واتس اپ به عنوان یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های پیام رسان در سطح دنیا شناخته می شود و تعداد کاربران آن روز به روز در حال افزایش است. با این وجود بسیاری از کاربران امکانات این پیام رسان را در مقایسه با اپلیکیشن هایی مانند تلگرام کافی نمی دانند و معتقدند که واتس اپ راه درازی برای تبدیل شدن به یک سرویس کامل را در پیش رو دارد! با این وجود اپلیکیشن واتس اپ بنا به دلایل مختلف در بسیاری از کشورها کاربران زیادی دارد و شرکت متا (فیسبوک سابق) آپدیت های متعددی را برای آن ارائه می کند. در جدیدترین آپدیتی که برای واتس اپ ارائه شده، بخش پیام های صوتی این سرویس مورد ارتقا قرار گرفته و پیش بینی می شود تا این تغییرات کاربران زیادی را خوشحال کند! اکنون کاربران می توانند پیش از ارسال یک پیام صوتی، به نسخه پیش نمایش یا preview آن گوش دهند.

امکان پخش پیام های صوتی پیش از ارسال (preview) به واتس اپ اضافه شد

واتس اپ این ویژگی جدید را در قالب یک توئیت معرفی کرده و بر روی این نکته مانور داده که اگر در ضبط پیام صوتی دچار اشتباه شدید، دیگر نگران نباشید! چرا که می توانید به پیام صوتی خود پیش از ارسال گوش داده و در صورت مرتکب شدن اشتباه آن را پاک کنید و مجدداً پیام را ضبط نمایید. آن طور که مشخص است، این قابلیت فقط محدود به زمان قبل از ارسال می شود و اگر پیام صوتی را ارسال کنید، دیگر امکان حذف و ارسال مجدد آن وجود ندارد. به این ترتیب باید پیش از ارسال پیام صوتی، دقت نمایید که پیام دقیقاً همان چیزی است که می خواهید و سپس آن را ارسال کنید.

برای استفاده از قابلیت پیش نمایش پیام های صوتی، انگشت خود را بر روی آیکون میکروفون در پایین صفحه چت قرار داده و برای چند لحظه نگه دارید. سپس انگشت خود را به سمت بالا بر روی صفحه بکشید تا میکروفون قفل شود و ضبط به صورت hands-free انجام شود. در این حالت می توانید پس از اتمام ضبط، بر روی دکمه stop ضربه زده و سپس دکمه play را فشار دهید تا پیش نمایش پیام پخش شود. اگر از پیام ضبط شده رضایت داشتید، بر روی دکمه send ضربه بزنید تا پیام صوتی ارسال شود.

امکان پخش پیام های صوتی پیش از ارسال (preview) به واتس اپ اضافه شد

دیگر اپلیکیشن های شرکت متا مانند Facebook Messenger و Instagram نیز از قابلیت قفل کردن میکروفون برخوردار هستند. به این ترتیب نیازی نیست تا در تمام طول ضبط پیام صوتی انگشت خود را بر روی آیکون میکروفون نگه دارید. با این وجود هیچ کدام از این اپلیکیشن ها امکان گوش دادن به نسخه پیش نمایش پیام صوتی قبل از ارسال آن را در اختیار کاربر قرار نمی دهند.

در مجموع این ویژگی کاربرد بالایی دارد و بر روی تمام پلتفرم ها و نسخه های واتس اپ (شامل نسخه تحت وب، دسکتاپ، iOS و اندروید) قابل دسترسی است. احتمال می رود که متا در آپدیت بعدی سایر اپلیکیشن های خود، پشتیبانی از امکان پیش نمایش پیام های صوتی را به آنها اضافه نماید.

منبع: androidcentral