از نمونه شرکت های تولید کننده انواع مختلف رایانه های شخصی و گجت های هوشمند می توان به شرکت لنوو اشاره کرد. لپ تاپ را نیز می توان یکی دیگر از محصولات تولیدی لنوو محسوب کرد. از نمونه محصولات تولیدی این شرکت در زمینه لپ تاپ نیز می توان به لپ تاپ گیمینگ مدل Legion 5 Pro 2021 اشاره کرد. این لپ تاپ قدرتمند لنوو به دلیل برخورداری از سیستم سخت افزاری قدرتمند، امکانات و قابلیت های متنوع و متعدد تبدیل به یکی از محبوب ترین مدل های لنوو شده است. سیستم سخت افزاری استفاده شده در این مدل لپ تاپ شامل تراشه Ryzen 7 5800H، کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 همراه با حافظه اختصاصی 8 گیگابایت و ... می شود. در ادامه مطلب قصد بررسی کامل و تخصصی این مدل از لپ تاپ را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5 Pro 2021

طراحی و ساخت!

شرکت لنوو لپ تاپ های سری Legion خود را به یک شکل و به صورت صاف و مینیمالیستی طراحی کرده است. با توجه به رنگ مشکی فانتوم و خطی که از بالای درب به سمت پایین کشیده شده می توان گفت که با یک طرح متفاوت تری نسبت به مدل های قبلی روبرو هستیم. در زیر لپ تاپ نیز شاهد دریچه های بزرگی هستیم که به منظور خروج هوای گرم تعبیه شده تا قطعات داخلی لپ تاپ با هیچ خطری روبرو نشوند. در پشت درب و در دو طرف لولاهای لپ تاپ نیز شاهد لوگوی بزرگ Y خواهیم بود. ضخامت 2.7 میلی متری این لپ تاپ نسبت به لپ تاپ های دیگر ظریف نبوده و با توجه به بدنه آلومینیومی (به جز بخش زیرین) که در اختیار دارد می توان گفت که با یک لپ تاپ محکم و باکیفیتی روبرو هستیم. در ضمن قسمت زیرین این لپ تاپ نیز از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده تا راحتی باز شدن را برای کاربر به ارمغان بیاورد. ابعاد مناسب و وزن 2.5 کیلوگرمی این محصول فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و راحتی حمل و نقل را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در ضمن درب این لپ تاپ نیز قادر است تا 135 درجه باز شود!

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5 Pro 2021

مجهز به سیستم سخت افزاری سریع و قدرتمند!

پردازنده Ryzen 7 5800H شرکت AMD از نمونه سخت افزارهای رده بالایی است که لنوو در ساخت این لپ تاپ از آن استفاده کرده است. این پردازنده از قدرتمندترین پردازنده های موجود در بازار بوده و با توجه سرعت کلاک پایه از 3.2 تا 4.4 گیگاهرتز می توان گفت که برای اجرای بازی های سنگین با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. در ضمن این پردازنده از ریز معماری Zen 3 ساخته شده و با فناوری 7 نانومتری تولید شده است. از دیگر ویژگی های این پردازنده نیز می توان به تشکیل یافتن از 16 رشته موازی، 8 هسته و 16 مگابایت کش اشاره کرد. پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3070 شرکت اینتل از دیگر مشخصات سخت افزاری Legion 5 Pro 2021 محسوب می شود. این پردازنده با معماری AMPERE و به صورت هشت نانومتری تولید شده و تراشه بزرگ 8 نانومتری سامسونگ GA104 را در درون خود دارد. GeForce RTX 3070 مجهز به 160 هسته Tensor، 5120 هسته CUDA، 40 هسته RT و حافظه ای با ظرفیتی برابر با 8 گیگابایت از نوع GDDR6  است. لنوو به منظور افزایش هر چه بیشتر سرعت این مدل لپ تاپ از رم 16 گیگابایتی 2 کاناله از نوع DDR4 با فرکانسی برابر با 3200 مگاهرتز استفاده کرده تا لپ تاپ از بالاترین سرعت و بالاترین عملکرد بهره مند باشد. حافظه داخلی استفاده شده در این مدل لپ تاپ نیز از نوع SSD بوده و ظرفیتی برابر با 512 گیگابایت را در اختیار دارد.

بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5 Pro 2021

مجهز به صفحه نمایش باکیفیت و پورت های متنوع!

صفحه نمایش یکی از موارد مثبت لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Legion 5 Pro 2021 محسوب کرد. صفحه نمایش تعبیه شده در این لپ تاپ دارای پنل 16.1 اینچی از نوع IPS LCD است. این صفحه نمایش دارای حاشیه های ناچیزی بوده و با توجه به رزولوشن 2.5K (QHD) می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را برای شما به نمایش دربیاورد. شرکت لنوو به منظور فراهم کردن پوشش بیشتر هنگام انجام بازی های ویدئویی از نسبت تصویر 16:10 استفاده کرده است. روشنایی 500 نیت، نرخ نوسازی 165 هرتز و نرخ پاسخگویی 3 میلی ثانیه و استاندارد HDR400 از دیگر مشخصات صفحه نمایش محسوب می شود. میزان روشنایی موجود در صفحه نمایش این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید در محیط های پر نور نیز از کیفیت و وضوح بالا بهره مند باشید! در ضمن با توجه به نرخ پاسخگویی و نرخ نوسازی 165 هرتزی این صفحه نمایش می توان گفت که با یک صفحه نمایش حرفه ای و پیشرفته روبرو بوده که می تواند بازی های سنگین گرافیکی را با بالاترین کیفیت به نمایش دربیاورد. از دیگر امکانات و قابلیت های صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ Legion 5 Pro 2021 می توان به پشتیبانی از قابلیت هایی همچون Dolby Vision و G-Sync اشاره کرد. لنوو به منظور برقراری ارتباط این لپ تاپ گیمینگ 16.1 اینچی با سایر دستگاه های دیجیتال نیز از پورت های متنوع و متعدد زیادی استفاده کرده است. پورت های استفاده شده در این لپ تاپ شامل 1 عدد پورت USB 3.2 Gen 1، 1 عدد پورت RJ45، 2 عدد پورت USB Type-C Gen 2، 2 عدد پورت USB 3.2، 1 عدد پورت خروجی HDMI 2.1، 1 عدد پورت شارژر 300 واتی و جک 3.5 میلی متری می شود.

مجهز به صفحه نمایش باکیفیت و پورت های متنوع!

دارای صفحه کلید راحت و تاچ پد حساس!

شرکت لنوو به منظور راحتی و حس خوب هنگام استفاده، از صفحه کلیدهای استاندارد و هلالی شکل استفاده کرده است. با توجه به شکل هلالی صفحه کلید می توانید از لذت لمس کردن و کاهش خطای تایپ بهره مند شوید. کلید های استفاده شده در کیبورد این لپ تاپ دارای اندازه ای برابر با 16x15 میلی متر بوده و با فاصله 1.5 میلی متری از یکددیگر قرار دارند. از ویژگی های صفحه کلید تعبیه شده در این لپ تاپ می توان به نور پس زمینه اشاره که که از قابلیت تنظیم در دو حالت بهره می برد. در ضمن شما می توانید حالت های روشنایی را به وسیله نرم افزار Lenovo Vantage به راحتی تنظیم کنید. لازم به ذکر است که شرکت لنوو کلید پاور دستگاه را نیز در بالای صفحه کلید تعبیه کرده و شما با استفاده از آن می توانید اقدام به روشن و یا خاموش کردن دستگاه بکنید. کلید پاور تعبیه شده نیز از یک چراغ LED برخوردار بوده که به منظور نشان دادن عملکرد دستگاه اضافه شده است. تاچ پد نیز یکی دیگر از امکانات این لپ تاپ محسوب می شود. از ویژگی های مهم تاچ پد می توان به حساسیت بالا و قابلیت پشتیبانی از میانبرهای چند لمسی اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Legion 5 Pro 2021 مجهز به یک باتری 4 سلولی از نوع لیتیوم یونی بوده و با استفاده از شارژر 300 واتی می توانید در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کنید!

منبع: pcgamer