برای کسانی که از تایپ کردن پسوردهای بعضاً طولانی و پیچیده خسته شده اند، خبرهای خوبی از جانب مایکروسافت شنیده می شود! به احتمال بسیار زیاد، به زودی شاهد اضافه شدن ویژگی ذخیره شدن اتوماتیک پسورد (Password Autosave) به نسخه استاندارد مرورگر Edge خواهیم بود. این ویژگی مرورگر Edge هم اکنون به طور مخفیانه و در سکوت کامل خبری به مرورگر Edge Canary اضافه شده و به نظر می رسد که در حال پشت سر گذاشتن تست های نهایی است.

قابلیت ذخیره کردن اتوماتیک پسورد در مرورگر Edge در حال طی کردن تست های نهایی است

هنوز هیچ کس این قابلیت جدید را مشاهده نکرده و حتی اگر مرورگر Canary را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید، نمی توانید از آن استفاده کنید. در واقع این ویژگی در حال حاضر فقط برای کاربرانی در دسترس است که به صورت رندوم از جانب مایکروسافت انتخاب شده اند! اگر شما هم یکی از این افراد باشید، می توانید گزینه مربوط به این ویژگی جدید را در بخش مربوط به تنظیمات پسورد در مرورگر Edge مشاهده کنید. در این بخش شما می توانید آیتم مربوط به ذخیره شدن پسورد به صورت اتوماتیک را در حالت فعال قرار داده و از این ویژگی بر روی مرورگر خود بهره مند شوید. عکس زیر از جانب یکی از کاربران در سایت Reddit قرار گرفته و در دسترس قرار گرفتن این قابلیت برای برخی کاربران را تأیید می کند:

قابلیت ذخیره کردن اتوماتیک پسورد در مرورگر Edge در حال طی کردن تست های نهایی است

به طور کلی Edge همیشه در حال آزمایش های متفاوت است و در هر زمانی امکان مشاهده یک قابلیت جدید بر روی آن وجود دارد. به این ترتیب هیچ جای تعجبی ندارد که همین امروز قابلیت ذخیره سازی اتوماتیک پسورد به نسخه استاندارد Edge اضافه شود. مایکروسافت این روش را در رابطه با سرویس های دیگر خود نیز بارها مورد استفاده قرار گرفته است. به طوری که برخی از ویژگی های جدید ویندوز 11 یا موتور جستجوی Bing به شکل کاملاً ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به آنها اضافه شده است. شما می توانید فیدبک خود در رابطه با کار با این ویژگی های جدید را با مایکروسافت در میان بگذارید. در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و کاربران می توانند تا نظرات حقیقی خود را به مایکروسافت ارائه دهند. این شرکت از نظرات دریافت شده در راستای برطرف کردن نواقص سرویس ها و اپلیکیشن های خود استفاده می کند و بعضاً دیده شده است که پس از دریافت فیدبک نامناسب از جانب کاربران، برخی از ویژگی های جدید خود را از دسترس خارج کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که قابلیت ذخیره سازی اتوماتیک پسورد با استقبال کاربران مواجه می شود یا خیر. این ویژگی کار شما در هنگام استفاده از مرورگر Edge را بسیار راحت می کند و دیگر نیازی نیست که برای ذخیره شدن پسورد، بارها و بارها به مرورگر خود اجازه دسترسی بدهید! در واقع دیگر با پیام های متعدد مرورگر در رابطه با ذخیره کردن پسوردها مواجه نمی شوید و می توانید تجربه بهتری از کار با مرورگر داشته باشید. همچنین این ویژگی مشکلاتی مانند فراموش کردن پسوردها را به طور کامل از بین می برد.

منبع: windowscentral