حدود ماه گذشته بود که رونمایی گوشی های شیائومی 12S Ultra و  12S Proو  12S اتفاق افتاد و یک لپ تاپ جدید به نام Xiaomi Book Pro 2022 را هم معرفی نمود. این شرکت تا پیش از این دو لپ تاپ در این سری را با پردازنده های اینتل به بازار عرضه کرده بود. و حالا شیائومی قصد دارد تا نسخه مجهز به پردازنده AMD این لپ تاپ را نیز با نام کامل Xiaomi Book Pro 14 AMD Ryzen Edition به بازار معرفی کند.

با لپ تاپ جدید شیائومی بوک پرو 14 نسخه AMD Ryzen بیشتر آشنا شوید

شیائومی به صورت رسمی از نسخه AMD Ryzen لپ تاپ شیائومی بوک پرو 14 پرده برداری کرده است! در این لپ تاپ از پردازنده رایزن 6000H و صفحه نمایش OLED استفاده شده است. در حال حاضر این لپ تاپ در بازارهای کشور چین در دسترس قرار گرفته اما شیائومی برنامه خود را برای عرضه آن به بازارهای جهانی اعلام نکرده است.

از پوستر معرفی این لپ تاپ (که آن را در بالا مشاهده می کنید) می توان متوجه شباهت زیاد آن با نسخه Intel Core Edition شیائومی بوک پرو شد. بدنه این لپ تاپ از آلیاژ آلومینیومی ساخته شده که از آن در صنعت هواپیما سازی استفاده می شود! پس می توان از استحکام بالای این دستگاه کاملاً مطمئن بود. ضمن اینکه بدنه این لپ تاپ توسط ماشین CNC برش خورده و ظرافت فوق العاده بالایی دارد. لازم به ذکر است که وزن لپ تاپ شیائومی بوک پرو 14 نسخه AMD Ryzen همانند نسخه Intel، حدود 1.5 کیلوگرم است.

با لپ تاپ جدید شیائومی بوک پرو 14 نسخه AMD Ryzen بیشتر آشنا شوید

تنها تفاوت آشکاری که در این لپ تاپ نسبت به نسخه اینتل دیده می شود، مربوط به پردازنده آن است. جایی که در این لپ تاپ از پردازنده AMD Ryzen 6000H به جای Intel Core i5 استفاده شده است. ضمن اینکه این احتمال می رود که نسخه AMD Ryzen این لپ تاپ از استاندارد تاندربولت 4 هم پشتیبانی کند.

این لپ تاپ جدید به 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع PCIe 4.0 SSD مجهز است که از این لحاظ هم به نسخه اینتل کاملاً شباهت دارد. در رابطه با صفحه نمایش لپ تاپ شیائومی بوک پرو 14 نسخه AMD Ryzen نیز باید بگوییم که این لپ تاپ صفحه نمایش این دستگاه 14 اینچ سایز دارد و از قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن 2.8K بهره می برد. پنل به کار رفته در صفحه نمایش این لپ تاپ از نوع OLED است و از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز پشتیبانی می کند. ضمن اینکه حداکثر میزان روشنایی آن 600 nits و محدوده پوشش دهی رنگ آن 100% DCI-P3 اعلام شده است. این احتمال وجود دارد که این لپ تاپ 14 اینچی دارای نمایشگر های با پنل OLED نیز در نسخه دیگری با صفحه نمایش لمسی هم راهی بازار شود.

با لپ تاپ جدید شیائومی بوک پرو 14 نسخه AMD Ryzen بیشتر آشنا شوید

از دیگر مشخصات لپ تاپ شیائومی بوک پرو 14 نسخه AMD Ryzen می توان به مجهز بودن آن به تاچ پد فوق العاده حساس و دقیق با موتور خطی داخلی اشاره کرد.

شیائومی قیمت ابتدایی این لپ تاپ را حدود 900 دلار اعلام کرده است.

منبع: gizmochina