ایسوس و لنوو دو برندی هستند که دائماً در وب‌ سایت ‌های تجارت الکترونیک با آنها برخورد می کنید. چه به دنبال یک دستگاه ساده برای کارهای اساسی مانند وبگردی و تجارت عمومی باشید یا یک پلتفرم بازی قدرتمند که بتواند آخرین عناوین AAA را اجرا کند، هر دو شرکت مدل های مختلفی برای عرضه ارائه می دهند.

به خواندن مقایسه ایسوس و لنوو ادامه دهید تا متوجه شوید کدام برند برای شما مناسب است!

Asus در مقابل Lenovo: کدام برند لپ تاپ در سال 2022 بهتر عمل کرده است؟

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ های 2022 ایسوس در مقابل لپ تاپ های 2022 لنوو

ایسوس و لنوو طیف وسیعی از لپ ‌تاپ ‌ها را در اشکال و اندازه‌ های مختلف ارائه می دهند، اما می ‌توان گفت که مدل های ایسوس تقریباً ظاهر مینیمالیستی خاصی دارند.

اکثر لپ ‌تاپ ‌های ایسوس، از روکش ‌های فلزی براق گرفته تا ترکیبی از بدنه ‌های تیره و صفحه‌ کلیدهای براق موجود در لپ ‌تاپ ‌های ROG (مخصوص گیمرها)، ظاهر عالی دارند. سری Zenbook نمونه ای از لپ تاپ های لوکس و در عین حال مقرون به صرفه این برند است که ضخامت نازکی دارند و سبک وزن هستند.

در مقایسه، بیشترین تنوعی که در لپ ‌تاپ ‌های لنوو مشاهده می‌ کنید، مربوط به IdeaPad است. سری معروف ThinkPad مبتنی بر عملکرد، یک طراحی سیاه و سفید مینیمال دارد که در سال های اخیر به یک علامت تجاری تبدیل شده است. همچنین لنوو در زمینه لپ ‌تاپ ‌های 2 در 1 پیشگام است و لپ تاپ های متعددی مانند لپتاپ های ThinkPad X1 Yoga (Gen 7) و X1 Yoga (Gen 6) در دسته این لپ تاپ های لنوو قرار دارد. اما علت پیشگام بودن لپ تاپ های 2 در 1 لنوو این است که آنها بسیار خلاقانه هستند و به راحتی نیز قابل تبدیل به یک تبلت هستند. به عنوان مثال Lenovo Yoga با لولاهای خلاقانه ‌ای که دارد به شما امکان می‌ دهد کل صفحه را بچرخانید و لپ‌تاپ خود را به تبلت تبدیل کنید.

گفتنی است که هر دو برند از طیف وسیعی از مواد برای ساخت لپ ‌تاپ ‌های خود استفاده می‌ کنند، بنابراین کیفیت ساخت آنها بسته به محدوده قیمتی که دارند متفاوت خواهد بود.

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ های 2022 ایسوس در مقابل لپ تاپ های 2022 لنوو

عملکرد لپتاپ های 2022 ایسوس در مقابل لپتاپ های 2022 لنوو

از آنجاییکه لپ تاپ ها در سری ‌های مختلفی تولید می شوند، بنابراین عملکرد هر لپ‌ تاپ به این بستگی دارد که چقدر مایلید هزینه کنید و چه نوع کارهایی را با آن انجام می ‌دهید.

به طور کلی می توان گفت که لپ تاپ های ایسوس از نظر عملکرد تقریباً در هر رنج قیمتی پیدا می شوند. یکی از زمینه هایی که ایسوس در آن قدرت مطلق است، بازی است. لپ ‌تاپ ‌های ROG ایسوس (مخصوص گیمینگ) مثل Zephyrus G15 از سرعت کلاک و گرافیک عالی برخوردار هستند.

بیشتر محصولات لنوو به بازار تجاری و عملکردی مربوط می شوند، بنابراین محدوده متوسط تا بالا را بیشتر هدف قرار می دهد. وقتی صحبت از عملکرد لپ تاپ های لنوو به میان می‌آید، ThinkPad ها انتخاب مناسبی هستند. این انتخاب برای بسیاری از شرکت‌ ها عالی است، مثل مدل ‌هایی مانند T14 که دارای پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-10510U هستند و می ‌توانند در صورت تقویت، سرعت کلاک 4.90 گیگاهرتز را افزایش دهند. همچنین لنوو در زمینه بازی با مدل های چشمگیر خود مانند Legion 7i 15 (هشت هسته ای، تا 5.30 گیگاهرتز) رقابت می کند. اگرچه این لپ تاپ عالی است ، اما سری Legion لنوو به پای لپ تاپ Asus ROG ایسوس مانند لپ تاپ پر قدرت و پرسرعت Asus ROG Strix SCAR 15 G533ZW نمی رسد.

