اپلیکیشن مایکروسافت تیمز یک ویژگی جدید دریافت کرده است و برقراری ارتباط بین افراد را آسان تر از قبل کرده است. این ویژگی Video Clip نام دارد و به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند در خلال پیام های خود، ویدئوهای کوتاه نیز ارسال کنند. علاوه بر ارسال ویدئو، کاربران این اپلیکیشن توانایی ضبط و ادیت ویدئوها را نیز دارند. به این ترتیب کاربران مایکروسافت تیمز دیگر برای آماده کردن یک ویدئوی کوتاه نیازی به استفاده از اپلیکیشن های دیگر ندارند و می توانند این کار را به صورت مستقیم از داخل محیط همین اپلیکیشن انجام دهند. این موضوع به صرفه جویی در وقت کاربران منجر می شود و همانند قابلیت Live Share اپپلیکیشن مایکروسافت تیمز که امکان همکاری افراد در طی جلسات را برای کاربران فراهم می کرد باعث راحت تر و سریع تر پیش رفتن جلسات آنلاین و تماس های تصویری آنها می شود.

کاربران مایکروسافت با قابلیت Video Clip می توانند ویدئوهای کوتاه ارسال کنند

مطابق با اعلام یکی از مشاوران پروژه مایکروسافت 365 به نام پتری جامسن در لینکدین، ویژگی Video Cllip در حال حاضر به صورت نسخه پیش نمایش عرضه شده است.

طول ویدئوهای قابل ارسال در پلتفرم مایکروسافت تیمز می تواند حداکثر یک دقیقه باشد و امکان پلی کردن آنها به تعداد نامحدود برای افراد وجود دارد. همچنین این ویدئوها به صورت دائمی در چت ها و روم ها باقی می مانند و امکان پلی کردن آنها در هر زمانی برای کاربران وجود دارد. در واقع می توان گفت که پیام های ویدئویی در تیمز درست مانند پیام های صوتی خواهند بود.

کاربران مایکروسافت با قابلیت Video Clip می توانند ویدئوهای کوتاه ارسال کنند

همان طور که می دانید، مایکروسافت تیمز مدت ها است که از قابلیت تماس تصویری پشتیبانی می کند. اما به دلیل اختلاف زمانی میان مناطق جغرافیایی مختلف، برقراری یک تماس تصویری برای بسیاری از افراد سخت و دشوار است. همچنین افرادی که در شیفت های مختلف در شرکت های متفاوت مشغول به کار هستند، برای برقراری تماس تصویری به زحمت زیادی می افتند. قابلیت Video Clip به این افراد اجازه می دهد تا محتوای مورد نظر خود را ضبط کرده و آن را در قالب یک پیام ارسال کنند. به این ترتیب فرد یا افراد دریافت کننده این پیام می توانند در زمان مناسب ویدئوی ارسالی را مشاهده کرده و در صورت نیاز آنها نیز با یک پیام ویدئویی به آن پاسخ دهند.

کاربران مایکروسافت با قابلیت Video Clip می توانند ویدئوهای کوتاه ارسال کنند

باید به این نکته هم اشاره کنیم که کاربران تیمز همچنان امکان ذخیره سازی تماس های تصویری برقرار شده را در قالب فایل های ویدئویی دارند و ویژگی Video Clip تداخلی با این موضوع نخواهد داشت. در واقع ویدئو کلیپ امکان ضبط و ارسال پیام ویدئویی را به عنوان یک پیام ایجاد می کند و عملکرد متفاوتی با ویژگی ذکر شده دارد.

کاربران مایکروسافت با قابلیت Video Clip می توانند ویدئوهای کوتاه ارسال کنند

لازم به ذکر است که ویژگی های جدیدی در ماه ژوئن 2022 به اپلیکیشن Teams اضافه کرده است. از جمله این ویژگی های جدید اضافه شده به اپلیکیشن مایکروسافت تیمز در ماه ژوئن 2022 می توان به سازگاری بیشتر این پلتفرم با آیپد و ادغام بهتر آن با Microsoft Forms اشاره کرد. مایکروسافت تیمز به عنوان یکی از پرکاربرد ترین پلتفرم های ارتباطی در دنیا شناخته می شود و امکانات متعددی مانند ویدئو کال، برگزاری جلسه و کنفرانس، چت گروهی و... را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

منبع: windowscentral