بسیاری از کاربران گوشی های تاشو در هنگام تایپ به دردسر می افتند! چرا که کیبورد بر روی این گوشی ها در حالت پیش فرض، به صورت کامل نمایش داده نمی شود و ممکن است دسترسی به تمام کاراکترها در هنگام تایپ امکان پذیر نباشد. چنین مشکلی برای کاربران تبلت نیز ممکن است رخ دهد. در این میان به نظر می رسد که ویژگی جدید به اپلیکیشن کیبورد محبوب Gboard اضافه شده که این مشکل را برطرف می کند!

کاربران گوشی های تاشو می توانند با قابلیت تقسیم شدن کیبورد Gboard، تایپ آسان تری را تجربه کنند

اخیراً برخی از کاربران بخش GalaxyFold در وب سایت Reddit اعلام کرده اند که امکان تقسیم شدن کیبورد برای آنها در دسترس قرار گرفته است. به خصوص اکثر کاربران گوشی تاشو Galaxy Z Fold 3 تأکید کرده اند که کیبورد آنها به ویژگی تقسیم شدن مجهز شده است.

این ویژگی تا پیش از این بر روی اپلیکیشن Keyboard سامسونگ که به صورت پیش فرض بر روی گوشی های تاشوی این شرکت (مانند گلکسی Z فولد 3) نصب است، فعال بوده است. با این وجود بسیاری از کاربران استفاده از اپلیکیشن Gboard را ترجیح می دهند. با وجود اینکه این اپلیکیشن تا به اینجا از قابلیت تقسیم شدن برخوردار نبوده، اما کاربران زیادی دارد. اکنون آپدیت ارائه شده برای این اپلیکیشن، کار با آن را برای کاربران لذت بخش تر از قبل کرده و یکی از نواقص عمده آن را از بین برده است!

کاربران گوشی های تاشو می توانند با قابلیت تقسیم شدن کیبورد Gboard، تایپ آسان تری را تجربه کنند

پیش از این نیز گوگل اعلام کرده بود که در حال کار کردن بر روی امکان تقسیم کیبورد برای کاربران اندروید بوده و در این راستا بر روی صفحه نمایش بزرگ دستگاه هایی مانند تبلت و گوشی های تاشو متمرکز بوده است.

در حال حاضر متأسفانه برای بهره مند شدن از این قابلیت، نمی توانید به Play Store بروید و آخرین نسخه اپلیکیشن Gboard را دانلود کنید! بلکه باید منتظر بمانید تا گوگل خودش این آپدیت را برای دستگاه شما ارائه دهد. در واقع این آپدیت به صورت سرور ساید اعمال می شود و با دانلود نسخه جدید اپلیکیشن در دسترس قرار نخواهد گرفت. البته آپدیت Gboard به آخرین نسخه می تواند شانس اینکه این قابلیت سریع تر برای شما در دسترس قرار گیرد را افزایش دهد.

کاربران گوشی های تاشو می توانند با قابلیت تقسیم شدن کیبورد Gboard، تایپ آسان تری را تجربه کنند

پس از در دسترس قرار گرفتن این قابلیت شما می توانید کیبورد دستگاه خود را در یکی از حالت های استاندارد، شناور یا قابل تقسیم شدن قرار دهید. یک دکمه در نوار ابزار بالای کیبورد قرار می گیرد که به شما اجازه می دهد بین حالت های مختلف کیبورد سوئیچ کنید. به این ترتیب در هنگام تا کردن صفحه نمایش گوشی، کیبورد نیز به دو بخش تقسیم می شود و شما می توانید همانند صفحه کلید لپ تاپ، با آن تایپ کنید. با توجه به اینکه در نیمه دوم سال 2022 شاهد عرضه تعداد زیادی گوشی تاشو از برندهای مختلف به بازار خواهیم بود، این قابلیت می تواند به داغ تر شدن این بازار کمک شایانی کند و تجربه لذت بخش تر و آسان تری از کار با این گوشی ها را برای کاربران رقم بزند.

منبع: androidcentral