عملکرد لپتاپ های 2022 ایسوس در مقابل لپتاپ های 2022 لنوو

صفحه نمایش لپ تاپ های سال 2022 ایسوس در برابر لپتاپ های سال 2022 لنوو

ایسوس برای لپ تاپ های خود یک صفحه نمایش NanoEdge را ارائه می دهد که حاشیه های بسیار نازکی دارد. در بسیاری از لپ ‌تاپ ‌های ایسوس، نسبت صفحه نمایش به بدنه، 95 درصد است و حاشیه کمتر و درعین حال صفحه عریض تری دارند.

برخلاف ایسوس که در اکثر مدل ‌ها از صفحه ‌نمایش بدون حاشیه نسبتاً مشابه بهره می ‌برد، لنوو تنوع بیشتری را در بازه‌ های قیمتی مختلف ارائه می ‌کند. مدل ‌هایی مانند ThinkPad X1 Yoga Gen 4 صفحه‌ نمایش چشمگیری دارند اما در مقابل با حاشیه‌ های ضخیم مخصوصا در قسمت پایین طراحی شده اند. همین موضوع را می‌توان در مورد بسیاری از مدل‌ های قدیمی‌ تر ThinkPad نیز گفت، که لنوو در جدیدترین مدل ‌های این سری به این موضوع پرداخته و آنها را بسیار شیک‌ تر کرده است.

دوام و پایداری لپ تاپ های جدید ایسوس در برابر لپتاپ های جدید لنوو

لپ ‌تاپ‌ های ایسوس از نظر دوام و پایداری نیز بسیار عالی به نظر می رسند. این شرکت در ارائه لپ ‌تاپ ‌های میان ‌رده برای مقاصد مختلف که خوش ‌ساخت و مستحکم هستند، سرآمد است. سریلپ تاپ های ZenBook و ROG ایسوس همه کاملاً قابل اعتماد و بادوام هستند.

لنوو از نظر دوام بسیار شبیه ایسوس است و دارای مواد مختلفی در محدوده‌ های قیمتی مختلف می باشد. درواقع سری ThinkPads این شرکت، لپ تاپ های بسیار بادوامی هستند که از یک فناوری نوآورانه ضد نشت برخوردار شده اند.

عمر باتری لپ تاپ های 2022 برند ایسوس در مقابل لپ تاپ های 2022 برند لنوو

عمر باتری یکی از مهم ترین عواملی است که در خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد. عموماً ایسوس به خاطر عمر باتری طولانی خود شناخته شده است و مدل هایی مانند ZenBook 14 آن با یک بار شارژ تا 24 ساعت دوام می آورند. مدل های دیگر مانند ExpertBook B9450 نیز می توانند تا 16 ساعت کار کنند. اما در مدل ‌های ارزان ‌تر، عمر باتری به یک نگرانی واقعی تبدیل می ‌شود. مثلا برخی از مدل‌ های VivoBook 15 تنها با یک بار شارژ می ‌توانند تا 5 ساعت دوام بیاورند.

لنوو از نظر عمر باتری به اندازه ایسوس برتری ندارد. به طور کلی، لپ ‌تاپ ‌های لنوو از نظر عمر باتری بسیار متوسط هستند، مثلا ThinkPad X1 Yoga با یک بار شارژ می ‌تواند تا 15 ساعت دوام بیاورد. یا Ideapad S145 به سختی می ‌تواند تا ۳ ساعت کار کند.

عمر باتری لپ تاپ های 2022 برند ایسوس در مقابل لپ تاپ های 2022 برند لنوو

ایسوس در مقابل لنوو: نتیجه گیری

ایسوس و لنوو مدتی است که در صدر بازی لپ ‌تاپ قرار گرفته ‌اند، بنابراین شناسایی یک برنده واضح به خصوص با توجه به طیف گسترده محصولات آنها تقریبا غیرممکن است.

همانطور که ممکن است با خواندن مقایسه ایسوس و لنوو ما فرض کرده باشید، همه چیز به نوع عملکرد و محدوده قیمتی بستگی دارد. ایسوس در محدوده پایین برتری دارد و برخی از مشخصات چشمگیر را با قیمت نسبتاً پایین ارائه می دهد. اگر به دنبال یک لپ تاپ مقرون به صرفه هستید، این برند یکی از بهترین انتخاب ها است. همچنین Asus ROG سلطان بازی لپ ‌تاپ است.

از سوی دیگر، لنوو برخی از بهترین گزینه ها را در رده کسب و کار و عملکرد ارائه می دهد. ThinkPad تقریباً یک برند مخصوص به خود است که سال ها بر بازار سازمانی تسلط دارد. همچنین اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه هستید، سری Legion را در نظر بگیرید.

منبع: spacehop