از کمپانی های نام آشنا و معتبری که مشغول تولید انواع مختلف لپ تاپ گیمینگ هستند می توان به کمپانی ایسوس اشاره کرد. شرکت ایسوس به دلیل تولید محصولات رده بالا و باکیفیت همراه با قیمت مناسبی که دارد تبدیل به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین برند در بین گیمرهای سراسر دنیا شده است! ROG Zephyrus M16 GU603HM از نمونه لپ تاپ های رده بالای شرکت ایسوس بوده که با هدف رفع نیاز گیمرهای حرفه ای و به منظور اجرای بازی های سنگین و به روز طراحی و تولید شده است! از ویژگی ها و قابلیت های مهم استفاده شده در این مدل از لپ تاپ می توان به صفحه نمایش باکیفیت (رزولوشن QHD، نرخ تازه سازی پویا 165 هرتزی)، برخورداری از یازدهمین نسل از پردازنده اینتل (Core i9-11900H)، کارت گرافیک قدرتمند انویدیا (GeForce RTX 3060)، فناوری های متعدد و کاربردی (DLSS, NVIDIA Reflex, Dynamic Boost 2.0, WHISPERMODE 2.0)، رم دو کاناله از نوع DDR4 با فرکانسی برابر با 3200 مگاهرتز، سیستم خنک کنندگی هوشمند، ووفرهای دوگانه و میکروفون های 3 بعدی و ... اشاره کرد! در ادامه مطلب قصد بررسی بیشتر لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 GU603HM ایسوس را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

ROG Zephyrus M16 GU603HM یکی از قدرتمندترین های ایسوس!

طراحی ظاهری!

شرکت ایسوس در بخش طراحی لپ تاپ گیمینگ مدل ROG Zephyrus M16 GU603HM از ظاهری کاملا جذاب استفاده کرده است. جذابیت این مدل لپ تاپ را می توانید پس از جعبه گشایی مشاهده کرده و این اطمینان را به شما می دهیم که مجذوب ظاهر شیک و بسیار زیبای آن شوید! بدنه بسیار باریک و رنگ مشکی که در اختیار دارد می تواند سلیقه بسیاری از گیمرها را پوشش دهد! طراحان حرفه ای شرکت ایسوس با توجه به تبهر خاصی که در کار خود دارند توانسته اند در طراحی این مدل لپ تاپ 15 اینچی یک صفحه نمایش 16 اینچی را جای دهند! از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل لپ تاپ نیز می توان به استراحت گاه کف دست اشاره کرد. این ویژگی با توجه به طراحی خاصی که در اختیار دارد می تواند در برابر اثر انگشت و جذب لکه مقاومت زیادی از خود نشان دهد. در قسمت پشتی نمایشگر نیز شاهد ظاهر زیبایی هستیم که به صورت نقطه به نقطه طراحی شده است. شرکت ایسوس در این طراحی از تعداد 8279 حفره بهره برده است. حفره های استفاده شده در این مدل لپ تاپ با فاصله خیلی کمی از هم قرار گرفته و قادر هستند هنگام روشن شدن درخشش ملایمی را به نمایش دربیاورند! قابلیت تاشوندگی تا 180 درجه از دیگر ویژگی های مهم لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 GU603HM ایسر محسوب می شود. این ویژگی نیز به لطف لولاهای خاص اضافه شده به وجود آمده است!

دارای صفحه نمایش باکیفیت و سیستم خنک کنندگی حرفه ای!

صفحه نمایش از ویژگی های برتر لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 GU603HM محسوب می شود. صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل لپ تاپ مجهز به یک پنل 16اینچی از نوع IPS بوده و می تواند تصاویری با کیفیت بالا را برای شما به نمایش دربیاورد. از ویژگی های این صفحه نمایش می توان به نرخ نوسازی 165 هرتزی، نرخ نوسازی پویا (Adaptive Sync) و پشتیبانی از فناوری Dolby Vision اشاره کرد. فناوری Dolby Vision مخصوص تولید محتوا کنندگان بوده تا تنظیمات تصویر در سطح بسیار جزئی را بهبود دهند. Adaptive Sync نیز وظیفه جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را به کم ترین میزان خود برساند. قابلیت پوشش 100 درصدی رنگ های sRGB از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش محسوب می شود. در ضمن صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل لپ تاپ با توجه به دقت رنگ بالایی که در اختیار دارد موفق به دریافت تاییدیه شرکت Pantone نیز شده است.

دارای صفحه نمایش باکیفیت و سیستم خنک کنندگی حرفه ای!

کیبورد حرفه ای نیز یکی دیگر از امکانات و ویژگی های مثبت این مدل لپ تاپ محسوب شده و با توجه به سایز کلیدهای تعبیه شده می تواند راحتی استفاده و افزایش عملکرد کاربر را فراهم کند. ایسوس در طراحی کیبورد این مدل لپ تاپ، کلید ها را در فاصله ی مناسب (1.7 میلی متری) در کنار هم طراحی کرده تا کاربر به اشتباه کلید دیگری را فشار ندهد‍! تاچ پد حساس یکی دیگر از امکانات و موارد مثبت این مدل لپ تاپ محسوب می شود. تاچ پد تعبیه شده در این لپ تاپ نسبت به مدل های قبلی از اندازه بزرگ تری (20 درصد) برخوردار است و می تواند شما را تا حد زیادی راضی نگه دارد. شرکت ایسوس به منظور محافظت از قطعات داخلی لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 GU603HM در برابر حرارت زیاد از سیستم خنک کنندگی هوشمند و قدرتمند استفاده کرده است. سیستم خنک کنندگی استفاده شده در این مدل لپ تاپ شامل فلز مایع پردازنده، ماژول سفارشی Self-Cleaning 2. و 4 قطعه هیت سینک می شود. شرکت ایسوس به منظور ایجاد سیستم خنک سازی مطلوب در بدنه باریک این مدل لپ تاپ از فن های Arc Flow استفاده کرده است. فن های تعبیه شده در این مدل لپ تاپ مجهز به تعداد 84 عدد تیغه بوده که به صورت موج گونه در کنار هم قرار گرفته اند. این ویژگی باعث می شود تا نویز و تلاطم ایجاد شده به کم ترین میزان خود برسد.

