واتساپ بدون شک یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان است که در ابتدا به عنوان جایگزینی برای پیامک شروع به کار کرد. اما اکنون از ارسال و دریافت انواع رسانه‌ها مانند متن، عکس، فیلم، سند، لوکیشن و همچنین تماس‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، تنها راه پاسخگویی به پیام، ارسال پیام متنی و صوتی است و با وجود امکانات ضعیفی که ارائه می دهد، توانسته توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کند. اگرچه این پیام‌ رسان در مقایسه با سایر پیام ‌رسان ‌ها، از قابلیت ‌های زیادی بهره نمی ‌برد و اندکی عملکرد ضعیف ‌تری از خود نشان داده است، اما بعد از شیوع ویروس کرونا، فیسبوک به تدریج افزودن قابلیت ‌های جدید را به این پیام رسان شروع کرد تا بدین ترتیب بتواند کاربران خود را حفظ کند.

یکی از قابلیت هایی که جدیدا قرار است به واتساپ اضافه شود، قابلیت Message Reactions است. این ویژگی توسط WABetaInfo، (پلتفرمی که اخبار واتساپ را برایiOS ، اندروید و ویندوز جمع آوری می کند) مشاهده و از طریق تصاویر آزمایشات بتا به اشتراک گذاشته شد. قبلا شاهد این قابلیت در پیام رسان هایی نظیر مسنجر فیسبوک بوده ایم که امکان واکنش سریع به پیام را برای ما فراهم می کرد. با این حال در آینده ای نزدیک قرار است این قابلیت نیز به واتساپ اضافه شود.

در واقع در مسنجر فیسبوک کاربر می ‌توانست با ضربه زدن و نگه ‌داشتن روی یک پیام، به لیستی از ایموجی ‌ها (صورتک ‌ها) دسترسی پیدا کند و هر کدام را که متناسب با پاسخ مد نظر وی است برای مخاطب خود ارسال کند. بدین ترتیب دیگر نیازی نخواهد بود که در پاسخ به یک پیام حتما متنی را تایپ کنید یا مثلا جمله ‌ای به همراه یک ایموجی ارسال کنید چون همه چیز با ارسال همان ایموجی به پایان می ‌رسد.

در واقع این ویژگی در سرویس پیام رسانی مستقیم اینستاگرام با "فشار طولانی" بر روی هر پیام و انتخاب ایموجی مورد نظر برای عکس العمل استفاده می شود. با این وجود  انتظار می رود که این ویژگی در واتساپ نیز تکرار شود. واتس اپ احتمالاً از مجموعه ایموجی هایی استفاده می کند که در فیس بوک و اینستاگرام استفاده می شود.

به زودی قابلیت واکنش سریع با ایموجی به واتساپ اضافه می شود!

با این حال به طور کامل با کاربرد این قابلیت آشنا هستید، اما باید بگوییم از آن جا که این ویژگی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود و یا بهتر بگوییم در حال آزمایش نسخه بتا است، هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در مورد این ویژگی منتشر نشده است. واتساپ گاهی اوقات قابلیت ‌های این ‌چنینی را قبل از اینکه رسما برای پیام‌ رسان خود عرضه کند چندین ماه تست می ‌کند و گاهی اوقات هم خیلی سریع آن ‌ها را عرضه می ‌کند. اما فعلا نمی‌ دانیم یکی از قابلیت ‌هایی که کاربران زیادی انتظار عرضه‌ی آن را دارند چه زمانی قرار است به این اپلیکیشن اضافه شود.

قابل ذکر است که هنگامی که قابلیت واکنش سریع برای واتساپ عرضه شود، حتما باید واتساپ خود را به روز رسانی کنید. حتی اگر بخواهید این قابلیت از سوی مخاطب نیز برای شما نشان داده شود هم به آخرین آپدیت واتساپ نیاز خواهید داشت.

منبع: vnexplorer