اگر می خواهید تا از بالاترین پتانسیل های پردازنده Intel Core i9-12900K بهره مند شوید، باید از یک مادربرد رده بالا با چیپست Z690 استفاده کنید. این پردازنده به 16 هسته مجهز است و از فرکانس توربوی حداکثر 5.2 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. از این پردازنده می توان برای راه اندازی سیستم های محاسباتی یا گیمینگ استفاده کرد. در این بخش چند مدل از بهترین مادربردهای موجود در بازار سازگار با پردازنده Core i9-12900K اینتل را به شما معرفی می کنیم که امکان اورکلاک کردن این پردازنده قدرتمند را ایجاد کرده و از سیستم خنک سازی مناسب بهره می برند. با ما همراه باشید.

مادربرد ASUS ROG Maximus Z690 Hero – بهترین انتخاب در مجموع

مادربرد ASUS ROG Maximus Z690 Hero – بهترین انتخاب در مجموع

مادربرد AUSU ROG Maximus Z690 Hero برای کاربران معمولی بیش از اندازه پیشرفته است و شما فقط زمانی به آن نیاز پیدا خواهید کرد که قصد استفاده از پردازنده قدرتمند Core i9-12900K را داشته باشید! تنظیمات VRM و توزیع جریان برق این مادربرد بی نظیر است و این امکان را به شما می دهد تا این پردازنده را بدون نگرانی بابت مسائل مربوط به پاور، اورکلاک کنید. این مادربرد به اسلات های متعدد M.2 مجهز است و از PCIe 5.0 و حافظه های رم DDR5 پشتیبانی می کند. همچنین این مادربرد طراحی جذاب و زیبایی دارد و بهترین انتخاب از لیست ما برای شما خواهد بود.

مادربرد ASUS ROG Strix Z690-F Gaming – ارزش خرید بالا

مادربرد ASUS ROG Strix Z690-F Gaming – ارزش خرید بالا

اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه تری هستید و به امکانات عجیب و غریب مادربرد بالا نیاز ندارید، مادربرد ASUS ROG Strix Z690-F Gaming یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این مادربرد از استاندارد PCIe 5.0 و حافظه های رم DDR5 پشتیبانی می کند و از طراحی پاور 16+1 بهره می برد. از دیگر ویژگی های این مادربرد می توان به مجهز بودن به کامپوننت های با کیفیت، پشتیبانی از 2.5Gb LAN، وای فای 6E و پورت های متعدد USB اشاره کرد.

مادربرد MSI MPG Z690 CARBON WIFI – مشابه با مادربرد ایسوس Z690-F

مادربرد MSI MPG Z690 CARBON WIFI – مشابه با مادربرد ایسوس Z690-F

یک کامپیوتر مجهز به مادربرد ASUS ROG Strix Z690-F Gaming تفاوتی با یک کامپیوتر مجهز به مادربرد MSI Z690 CARBON WIFI نخواهد داشت! شما با استفاده از این مادربرد به همان طراحی پاور و پشتیبانی از استاندارد PCIe 5.0 و حافظه های رم DDR5 دست پیدا خواهید کرد. همچنین شما می توانید تا حدودی از قابلیت اورکلاکینگ نیز با استفاده از این مادربرد بهره مند شوید مجهز بودن به پورت 2.5Gb LAN و سایر ویژگی های کلیدی مانند کامپوننت های با کیفیت در این مادربرد نیز دیده می شود و آن را به یک انتخاب ایده آل تبدیل کرده است.

مادربرد MSI PRO Z690-A – مناسب ترین قیمت

مادربرد MSI PRO Z690-A – مناسب ترین قیمت

واژه «اقتصادی» لزوماً بار منفی ندارد و به معنای رده پایین بودن مادربرد نیست! مادربرد MSI PRO Z690-A یک مثال خوب برای اثبات این جمله است! این مادربرد برای راه اندازی کامپیوترهای ساده تر کاربرد دارد و از حافظه های رم DDR4 پشتیبانی می کند. همچنین در این مادربرد از طراحی پاور 8+4 برخوردار است و با استاندارد PCIe 5.0 سازگار است. برای این مادربرد تعداد زیادی پورت USB نیز در نظر گرفته شده است.

مادربرد ASRock Z690 Steel Legend – بهترین انتخاب در میان مادربردهای DDR4

مادربرد ASRock Z690 Steel Legend – بهترین انتخاب در میان مادربردهای DDR4

مادربرد ASRock Z690 Steel Legend اگرچه بهترین انتخاب برای پردازنده های نسل 12 اینتل به شمار نمی آید، اما از حافظه های رم DDR4 پشتیبانی می کند و برای کسانی که به پلتفرم های جدید نیاز دارند از بهترین انتخاب ها است. در این مادربرد از طراحی پاور 13 فاز استفاده شده و برای آن ویژگی هایی مانند پورت 2.5Gb LAN، وای فای و اسلات های M.2 متعدد در نظر گرفته شده است. همچنین این مدل با استاندارد PCIe 5.0 سازگار است.

مادربرد ASUS ROG Strix Z690-I Gaming WiFi – بهترین انتخاب در میان مادربردهای ITX

مادربرد ASUS ROG Strix Z690-I Gaming WiFi – بهترین انتخاب در میان مادربردهای ITX

قصد راه اندازی یک کامپیوتر جمع و جور را دارید؟ به یک مادربرد ITX برای قرار گرفتن در کیس های کوچک نیاز دارید. برای این منظور مادربرد ASUS ROG Strix Z690-I Gaming Wi-Fi انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. مشخصات این مادربرد شامل سازگاری با استاندارد PCIe 5.0 و حافظه های رم DDR5، طراحی پاور 10+1 و مجهز بودن به کامپوننت های با کیفیت اشاره کرد. همچنین این مادربرد به پورت 2.5Gb LAN و وای فای مجهز است که برای کامپیوترهای کوچک مزایای قابل توجهی به حساب می آیند. این مدل به دو اسلات M.2 هم مجهز است و از حافظه های ذخیره سازی پر سرعت به خوبی پشتیبانی می کند.

منبع: windowscentral