic Gaming Monitor وضوح تصویر فوق العاده 4K را به ارمغان می آورد و از نرخ نوسازی 160 هرتز پشتیبانی می کند. بنابراین این مانیتور دارای قابلیت نمایش تصاویر اکشن و سریع بدون کوچکترین افت کیفیت را دارد. مانیتور گیمینگ رد مجیک از فناوری AMD FreeSync Premium Pro پشتیبانی می کند و کمترین زمان تأخیر نمایش را در هنگام اتصال به کارت گرافیک های AMD ارائه می دهد. لازم به ذکر است که پورت های اتصالی این مانیتور دارای دو پورت HDMI 2.1، یک پورت DP 1.4 و یک پورت USB-C می شود.

مانیتور گیمینگ 27 اینچ RedMagic با وضوح تصویر 4K، نرخ نوسازی 160 هرتز و نور پس زمینه Mini LED معرفی شد

شرکت رد مجیک قصد دارد تا این مانیتور را در دو نسخه راهی بازار کند که یکی از آنها از قابلیت mirror کردن صفحه نمایش به صورت وایرلس با وضوح عالی 4K پشتیبانی می کند. نسخه دیگر نیز به صفحه نمایش 2K مجهز است و مشخصات آن را نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز و روشنایی 400 nits تشکیل می دهند. نسخه دوم فاقد پنل Mini LED خواهد بود و قطعاً قیمت کمتری نسبت به نسخه 4K خواهد داشت.

منبع: notebookcheck