مادربرد را می توان یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های یک کامپیوتر محسوب کرد. مادربرد این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از آن برای استفاده از دیگر قطعات و سخت افزارهای مورد نیاز برای راه اندازی یک سیستم استفاده کنید. این دستگاه وظیفه برقراری ارتباط بین قطعات، منتقل کردن اطلاعات بین آن ها و رساندن جریان الکتریکی را بر عهده دارد. کمپانی نام آشنای گیگابایت را نیز می توان یکی از بهترین و حرفه ای ترین تولید کننده انواع مختلف مادربرد در دنیا محسوب کرد. از نمونه محصولات تولیدی این شرکت در زمینه مادربرد می توان به مدل B560M Aorus ELITE اشاره کرد. گیگابایت به منظور بالا بردن عملکرد و کارایی، مادربرد را با قابلیت های متنوع و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا طراحی کرده است. از نمونه ویژگی ها و قابلیت های استفاده شده در این مدل مادربرد می توان به چیپست B560، 1 عدد سوکت از نوع LGA1200 با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل، نورپردازی RGB و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مادربرد شرکت گیگابایت را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مادربرد گیمینگ B560M Aorus ELITE گیگابایت، انتخاب مناسب گیمرهای حرفه ای!

سازگار با حافظه های رم قدرتمند DDR4 و مجهز به پورت ها و هدر های متنوع!

شرکت گیگابایت در طراحی و ساخت مادربرد گیمینگ مدل B560M Aorus ELITE از چهار حافظه رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت استفاده کرده و دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است تا از قابلیت اجرای برنامه ها و بازی های سنگین برخوردار شوید! از دیگر مشخصات مادربرد گیمینگ گیگابایت مدل B560M Aorus ELITE باید به مجهز بودن آن به 1 اسلات PCI Express x1 (جهت توسعه مادربرد)، شش کانکتور ساتا 3.0 (برای نصب هارد دیسک و درایو نوری) و 2 کانکتور M.2 (برای نصب هارد دیسک SSD) اشاره کرد. استفاده از هارد SSD باعث ارتقای چشمگیر سرعت کامپیوتر در لود سیستم عامل و اجرای برنامه های مختلف می شود. شرکت گیگابایت در طراحی و ساخت این مادربرد با حافظه رم DDR4 از پورت های مختلفی به منظور ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... بهره برده است. پورت های تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 3 عدد پورت USB 3.2، 6 عدد پورت USB 2.0، پورت USB Type-C، پورت PS/2، 6 عدد پورت 3.5 میلی متر، 1 عدد پورت RJ-45، DisplayPort می شود. در ضمن این مادربرد از پورت HDMI جهت اتصال به مانیتور و دیگر دستگاه های دیجیتال برخوردار است. از ویژگی های مثبت و مهم این مدل مادربرد نیز می توان به سیستم خنک کنندگی و سیستم مدیریت حرارت اشاره کرد.

مادربرد گیمینگ B560M Aorus ELITE گیگابایت، انتخاب مناسب گیمرهای حرفه ای!

قابلیت سازگاری با نسل 10و 11 پردازنده های شرکت اینتل!

با توجه به اینکه مادربرد گیمینگ مدل B560M Aorus ELITE گیگابایت در ابعاد 244x244 میلی متر و فرم فاکتور Micro ATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع مختلف کیس های کامپیوتر نخواهید داشت. شرکت گیگابایت در این مادربرد از چیپست B560 اینتل بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع LGA 1200 است. شما می توانید از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل بر روی مادربرد گیمینگ B560M Aorus ELITE گیگابایت استفاده کرده تا تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای سازندگان محتوا، طراحان حرفه ای و گیمرها شود! از دیگر امکانات و قابلیت های موجود در این مدل مادربرد می توان به بهره مندی از کارت صدای باکیفیت Realtek اشاره کرد. کارت صدای استفاده شده در این مدل مادربرد دارای قابلیت حذف نویز مخصوص گیمرها بوده که قادر است وضوح فوق العاده، صدایی شفاف و طبیعی را برای کاربران به وجود بیاورد. شما می توانید این مادربرد حرفه ای سازگار با پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل را از طریق 6 عدد جک 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید. مادربرد گیمینگ گیگابایت مدل B560M Aorus ELITE به هدرهای RGB نیز مجهز است و از قابلیت نورپردازی در رنگ ها و حالت های مختلف بهره می برد. هدرهای RGB موجود در این مادربرد شامل 2 عدد هدر چهار پین 21 ولت RGB و 2 هدر سه پین 5 ولت ARGB می شود. در ضمن شرکت گیگابایت به منظور مدیریت نورپردازی موجود در این مادربرد از نرم افزار RGB Fusion 2.0 استفاده کرده است. با این نرم افزار قادر خواهید بود افکت های نورپردازی مختلف را بر حسب سلیقه شخصی تنظیم کنید.

مادربرد گیمینگ B560M Aorus ELITE گیگابایت، انتخاب مناسب گیمرهای حرفه ای!

دارای قابلیت های متعدد!

شرکت گیگابایت جهت دسترسی به وضعیت فعلی سیستم و نظارت بر آن ها از قابلیت System Information Viewer استفاده کرده است. از دیگر ویژگی های این قابلیت نیز می توان به امکان تنظیم سرعت فن ها و تعیین کردن حالت های پیش فرض اشاره کرد. امکان ثبت عملکرد سیستم در هنگام بالا رفتن دمای سیستم از دیگر امکانات آن محسوب می شود. Easy Tune، Q-Flash Plus و بایوس را نیز می توان از دیگر امکانات و قابلیت های مادربرد گیمینگ B560M Aorus ELITE گیگابایت دانست!

Q-Flash Plus: از Q-Flash Plus می توانید به منظور به روز رسانی کارت گرافیک و حافظه رم استفاده کنید.

Easy Tune: این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا قادر به تغییر دادن و مدیریت فرکانس حافظه، تنظیمات سیستم و ولتاژها در محیط ویندوز باشید!

بایوس: شرکت گیگابایت از این قابلیت جهت زیر نظر داشتن اطلاعات سخت افزاری فن های موجود، فرکانس پردازنده، فضای ذخیره سازی، رابط M.2، رم و وضعیت درگاه های SATA و PCI Express بهره برده است.

منبع: gigabyte