شیائومی به تازگی یک لپ تاپ جدید از سری ردمی به بازارهای کشور چین عرضه کرده است که با نام Redmi G Pro Ryzen Edition معرفی شده است. این لپ تاپ دارای سخت افزار قدرتمندی است و برای رقابت در بازار لپ تاپ های گیمینگ طراحی شده است. قیمت این لپ تاپ در بازار چین، حدود 1092 دلار اعلام شده است. در این بخش قصد داریم تا به مشخصات این لپ تاپ گیمینگ نگاه دقیق تری بیندازیم. با ما همراه باشید.

لپ تاپ گیمینگ ردمی G Pro نسخه رایزن با قیمت 1092 دلار در چین رونمایی شد

صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ ردمی G Pro از نوع ال سی دی است و 16 اینچ سایز دارد. این صفحه نمایش از رزولوشن 2560x1600 پیکسل پشتیبانی می کند و نرخ نوسازی تصویر فوق العاده 240 هرتز را به ارمغان می آورد. همچنین این صفحه نمایش محدوده رنگ 100% sRGB را پوشش می دهد و مشخصات آن شامل میزان روشنایی 500nits، پشتیبانی از عمق رنگ 10 بیت و سازگاری با فناوری های DC Dimming و HDR 400 می شود.

اما قلب تپنده لپ تاپ ردمی جی پرو را پردازنده AMD Ryzen R7-6800H تشکیل می دهد. این دستگاه به کارت گرافیک 130 وات RTX 3060 نیز مجهز است که از میزان حافظه 6 گیگابایت بهره می برد. همچنین در این لپ تاپ از 16 گیگابایت حافظه رم دو کاناله DDR5-4800 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی اس اس دی PCIe 4.0 استفاده شده است.

لپ تاپ گیمینگ ردمی G Pro نسخه رایزن با قیمت 1092 دلار در چین رونمایی شد

از دیگر ویژگی های لپ تاپ Redmi G Pro باید به مجهز بودن آن به چهار لوله دفع گرما و دو فن 12 ولت اشاره کرد که باعث می شوند تا دمای قطعات داخلی این دستگاه حتی در هنگام اجرای سنگین ترین بازی ها نیز از حد استاندارد تجاوز نکند. این لپ تاپ گیمینگ سری REDMI شیائومی به یک پورت USB-C سازگار با فست شارژ پاور دلیوری 100 وات مجهز است و دیگر پورت های آن را سه پورت USB-A 3.2 Gen 2، یک پورت USB-A 2.0، یک پورت مینی DP 1.4، یک پورت اچ دی ام آی 2.0 و درگاه کارت حافظه اس دی تشکیل می دهند. همچنین این مدل به جک هدفون 3.5 میلی متری، پورت شبکه و پورت پاور دی سی نیز مجهز است.

در بخش نرم افزاری، باید به این نکته اشاره کنیم که لپ تاپ ردمی جی پرو از سیستم عامل ویندوز 11 پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این لپ تاپ حدود 2.66 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت بدنه آن 28.45 میلی متر اعلام شده است. انرژی مورد نیاز این لپ تاپ نیز از یک باتری 80 وات ساعت تأمین می شود که برای شارژ کردن آن باید از آداپتور برق 330 وات ارائه شده همراه با دستگاه استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ ردمی G Pro نسخه رایزن با قیمت 1092 دلار در چین رونمایی شد

همان طور که اشاره شد، قیمت لپ تاپ ردمی جی پرو نسخه رایزن در بازارهای کشور چین حدود 1092 دلار اعلام شده است و این دستگاه هم اکنون برای خرید عمومی در چین در دسترس قرار گرفته است. هنوز برنامه های شیائومی برای عرضه نسخه جهانی این لپ تاپ اعلام نشده است. اما در آخر لازم به ذکر است که لپ تاپ های گیمینگ جدید شرکت XMG نیز اخیرا معرفی شدند و شما میتوانید برای آشنایی با آنها به وب سایت ما مراجعه کنید.

منبع: gizmochina