ایسوس چندی پیش یک لپ تاپ تاشو ASUS Zenbook 17 Fold OLED را معرفی کرد که دارای صفحه نمایش 17 اینچی است. درست است که صفحه نمایش این لپ تاپ فضای زیادی برای کار کردن در اختیار شما می گذارد، اما تاشو است و ممکن است خیلی از کاربران کار کردن با یک نمایشگر تاشو را چندان نپسندند! به همین دلیل ایسوس اخیراً لپ تاپی با نام Zenbook Pro 17 را معرفی کرده که به یک صفحه نمایش معمولی 17 اینچی مجهز است. در واقع این اولین Zenbook ایسوس است که به صفحه نمایش 17.3 اینچی مجهز خواهد بود!

ایسوس یک لپ تاپ بزرگ 17 اینچی با پردازنده رایزن 6000 از سری Zenbook معرفی کرده است

قیمت لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 17 در وب سایت های رسمی ایسوس و آمازون 999 دلار اعلام شده است. به این ترتیب این لپ تاپ در مقایسه با بسیاری از لپ تاپ های 17 اینچی موجود در بازار مانند لپ تاپ Dell XPS 17 یا LG Gram 17 ارزان تر است. قیمت این دو لپ تاپ در حال حاضر به ترتیب برابر با 1849 و 1199 دلار است.

در اوایل سال جاری میلادی بود که ایسوس یکی از لپ تاپ های سایز بزرگ خود را با نام Zenbook Pro 16X OLED و با قیمت 2599 دلار به بازار عرضه کرد. مدل Pro 17 اگرچه سایز بزرگتری دارد، اما بسیاری از ویژگی های جذاب مدل Pro 16X OLED را با خود ندارد و حداقل یک سطح از آن پایین تر است. به عنوان مثال این لپ تاپ فاقد ویژگی هایی مانند صفحه نمایش اولد و نورپردازی RGB به ازای هریک از کلیدهای کیبورد است.

در لپتاپ ایسوس Pro 17 از همان لولاهای معمولی “ErgoLift” که در سایر مدل های سری Zenbook نیز به کار رفته، استفاده شده است. این لولاها باعث می شوند تا زمانی که لپ تاپ را باز می کنید، تمام پنل پایینی دستگاه به همراه کیبورد شیب دار شوند. اما مدل 16X مکانیسم جالب تری دارد و زمانی که آن را باز کنید فقط کیبورد آن شیب دار می شود و سایر قسمت های پنل پایینی دستگاه در جای خود باقی می مانند!

ایسوس یک لپ تاپ بزرگ 17 اینچی با پردازنده رایزن 6000 از سری Zenbook معرفی کرده است

ایسوس در لپ تاپ Zenbook Pro 17 از پردازنده های جدید سری رایزن 6000 ای ام دی استفاده کرده است. رده بالاترین پردازنده ای که در این لپتاپ به کار رفته، مدل Ryzen 9 6900HX است که پیش از این در لپ تاپ های گیمینگ نسبتاً قدرتمندی مانند لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion 5 Pro و لپ تاپ های گیمینگ Neo 17 و Neo 15 شرکت XMG نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. بد نیست بدانید که پردازنده های سری رایزن 6000 تا حدودی از پردازنده های نسل 12 اینتل ضعیف ترند، اما توان مصرفی بهینه تری دارند و باعث می شود تا طول عمر باتری لپ تاپ افزایش پیدا کند.

لپتاپ ایسوس Zenbook Pro 17 به یک صفحه نمایش لمسی IPS با رزولوشن 2.5K مجهز است که از نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز بهره می برد. این میزان رفرش ریت برای یک لپ تاپ 17 اینچی که برای مصارف غیر گیمینگ طراحی شده، کمی عجیب است! سیستم صوتی به کار رفته در این لپ تاپ نیز تحت لیسانس هارمن کاردن است. این دستگاه دارای پورت HDMI 2.0 و کارت خوان اس دی هم هست.

ایسوس یک لپ تاپ بزرگ 17 اینچی با پردازنده رایزن 6000 از سری Zenbook معرفی کرده است

ایسوس کاربران و مخاطبان اصلی این لپتاپ جدید را طراحان و تولید کنندگان محتوایی اعلام کرده که به دنبال بزرگترین فضای کاری ممکن هستند. البته این دستگاه به سخت افزار قدرتمندی که از یک دستگاه «Pro» انتظار داریم مجهز نیست. به عنوان مثال در آن از کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3050 استفاده شده که جزء مدل های بالا رده سری RTX 30 به شمار نمی آید.

منبع: theverge