شرکت نام آشنا ایسوس به منظور پشتیبانی از دهمین و یازدهمین نسل پردازنده های اینتل و برای استفاده گیمرها نسل جدیدی از مادربردهای خود را تولید و روانه بازار کرده بود. این سری از مادربردهای تولیدی شرکت گیگابایت از امکانات بی شماری برخوردار بوده و با توجه به ویژگی های تقویت شده ای که نسبت به نسل های قبلی دارند می توانند نیاز اکثر کاربران را به راحتی برطرف کنند. از نمونه مادربردهای پشتیبانی کننده از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل می توان به مدل TUF GAMING B560-PLUS WIFI اشاره کرد. این مدل مادربرد با توجه به برخورداری از ویژگی ها و قابلیت های متنوع و کاربردی همچون سیستم خنک کنندگی مناسب، هدرها و پورت های کاربردی، حافظه رم از نوع DDR4 با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت، شبکه بی سیم Wifi، سیستم صوتی قدرتمند، نورپردازی RGB و ... می توان گفت که قادر است تمامی نیازهای یک گیمر برای راه اندازی سیستم گیمینگ قدرتمند را بی نیاز گند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مادربرد شرکت ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

مادربرد TUF GAMING B560-PLUS WIFI ایسوس، مخصوص گیمرها!

قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل و حافظه های رم DDR4

شرکت گیگابایت در طراحی و ساخت مادربرد گیمینگ مدل TUF GAMING B560-PLUS WIFI از چیپست B560 شرکت اینتل بهره برده است. چیپست استفاده شده در این مدل از مادربرد دارای یک سوکت پردازنده از نوع LGA1200 بوده تا به شما این امکان را بدهد تا بتوانید از پردازنده های نسل 11 اینتل (Core) و نسل 10 اینتل (Core, Pentium Gold, celeron) بر روی سیستم خود استفاده کنید. از دیگر ویژگی های استفاده شده در این مدل از مادربرد می توان به برخورداری از 4 اسلات رم از نوع DIMM اشاره کرد دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است تا از قابلیت اجرای برنامه ها و بازی های سنگین برخوردار شوید! اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت را دارد. با توجه به بهره مندی از ویژگی یاد شده این امکان را خواهید داشت تا قادر باشید از حافظه های رم که دارای فرکانس هایی تا 5000 مگاهرتز (به صورت اورکلاک) و 3200 مگاهرتز بدون اورکلاک هستند بر روی این مادربرد استفاده کنید. مادربرد گیمینگ مدل TUF GAMING B560-PLUS WIFI با توجه به سازگاری با NVMe SSD RAID و برخورداری از اسلات های M.2 با نسل چهارم PCIe قادر است عملکرد خیره کننده ای را برای گیمرهای حرفه ای به ارمغان بیاورد. فرم فاکتور ATX و ابعاد 305x244 میلی متری که این مادربرد در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا برای نصب بر روی انواع کیس های رایج و با کیفیت با هیچ چالشی روبرو نشوید! پشتیبانی از فناوری X.M.P و Optimem II از ویژگی های مثبت مادربرد گیمینگ مدل TUF GAMING B560-PLUS WIFI ایسوس محسوب می شود. این فناوری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فرکانس کاری حافظه را متناسب با نیاز و توانایی سیستم تنظیم کنید. فناوری Optimem II نیز به منظور ترسیم نقشه های سیگنال حافظه در لایه های مختلف PCB اضافه شده است.

مادربرد TUF GAMING B560-PLUS WIFI ایسوس، مخصوص گیمرها!

پورت ها و هدرهای متنوع مادربرد ASUS TUF GAMING B560-PLUS WIFI!

شرکت ASUS جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... از پورت ها و هدرهای متنوعی استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 1 عدد پورت HDMI، 1 عدد پورت DisplayPort، 1 عدد پورت USB Type-C، 3 عدد پورت USB 2.0، 2 عدد پورت USB 3.1 می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. از دیگر روش های ارتباطی که در این مدل مادربرد اضافه شده می توان به اتصال Wi-Fi و بلوتوث نسخه 5.0 اشاره کرد. اتصال Wi-Fi از سرعت انتقال باورنکردنی و فوق العاده همراه با ظرفیت بهبود یافته برخوردار بوده که قادر است عملکرد بهتری را در محیط های متراکم از خود نشان دهد. از ویژگی های این نسخه از وای فای می توان به قابلیت ارائه سرعتی تا 2.4 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد. هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 3 عدد هدر 4 پین برای کیس، 1 عدد هدر چهار پین برای فن پردازنده، 1 عدد هدر پمپ AIO، 1 عدد هدر فن OPT، 1 عدد هدر USB Type-C، 2 عدد هدر USB 2.0، 1 عدد هدر USB 3.0 می شود.

بهره مندی از پورت ها و هدرهای متنوع!

از دیگر ویژگی های استفاده شده در مادربرد گیمینگ مدل TUF GAMING B560-PLUS WIFI ایسوس می توان به برخورداری از کارت شبکه قدرتمند اشاره کرد. کارت شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع 2.5Gb Ethernet ساخت شرکت Realtek می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. کارت صدا نیز یکی دیگر از امکانات تعبیه شده در این مدل از مادربرد بوده که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید صدایی با بالاترین کیفیت را به دست آورید. کارت صدا استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع ALC897 ساخت شرکت Realtek بوده و می تواند صدایی شفاف، قدرتمند و 7.1 کاناله را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق 5 عدد جک 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید. در ضمن این مدل از کارت صدای استفاده شده قادر است صدای با کیفیت، شفاف، قوی و بدون نویز را برای شما فراهم کند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت ایسوس در ساخت این مادربرد از سیستم نورپردازی از نوع RGB بهره برده است. از دیگر ویژگی های نورپردازی این مدل از مادربرد می توان به قابلیت کنترل سیستم نورپردازی RGB اشاره کرد. این قابلیت کاربر را قادر می سازد تا بتواند کنترل سیستم نورپردازی شده و نوارهای LED اتصال داده شده را در دست گفته و بوسیله نرم افزار مخصوص (Aura) اقدام به شخصی سازی کند!

منبع: asus