یک پردازنده فوق سریع، حجم زیادی رم، یک صفحه نمایش 360 هرتز و کارت گرافیک RTX 3070 Ti انتظارات را از یک لپ تاپ به شدت بالا می برد! چنین لپ تاپی علاوه بر گیمینگ، برای انجام هر کار دیگری هم مناسب است و در کل می توان آن را یک انتخاب ایده آل برای حرفه ای ها دانست. مشخصاتی که به آن اشاره کردیم مربوط به لپ تاپ Aorus 17X XES است؛ یک لپ تاپ قوی با مشخصاتی جذاب که نظر هر گیمری را به خود جلب می کند!

پردازنده فوق قدرتمند i9-12900HX و کارت گرافیک RTX 3070 Ti: این شما و این لپ تاپ گیمینگ Aorus 17X XES!

وجود المان هایی مانند لوگوی قابل نورافشانی “Aorus” تا کیبورد با نورپردازی RGB نشان می دهد که هدف اصلی از طراحی لپ تاپ Aorus 17X XES گیمینگ بوده است. همچنین مجهز بودن به یک صفحه نمایش بزرگ با پنل 360 هرتز باعث می شود تا بیشتر به گیمینگ بودن این لپ تاپ پی ببریم!

از دیگر مشخصات این لپ تاپ باید به کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 Ti اشاره کنیم که دارای حداکثر توان مصرفی 130 وات است. این میزان توان مصرفی برای بازی کردن و اجرای بازی ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی کاملاً بهینه و مناسب است. بنچمارک های معتبر عملکرد گیمینگ ایده آل این لپ تاپ را تأیید کرده اند، اما نکته ای که بتوان آن را از رقبایش (مانند لپ تاپ های گیمینگ ریزر) متمایز کند، پیدا نکرده اند.

یکی از نکاتی در رابطه با لپ تاپ Aorus 17X XES که می تواند شما را سورپرایز کند، به کار رفتن پردازنده اینتل Core i9-12900HX در آن است که یکی از مدل های رده بالا، پر سرعت و قدرتمند در بازار به شمار می آید. این پردازنده که از پردازنده های نسل دوازدهمی Core HX اینتل است هشت هسته دارد و کلاک اسپید آن می تواند به 5.0 گیگاهرتز برسد! همچنین حداکثر توان مصرفی این پردازنده 157 وات اعلام شده است. این هسته ها (که از نوع پرفورمنس هستند) در کنار هشت هسته بازدهی دیگر، در مجموع توان اجرای هم زمان 24 ترد را دارند.

پردازنده فوق قدرتمند i9-12900HX و کارت گرافیک RTX 3070 Ti: این شما و این لپ تاپ گیمینگ Aorus 17X XES!

با وجود اینکه این پردازنده توانایی اجرای بازی ها و پردازش های سنگین را دارد، اما برای استفاده از آن باید یک سری محدودیت ها را در نظر گرفت. چرا که اجرای پردازش های سنگین به مدت طولانی با آن باعث می شود تا دمای قطعه بیش از اندازه بالا رود و توان مصرفی این پردازنده افزایش یابد. این شرایط باعث می شود تا فشار زیادی به منبع تغذیه و دیگر قطعات سیستم وارد شود و اثرات منفی و مخربی را به جای بگذارد.

البته این موضوع تأثیری بر روی قدرت عملکرد کلی لپ تاپ ندارد و می توان از آن برای اجرای بازی های مختلف بهره برد (البته پیشنهاد می کنیم که بدون کول پد از این لپ تاپ برای بازی کردن به مدت طولانی استفاده نشود!). لپ تاپ Aorus 17X XES به 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 هم مجهز است و سرعتی عالی در اجرای اپ ها و بازی ها را به ارمغان می آورد.

پردازنده فوق قدرتمند i9-12900HX و کارت گرافیک RTX 3070 Ti: این شما و این لپ تاپ گیمینگ Aorus 17X XES!

در مجموع می توان لپ تاپ Aorus 17X XES را یکی از پرقدرت ترین و پرسرعت ترین لپ تاپ های گیمینگ رده بالا دانست که به خوبی نیازهای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری را برطرف می کند. همچنین می توان بر روی این مدل به عنوان یک لپ تاپ ورک استیشن کاربردی حساب باز کرد.

منبع: notebookcheck.net