مسلماً وقتی می خواهید عکسی را برای یکی از دوستانتان ارسال کنید، واتس اپ انتخاب اول شما برای این منظور نخواهد بود و به سراغ تلگرام یا اینستاگرام می روید! چرا که واتس اپ هیچ گزینه ای برای انتخاب کیفیت عکس در اختیار شما قرار نمی دهد و حتی به صورت اتوماتیک کیفیت عکس را نیز کاهش می دهد! این امر باعث شده تا بسیاری از کاربران به پایین آمدن کیفیت عکس هایشان در واتس اپ معترض شوند! اکنون اخباری منتشر شده که واتس اپ در حال کار بر روی قابلیتی است که کیفیت عملکرد این پلتفرم در هنگام به اشتراک گذاری عکس را بهبود بخشد. در آخرین نسخه از آپدیت بتای V2.21.14.6 واتس اپ برای اندروید، در هنگام ارسال عکس گزینه “Photo Upload quality” در اختیار کاربران خواهد بود.

قابلیت انتخاب کیفیت عکس در هنگام ارسال به واتس آپ اضافه می شود

این ویژگی هم اکنون در حال توسعه است و حتی اگر آخرین آپدیت بتای واتس اپ را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید، قابل استفاده نخواهد بود. پس از اینکه این ویژگی فعال شود شما می توانید از میان سه گزینه Auto (recommended)، Best quality و Data saver کیفیت مورد نظر خود برای ارسال عکس را انتخاب کنید.

اگر گزینه Auto را انتخاب کنید واتس اپ به صورت اتوماتیک بهترین الگوریتم را برای فشرده سازی عکس انتخاب می کند و آن را با کیفیت مورد نظر خود ارسال می کند. اما گزینه Data saver باعث می شود تا عکس تا جایی که امکان دارد فشرده شود تا دیتای زیادی برای ارسال آن نیاز نباشد. همچنین اگر می خواهید تا عکس مورد نظرتان با بالاترین کیفیت موجود ارسال شود، گزینه Best quality را انتخاب کنید.

هنوز خبری مبنی بر زمان در دسترس قرار گرفتن این ویژگی اعلام نشده است. اما به احتمال زیاد این ویژگی ابتدا برای گوشی های اندرویدی عرضه می شود. در حال حاضر که امکان تعیین کیفیت عکس پیش از ارسال وجود ندارد، می توانید عکس هایتان را به عنوان document ارسال کنید تا کیفیت آنها کاهش نیابد.

واتس اپ بر روی ویژگی تعیین کیفیت ویدئو پیش از ارسال نیز کارهایی انجام داده و قصد دارد امکان ارسال ویدئو با بیشترین کیفیت را ایجاد کند. البته برای این منظور باید محدودیت حجم فایل های ویدئویی نیز در واتس اپ ارتقا پیدا کند. چرا که در حال حاضر این محدودیت بر روی 16 مگابایت قرار دارد و قطعاً برای ویدئوهای با کیفیت کافی نیست. لازم به ذکر است که محدودیت ارسال فایل های اسناد (document) در واتس اپ برابر با 100 مگابایت است.

ویژگی دیگری که واتس اپ در حال توسعه آن است، پشتیبانی از قابلیت multi-device است که باعث می شود تا یک اکانت واتس اپ بر روی حداکثر چهار دستگاه فعال شود. این ویژگی احتمالاً ظرف چند هفته آینده در نسخه بتا برای کاربران قابل دسترسی خواهد بود.

این روزها با رشد پیام رسان هایی مانند تلگرام، واتس اپ نیز تصمیم گرفته تا قابلیت های خود را ارتقا دهد. البته ویژگی انتخاب کیفیت پیش از ارسال عکس و ویدئو چندان ویژگی پیشرفته ای نیست؛ اما به هر حال نشان می دهد که واتس اپ بر روی ارتقای عملکرد خود در حال کار است!

منبع: androidentral