هر دو لپ ‌تاپ Dell XPS 13 Plus و Dell XPS 15 چشمگیر هستند، اما مدل XPS 13 Plus بهترین گزینه برای اکثر کاربران خواهد بود، چرا که این لپ ‌تاپ به منظور بهره ‌وری عمومی و مرور وب طراحی شده است، و این ویژگی است که معمولاً اکثر مردم برای خرید یک لپ تاپ به آن نیاز دارند. با این اوصاف، Dell XPS 15 مانند همیشه کارآمد و قابل اعتماد است، و اگر متخصص یا علاقه ‌مند به پردازنده ‌های گرافیکی NVIDIA RTX و حداکثر 64 گیگابایت حافظه هستید، این لپ تاپ را به شدت توصیه می‌ کنیم.

مقایسه طراحی و مشخصات: لپ ‌تاپ دل XPS 13 Plus و دل XPS 15

مقایسه طراحی و مشخصات: لپ ‌تاپ دل XPS 13 Plus و دل XPS 15

Dell XPS 13 Plus و Dell XPS 15 هر دو لپ تاپ های قدرتمندی هستند، اما نقاط قوت کاملا متفاوتی دارند. اگرچه هر دو لپ تاپ از تراشه ‌های نسل دوازدهم اینتل استفاده می ‌کنند، اما در واقع Dell XPS 13 Plus دارای پردازنده ‌های سری P است که برای رسیدن به تعادل قوی بین عملکرد و عمر باتری در لپ ‌تاپ‌ های سبک و نازک طراحی شده‌ اند، در حالی که Dell XPS 15 دارای پردازنده ‌های سری H است که به منظور دستیابی به حداکثر عملکرد طراحی شده اند. از نظر گرافیکی، Dell XPS 13 Plus از گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe بهره می برد، در حالی که Dell XPS 15 را می توان به یک پردازنده گرافیکی اختصاصی قدرتمند NVIDIA RTX 3050 Ti یا NVIDIA RTX 3050 مجهز کرد. ضمن این که هر دو لپ تاپ دارای رم DDR5 درجه یک و حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD هستند، البته Dell XPS 15 می تواند تا 64 گیگابایت رم داشته باشد، در حالی که Dell XPS 13 Plus فقط به 32 گیگابایت محدود شده است.

به طور کلی، XPS 13 Plus برای محاسبات عمومی و کار با بهره وری سبک بهتر خواهد بود، در حالی که XPS 15 برای فعالیت های فشرده تری که نیاز به مقدار زیادی توان GPU و ظرفیت حافظه دارند، مانند ویرایش ویدیو یا رندر سه بعدی، ایده آل است.

مقایسه طراحی و مشخصات: لپ ‌تاپ دل XPS 13 Plus و دل XPS 15

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که پیش ‌بینی می ‌شود عمر باتری XPS 13 Plus بهتر باشد. این به این دلیل است که مشخصات قوی ‌تر در Dell XPS 15 انرژی بیشتری را از باتری می ‌گیرد. با این اوصاف، Dell XPS 15 دارای یک جک صوتی 3.5 میلی متری سنتی است، که برای افرادی که اغلب با صدا کار می کنند، گزینه ایده آل تری است. چرا که Dell XPS 13 Plus این ویژگی را ندارد.
در ادامه باید بگوییم که Dell XPS 13 Plus از طراحی کاملاً تازه ‌ای برخوردار شده است که شامل صفحه‌ کلید عریض ‌تر، کلیدهای بازتر، پد لمسی و دکمه‌ های لمسی خازنی است که جایگزین کلیدهای عملکرد سنتی می ‌شود. انتظار می ‌رود تجربه تایپ در XPS 13 Plus حتی بهتر از طراحی استاندارد XPS Dell باشد (که در عین حال فوق ‌العاده است)، اما وجود دکمه ‌های لمسی خازنی در این لپ تاپ کمی مشکل ایجاد می کنند و این احتمال وجود دارد که نسبت به دکمه های عملکرد قبلی با استقبال خوبی روبرو نشوند.

با این اوصاف کدام لپ تاپ برای شما بهتر است؟ Dell XPS 13 Plus یا Dell XPS 15؟

در حالی که XPS 13 Plus و XPS 15 لپ تاپ های راضی کننده ای هستند و این قابلیت را دارند که نیازهای شما را برطرف کنند، اما لپ تاپ Dell XPS 13 Plus در نهایت گزینه بهتری برای اکثر مردم خواهد بود. عملکرد بهره وری درجه یک، طراحی جدید، و عمر باتری بیشتر، این دستگاه را به یک دستگاه فوق العاده برای کاربر معمولی تبدیل می کند.

با این اوصاف کدام لپ تاپ برای شما بهتر است؟ Dell XPS 13 Plus یا Dell XPS 15؟

در مقابل، اگر به دستگاهی نیاز دارید که دارای پردازنده گرافیکی قدرتمند و رم و فضای ذخیره ‌سازی زیادی باشد،  Dell XPS 15را انتخاب کنید. این لپ تاپ، با حداکثر پردازنده Core i9-12900HK اینتل، پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 3050 Ti و حداکثر 64 گیگابایت رم DDR5، برای متخصصانی که کارهای سنگین انجام می دهند، عالی است.

منبع: windowscentral