لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 17 SE (نسخه اختصاصی) به تازگی در کشورهای آسیای شرقی و هند در دسترس قرار گرفته است. این لپ تاپ که یکی از پرقدرترین و پرسرعت ترین لپ تاپ های Asus است به مجموعه ای از سخت افزارهای قدرتمند مجهز است و تمام نیازهای گیمرهای حرفه ای برای اجرای سنگین ترین بازی ها را برطرف می کند! از جمله مشخصات کلیدی پرشمار این لپ تاپ می توان به رفرش ریت عالی صفحه نمایش، پردازنده نسل 12 اینتل، حافظه ذخیره سازی پرظرفیت و سیستم خنک سازی پیشرفته اشاره کرد. نسخه اختصاصی این لپ تاپ از لحاظ طراحی ظاهری نیز ارتقا پیدا کرده است.

لپ تاپ جدید ایسوس ROG Strix SCAR 17 SE به پردازنده Core-i9 نسل 12 و نمایشگر 240 هرتز مجهز است

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 17 SE از نوع LCD با سایز 17.3 اینچ است و رزولوشن WQHD را به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر فوق العاده 240 هرتز برخوردار است و محدوده رنگ وسیع 100% DCI-P3 را پوشش می دهد. همچنین این صفحه نمایش دارای زمان پاسخ دهی 3 میلی ثانیه است و از دالبی ویژن HDR پشتیبانی می کند.

بدنه لپ تاپ جدید ایسوس از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و طراحی ظاهری جذاب و منحصر به فردی دارد. بر روی بدنه این لپ تاپ از الگوی نام آشنای ROG استفاده شده است. همچنین بر روی بدنه این لپ تاپ یک چراق قوه ماورای بنفش قرار دارد که برای نمایش پیام های رمزی درج شده بر روی بدنه دستگاه کاربرد دارد! از دیگر ویژگی های ظاهری لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 17 SE می توان به نورپردازی RGB و سطح بدنه چسبنده (گریپی) اشاره کرد.

لپ تاپ جدید ایسوس ROG Strix SCAR 17 SE به پردازنده Core-i9 نسل 12 و نمایشگر 240 هرتز مجهز است

کیبورد لپ تاپ SCAR 17 SE فول سایز (همراه با نامبرپد اختصاصی) بوده و به نور پس زمینه مجهز است. همچنین در سمت چپ بالای پنل کیبورد این لپ تاپ، پنج دکمه هات‏کی اختصاصی تعبیه شده است. این دستگاه به چهار اسپیکر مجهز است و صدای قدرت گرفته از فناوری دالبی اتموس را ارائه می دهد.

درون چارچوب بدنه لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 17 SE از پردازنده نسل 12 اینتل سری Core i9 و کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3080 Ti با 16 گیگابایت حافظه GDDR6 استفاده شده است. این لپ تاپ گیمینگ جدید و قدرتمند Core i9 ایسوس به 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 و 4 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD نیز مجهز است و برای خنک سازی پردازنده و کارت گرافیک آن، از سیستم مبتنی بر مایع Liquid Metal Conductonaut Extreme استفاده شده است. ضمن اینکه بدنه این لپ تاپ دافع گرما است.

لپ تاپ جدید ایسوس ROG Strix SCAR 17 SE به پردازنده Core-i9 نسل 12 و نمایشگر 240 هرتز مجهز است

امکانات ارتباطی لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس شامل پورت های تاندربولت 4، USB-C، دو پورت USB-A، HDMI 2.1، DisplayPort، وای فای 6E و بلوتوث 5.2 می شود. لازم به ذکر است که باتری به کار رفته در این دستگاه 90 وات ساعت ظرفیت دارد و از سرعت شارژ حیرت انگیز 330 وات پشتیبانی می کند! قیمت این لپ تاپ برای عرضه به بازارهای جهانی هنوز اعلام نشده است. اما همان طور که اشاره شد، این دستگاه از طریق فروشگاه اینترنتی ایسوس، آمازون و فلیپ کارت در هند در دسترس قرار گرفته است.

منبع: gizmochina