در چند وقت اخیر خبرهایی مبنی بر اینکه قیمت گوشی های آیفون 14 نسبت به سری آیفون 13 گران تر خواهند بود، منتشر شده است. اگر به اندازه کافی از این خبرها حرص نخورده اید، هنوز فرصت برای عصبانی شدن بیشتر دارید! چرا که به نظر می رسد اپل برای ساعت هوشمند ضد ضربه خود که با نام Rugged Apple Watch Pro مشهور شده، برنامه هایی در سر دارد! مطابق با اخبار منتشر شده، این ساعت هوشمند شاید دارای قیمت یکسانی با گوشی آیفون 13 پرو باشد!

احتمالاً نسخه ضد ضربه اپل واچ پرو دارای قیمت یکسانی با گوشی آیفون 13 پرو خواهد بود!

پیش از این شایعاتی به گوش می رسید که اپل قصد دارد تا در کنار گوشی های آیفون 14 و ساعت های هوشمند اپل واچ سری 8، یک ساعت هوشمند مقاوم را نیز در ماه سپتامبر معرفی کند. این مدل ضد ضربه (یا rugged)، برای استفاده ورزشکاران حرفه ای طراحی می شود و انتظار می رود که صفحه نمایش بزرگتری نسبت به تمام اپل واچ های فعلی داشته باشد. همچنین این اپل واچ دارای بدنه ای تمام فلزی است و طول عمر باتری آن به مراتب بالاتر خواهد بود.

این ساعت هوشمند که دارای کدنام N199 است، احتمالاً با یکی از نام های Apple Watch Extreme، Apple Watch Max، Apple Watch Explorer Edition یا Apple Watch Pro معرفی خواهد شد. جدا از اینکه نام این اپل واچ چه خواهد بود، یک موضوع دیگر درباره آن اخیراً توجه ها را به سمت خود جلب کرده است! اینکه مارک گورمن از بلومبرگ اعلام کرده است که این ساعت هوشمند دارای پسوند Pro خواهد بود. تجربه نشان داده است که محصولاتی از اپل که عبارت Pro در نام آنها به کار می رود، گران قیمت تر از حد معمول خواهند بود!

احتمالاً نسخه ضد ضربه اپل واچ پرو دارای قیمت یکسانی با گوشی آیفون 13 پرو خواهد بود!

در گزارش هایی که در رابطه با اپل واچ ضد ضربه منتشر شده، به این نکته اشاره شده که سایز صفحه نمایش آن 2 اینچ و قطر بدنه آن 46 یا 47 میلی متر خواهد بود. به این ترتیب صفحه نمایش این نسخه از اپل واچ حدود 7 درصد بزرگتر از دیگر نسخه های موجود در خانواده اپل واچ سری 8 است. صفحه نمایش اپل واچ ضد ضربه رزولوشن 410x502 پیکسل را ارائه می دهد و فضای وسیع تری برای نمایش اطلاعات فیتنس و اطلاعات دیگر خواهد داشت. همچنین مطابق با انتظار، این صفحه نمایش در برابر شکستن و دیگر آسیب های محیطی فوق العاده مقاوم تر خواهد بود.

با توجه به اینکه اپل واچ پرو احتمالاً به سیستم عامل watchOS 9 مجهز خواهد بود، در آن گزینه های ردیابی تمرینی بیشتری وجود دارد و ردیابی در هنگام انجام ورزش، به شکل پیشرفته تری در آن صورت می گیرد. از آنجا که این ساعت هوشمند برای استفاده در هنگام انجام تمرینات سخت طراحی شده، بدنه آن از فلز مستحکم (شاید تیتانیوم) ساخته می شود. همچنین اعلام شده که در این ساعت هوشمند شاید از چیپ S8 و سنسور تشخیص دمای بدن استفاده شود.

احتمالاً نسخه ضد ضربه اپل واچ پرو دارای قیمت یکسانی با گوشی آیفون 13 پرو خواهد بود!

مارک گورمن ادعا کرده است که اپل واچ ضد ضربه از مدل های استاندارد اپل واچ که بدنه آنها از جنس استیل ضد زنگ است، گران تر خواهد بود. اپل واچ استاندارد 45 میلی متری، 849 دلار قیمت دارد؛ پس به احتمال زیاد اپل واچ ضد ضربه دارای قیمت ابتدایی 900 تا 999 دلار خواهد بود. این محدوده قیمت، مشابه با گوشی آیفون 13 پرو است! در واقع اگر می خواهید تا اپل واچ ضد ضربه بخرید، باید هزینه خرید یکی از آیفون های پرچم دار اپل را بپردازید! حاضر به انجام چنین کاری هستید؟!

منبع: phonearena