مغز انسان سریع تر از چشمان او کلمات و متن ها را می خواند؛ این چیزی است که Bionic Reading ادعا می کند! این کمپانی ابزاری را تهیه کرده که بخش مشخصی از کلمات را در داخل متن هایلایت می کند و به شما اجازه می دهد تا متن های طولانی را سریع تر بخوانید. Bionic Reading زمانی که برای آیفون و اپلیکیشن های مک عرضه شد، طرفداران زیادی پیدا کرد و وایرال شد. به طوری که کاربران مایکروسافت نیز درخواست های زیادی را مبنی بر اضافه شدن این قابلیت به مرورگر Edge به این شرکت ارسال کردند. در حال حاضر هنوز نسخه نهایی بایونیک ریدینگ به قابلیت های مرورگر Edge اضافه نشده، اما این قابلیت به صورت یک افزونه برای مرورگر کروم در دسترس قرار گرفته است.

افزونه Bionic Reading اخیراً برای مرورگر کروم عرضه شده است. جالب اینجا است که این افزونه بر روی مرورگر Edge هم کار می کند! چرا که مایکروسافت در نسخه های جدید این مرورگر از هسته کرومیوم استفاده کرده و تا حد امکان مرورگر خود را به کروم نزدیک کرده است! در تست های انجام شده، این افزونه بر روی هر دو مرورگر کروم و Edge نصب می شود و به خوبی عمل می کند. این افزونه متن یک صفحه از وب سایت را می گیرد و بخش های خاصی از هر کلمه را هایلایت می کند تا چشمان شما متن را سریع تر پیگیری کرده و تمرکزتان از روی لغات و خطوط به هم نخورد.

قابلیت Bionic Reading برای مرورگرهای Edge و کروم در دسترس قرار گرفت. این قابلیت چیست؟

در حال حاضر افزونه Bionic Reading با محدودیت هایی مواجه است. این افزونه فقط متن را نشان می دهد، به این معنی که تمامی عکس های موجود در صفحه وب سایت، از خروجی این افزونه حذف می شوند. شما به متن کامل دسترسی خواهید داشت، اما Bionic Reading هیچ عکس یا محتوای دیگری از صفحه وب سایت را رندر نمی کند؛ خروجی این افزونه یک متن کاملاً خالص و بدون هیچ گونه اضافاتی است! البته شاید برایتان جالب باشد که اگر مرورگر مایکروسافت Edge خود را در حالت Reading Mode قرار دهید، در متن نهایی عکس ها هم دیده می شوند و این می تواند یک مزیت برای این مرورگر در مقایسه با عملکرد این افزونه باشد. در تصویر بالا این حالت ها را در حالت مقایسه ای در کنار هم مشاهده می کنید: عکس سمت چپ متن استاندارد وب سایت، عکس وسط مرورگر Edge در حالت Reading Mode و عکس سمت راست متن خروجی Bionic Reading.

قابلیت Bionic Reading برای مرورگرهای Edge و کروم در دسترس قرار گرفت. این قابلیت چیست؟

همچنین در حال حاضر به نظر می رسد که خروجی این افزونه به وب سایت هم بستگی دارد! در واقع متناسب با وب سایتی که افزونه را بر روی آن اجرا می کنید، متن خروجی ممکن است حاوی تصاویر باشد یا نباشد!

با وجود این محدودیت ها، Bionic Reading از قابلیت شخصی سازی هم برخوردار است. به عنوان مثال شما می توانید تعیین کنید که این افزونه چه مقدار از هر کلمه را هایلایت کند. همچنین شما می توانید سایز فونت، فاصله میان خطوط و عرض صفحه خروجی را متناسب با دلخواه خود تنظیم کنید.

قابلیت Bionic Reading برای مرورگرهای Edge و کروم در دسترس قرار گرفت. این قابلیت چیست؟

اولین فیدبک ها نسبت به افزونه Bionic Reading مثبت بوده است. احتمالاً در آینده مقایسه های بیشتری در رابطه با این افزونه و Microsoft Edge Reading Mode و دیگر ابزارهای کار با متن انجام خواهد شد. توسعه دهندگان این افزونه برنامه دارند تا آن را برای طیف وسیع تری از اپلیکیشن ها در دسترس قرار دهند؛ پس احتمالاً مایکروسافت نسخه اختصاصی آن برای Edge را عرضه خواهد کرد. هم اکنون این افزونه از طریق Chrome Web Store به صورت رایگان قابل دانلود و نصب است.

منبع: windowscentral