مجهز به سیستم سخت افزاری قدرتمند و کیبورد حرفه ای!

از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 GU603HM ایسوس می توان به پردازنده استفاده شده آن اشاره کرد. این مدل لپ تاپ مجهز به قدرتمندترین پردازنده شرکت اینتل بوده که با عنوان Core i9-1190H شناخته می شود. لازم به ذکر است که این مدل پردازنده یازدهمین نسل از پردازنده های شرکت اینتل محسوب می شود. با توجه به برخورادری از این پردازنده کاربر قادر به دنبال کردن استریم، تولید محتوا و گیمینگ به صورت حرفه ای خواهد بود. از ویژگی هایی که شرکت اینتل در ساخت این مدل پردازنده استفاده کرده است می توان به 40 گیگابایت رم از نوع DDR4، 16 رشته، هشت هسته فعال و فرکانس 4.9 گیگاهرتزی در حالت اورکلاک اشاره کرد. به همین دلیل می توان گفت که این مدل لپ تاپ مجهز به پردازنده قدرتمند اینتل قادر است پردازش های بسیار سنگین را بدون هیچ مشکلی انجام دهد! از دیگر سیستم سخت افزاری استفاده شده در لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 GU603HM می توان به کارت گرافیک انویدیا اشاره کرد. کارت گرافیک تعبیه شده در این مدل لپ تاپ از نوع GeForce RTX 3060 بوده که بر اساس معماری Ampere انویدیا طراحی شده است. این مدل کارت گرافیک با توجه به قدرتی که در اختیار دارد قادر است فرکانسی برابر با 1525 مگاهرتز را در حالت اورکلاک ارائه دهد! در ضمن به دلیل طراحی بر اساس معماری Ampere می توان گفت که هسته های Tensor و Ray Tracing آن نسبت به نسل های قبلی تقویت شده و می تواند بهترین تجربه را از رهگیری پرتو و ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی داشته باشد! از دیگر ویژگی های این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فناروی رندرینگ DLSS، Nvidia Reflex، Dynamic Boost 2.0، WHISPERMODE و حافظه ای از نوع GDDR6 و ظرفیتی برابر با 6 گیگابایت اشاره کرد که می تواند بهترین گزینه برای اجرای بازی های سنگین گرافیکی باشد.

فناوری DLSS: این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت تصاویر به نمایش درآمده شود.

Nvidia Reflex: شرکت ایسوس به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

Dynamic Boost 2.0: این فناوری نیز به منظور ایجاد فریم ریت بالا در هنگام اجرای بازی های سنگین گرافیکی اضافه شده است.

Dynamic Boost 2.0 با توزیع هوشمند توان و قدرت خنک کنندگی بین سی پی یو و جی پی یو می تواند عملکرد و کارایی پردازنده ها را تا حد زیادی بالا ببرد.

مجهز به سیستم سخت افزاری قدرتمند و کیبورد حرفه ای!

مجهز به پورت های متنوع و متعدد!

شرکت ایسوس به منظور ارتباط دادن این مدل لپ تاپ با سایر دستگاه های دیجیتال از شبکه های بی سیم و پورت های متنوع و متعددی بهره برده است. شبکه های بی سیم استفاده شده در این لپ تاپ از بلوتوث 5.2 و فناوری  Wi-Fi 6 تشکیل شده است. این فناوری قادر به ارائه سرعتی برابر با یک درگاه لن گیگابایتی بوده و قادر است در هنگام وجود ترافیک سنگین نیز کیفیت بالایی را ارائه دهد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به مصرف کم و استاندارد امنیتی WPA3 اشاره کرد. پورت های تعبیه شده در کناره های لپ تاپ نیز شامل پورت شبکه Ethernet، پورت HDMI، پورت Thunderbolt (قابلیت پشتیبانی از DP و Power Delivery)، 1 عدد درگاه USB 3.2 Gen 1، 1 عدد درگاه USB 3.2 Gen 2، درگاه USB Type-C (قابلیت پشتیبانی از DP و Power Delivery)، خروجی هدفون و ورودی میکروفون می شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus M16 GU603HM از قابلیت ها و ویژگی های دیگری همچون سیستم صوتی چند کاناله با قابلیت پخش باکیفیت ترین صدا، میکروفون های 3D با قابلیت شخصی سازی تنظیمات، وبکم داخلی با قابلیت تصحیح نویز تصویر و نرم افزار کاربردی و قدرتمند Game Visual برخوردار است.

در آخر لازم به ذکر است که شما میتوانید در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با سایر لپ تاپ های گیمینگ ایسوس به بخش مقالات وب سایت ایده برتر مراجعه کرده و مقالاتی مانند بررسی کامل و تخصصی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF DASH F15 FX516PR را مشاهده کنید.

منبع: rog.asus