مایکروسافت قصد دارد تا نسخه جدید سری محصولات محبوب Surface Laptop Go خود را عرضه کند. این محصول جدید Surface Laptop Go 2 نام دارد و از لحاظ پردازنده و رنگ نسبت به نسل قبلی تغییر پیدا کرده است. مطابق با اخبار منتشر شده، این لپ تاپ با کد “Zuma” عرضه می شود و انتظار می رود تا در نیمه اول سال جاری راهی بازار شود.

لپ تاپ Surface Laptop Go 2 با پردازنده نسل 11 اینتل و رنگ جدید عرضه می شود

لپ تاپ های Surface Laptop Go جزء لپ تاپ های اقتصادی سری سرفیس مایکروسافت به شمار می آیند و به خصوص برای دانشجویان از بهترین انتخاب ها هستند. این لپ تاپ های سری Surface طراحی ظاهری رده بالا و وزن سبکی دارند و حمل و جابجایی آنها به آسانی انجام می گیرد. در این مقاله اطلاعاتی را که تا این زمان در رابطه با Surface Laptop Go 2 منتشر شده، گردآوری کرده ایم.

زمان عرضه Surface Laptop Go 2

لپ تاپ Surface Laptop Go 2 هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. پس زمان عرضه آن به بازار نیز معلوم نیست! در برخی منابع غیر رسمی ذکر شده که این لپ تاپ در نیمه اول سال جاری برای خرید عمومی راهی بازار می شود. اگر این اخبار و برنامه های از پیش اعلام شده تغییر نکند، احتمالاً در ماه ژوئن شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود. به طور معمول، مایکروسافت آپدیت های جزئی محصولات خود را در فصل بهار معرفی می کند. پس این احتمال وجود دارد که از لپ تاپ Surface Laptop Go 2 نیز در همین روزها به صورت رسمی رونمایی شود.

قیمت و مشخصات فنی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2

قیمت و مشخصات فنی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2

این طور که به نظر می رسد، مدل پایه لپ تاپ Surface Laptop Go 2 با برچسب قیمت 549 دلار عرضه می شود. انتظار می رود که مدل های مجهز به کانفیگ رده بالاتر نیز چندان با مدل پایه تفاوت قیمت نداشته باشند.

در بخش مشخصات فنی باید به این نکته اشاره کنیم که لپ تاپ Surface Laptop Go 2 به پردازنده نسل 11 اینتل Core i5 مجهز است که یک ارتقا نسبت به نسل قبلی محسوب می شود. در نسل قبلی این لپ تاپ از پردازنده های نسل 10 اینتل استفاده شده است. مدل پایه ای این سری به احتمال زیاد به 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد بود؛ مشخصاتی که پیش از این در مدل Surface Laptop Go نیز دیده شده است. اخیراً اعلام شده که حافظه ذخیره سازی این لپ تاپ 128 گیگابایت خواهد بود؛ البته نمی توانیم این مورد را تأیید یا تکذیب کنیم!

طراحی ظاهری و ویژگی های لپ تاپ Surface Laptop Go 2

این طور که به نظر می رسد، لپ تاپ Surface Laptop Go 2 از لحاظ ظاهری تغییراتی جزئی کرده است و به نسخه قبلی شباهت خواهد داشت. پس پیش بینی می شود که صفحه نمایش این لپ تاپ 12.4 اینچ سایز داشته باشد. همچنین پورت ها، ضخامت، ساختار بدنه و متریال به کار رفته در ساخت آن با مدل Surface Laptop Go یکسان خواهد بود.

شنیده می شود که مایکروسافت قصد دارد تا یک رنگ جدید را برای Surface Laptop Go 2 معرفی کند. این رنگ که مایکروسافت آن را “Sage” نامیده است، به رنگ های دیگر این مجموعه شامل پلاتینیوم، آبی یخی و ماسه ای (sandstone) اضافه خواهد شد.

طراحی ظاهری و ویژگی های لپ تاپ Surface Laptop Go 2

هنوز مشخص نیست که آیا Surface Laptop Go 2 به نور پس زمینه کیبورد مجهز خواهد شد یا نه. به هر حال کمبود این قابلیت در نسخه اول این لپ تاپ کاملاً احساس می شود و کاربران این دستگاه ها امیدوارند تا مایکروسافت در نسخه جدید این نقیصه را برطرف کرده باشد.

منبع: windowscentral