شرکت MSI را یکی از برترین و معتبرترین برندهای تولید کننده انواع مختلف لپ تاپ، کامپیوتر، لوازم جانبی کامپیوتر (کارت گرافیک، مادربرد و ...) ،مانیتور، کیس و ... محسوب می شود. این شرکت در سال 1986 با 5 نفر شروع به کار کرده و پس از گذشت 36 سال از تاسیس آن توانسته به یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین برند در بازارهای جهانی تبدیل شود! مادربرد حرفه ای MAG X570S TOMAHAWAK MAX یکی از جدیدترین محصولات MSI بوده که با توجه به قابلیت ها و ویژگی های متعددی که در ساخت آن استفاده شده تبدیل به یکی از محبوب ترین مادربرد در بین گیمرها و دیگر افراد شده است! از قابلیت ها و ویژگی هایی که در طراحی و ساخت این مدل مادربرد استفاده شده نیز می توان به سیستم خنک کنندگی قدرتمند بر پایه هوش مصنوعی، قابلیت Game Boost، قابلیت محافظت در برابر اضافه ولتاژ، دارای پورت های متعدد، مجهز به تکنولوژی Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2، نورپردازی RGB، فرم ظاهری ATX و ... می شود. این مادربرد با توجه به برخورداری از قابلیت های متعدد می تواند عملکرد بالا و امکانات متنوعی در اختیار شما قرار دهد. همچنین لازم به ذکر است که این مادربرد سازگار با پردازنده های نسل جدید AMD است. ادامه مقاله به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مادربرد شرکت MSI خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مجهز به سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

شرکت MSI جهت محافظت کردن از قطعات متصل شده به مادربرد مدلMAG X570S TOMAHAWAK MAX و بهره مندی از بهترین عملکرد از یک سیستم خنک کنندگی پرقدرت استفاده کرده است. در ضمن MSI به منظور بی نقص کردن جریان برقی که به پردازنده منتهی می شود از هیت سینک بزرگ بهره برده است. هدرهای فن متعددی نیز در این مدل مادربرد تعبیه شده تا این امکان را به شما بدهد که بتوانید سیستم خنک کننده مدنظر خودتان را پیاده سازی کنید! از ویژگی هدرهای فن این مدل مادربرد می توان به امکان شناسایی اتوماتیک حالت PWM و DC اشاره کرد. این قابلیت می تواند زمینه ساز بی صدا کار کردن و سرعت زیاد فن ها باشد. لازم به ذکر است که با توجه به برخورداری این مدل مادربرد از موتور هوشمند شناسایی دمای GPU و پردازنده که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده، این امکان را خواهد داشت تا قادر باشد فن های سیستم را در بهترین حال ممکن و متناسب با وضعیت قطعات مختلف پیکربندی کند! موتور هوشمند استفاده شده در مادربرد مدل MAG X570S TOMAHAWAK MAX ام اس آی دارای 3 حالت کم صدا، توربو و حالت دستی بوده و هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاص خود هستند‍!

مادربرد MAG X570S TOMAHAWK MAX ام اس آی، باکیفیت و جان سخت!

دارای رابط های جدید و پرسرعت!

MSI در طراحی و ساخت مادربرد مدل MAG X570S TOMAHAWAK MAX به دلیل استفاده از پردازنده های سری 5000 AMD از جدیدترین رابط Lightning Gen 4 M.2 برخوردار است. این رابط شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید به سرعت انتقال فوق العاده 64 گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کنید. در ضمن این سرعت بالاترین و سریع ترین درگاه نصب حافظه موجود در بازار است. از دیگر رابط های استفاده شده در این مدل از مادربرد می توان به رابط Lightning Gen 4 PCI-E اشاره کرد. شرکت MSI از این رابط علاوه بر درگاه حافظه M.2 در قسمت PCI-E نیز استفاده کرده است. این رابط نسل چهارم PCI-E بوده و در مقایسه با نسل قبلی خود قادر است 2 برابر پهنای باند بیشتری را برای کاربر ارائه کند. از ویژگی های مهم و مثبت این رابط نیز می توان به پشتیبانی از کارت گرافیک های جدید و قدیمی اشاره کرد!

مادربرد MAG X570S TOMAHAWK MAX ام اس آی، باکیفیت و جان سخت!

بهره مندی از پورت ها و هدرهای متنوع!

شرکت MSI جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... از پورت ها و هدرهای متنوعی استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 2 عدد USB 3.2 Gen 1، 3 عدد پورت USB 3.2 Gen 2، 2 عدد USB 2.0، 1 عدد پورت USB 3.2 Type-C،  1 عدد HDMI، 5 عدد جک 3.5 میلی متری، 1 عدد PS/2 و 1 عدد پورت شبکه می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. از دیگر روش های ارتباطی که در این مدل مادربرد اضافه شده می توان به اتصال Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه 5.2 اشاره کرد. اتصال Wi-Fi 6E از سرعت انتقال باورنکردنی و فوق العاده همراه با ظرفیت بهبود یافته برخوردار بوده که قادر است عملکرد بهتری را در محیط های متراکم از خود نشان دهد. از ویژگی های این نسخه از وای فای می توان به پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتزی و قابلیت ارائه سرعتی تا 2.4 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد. هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 4 عدد هدر USB 2.0، 2 عدد هدر USB 3.2 Gen 2، 4 عدد پورت USB 3.0 (USB 3.2 Gen 1)، 1 عدد هدر فن سی پی یو 4 پین، یک عدد هدر برق اصلی 24 پین، یک عدد هدر S/PDIF می شود.

مادربرد MAG X570S TOMAHAWK MAX ام اس آی، باکیفیت و جان سخت!

قابلیت پشتیبانی از جدیدترین نسل پردازنده های رایزن AMD

مادربرد مدل MAG X570S TOMAHAWAK MAX با توجه به برخورداری از به روزترین تکنولوژی ها قادر است از جدیدترین نسل از پردازنده های رایزن AMD پشتیبانی کرده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید جدیدترین و بالاترین سیستم خود را ببندید! شرکت ام اس آی در طراحی و ساخت مادربرد مدل MAG X570S TOMAHAWAK MAX از چهار حافظه رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت استفاده کرده و دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است تا از قابلیت اجرای برنامه ها و بازی های سنگین برخوردار شوید! از دیگر مشخصات مادربرد مدل MAG X570S TOMAHAWAK MAX باید به مجهز بودن آن به 2 اسلات PCI Express x1 (جهت توسعه مادربرد)، 2 عدد اسلات PCI Express X16، 6 کانکتور ساتا 3.0 (برای نصب هارد دیسک و درایو نوری) و 2 کانکتور M.2 (برای نصب هارد دیسک SSD) اشاره کرد. استفاده از هارد SSD باعث ارتقای چشمگیر سرعت کامپیوتر در لود سیستم عامل و اجرای برنامه های مختلف می شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل مادربرد قابلیت پشتیبانی از RAID 0، RAID1، RAID10، چیپست صدا از نوع Realtek ALC4080 Codec همراه با کانال های صوتی 7.1 کاناله، 2 عدد کانکتور اتصال آنتن، 1 عدد سوکت پردازنده از نوع AM4، فرم ظاهری ATX و چیپست X570 را دارد.

منبع: msi