قابلیت Real Tone یکی از بهترین ویژگی هایی است که گوگل آن را برای آخرین نسل از گوشی های هوشمند Pixel معرفی کرده است. این ویژگی به دوربین های گوشی اجازه می دهد تا در هنگام عکس برداری از رنگ پوست های تیره تر، عملکرد دقیق تری ارائه دهد. لازم به ذکر است که این ویژگی در حال حاضر از طریق اپلیکیشن Google Photos بر روی گوشی های اندرویدی در دسترس قرار گرفته است.

قابلیت Real Tone با فیلترهای جدید به اپلیکیشن Google Photos اضافه شده است

در توئیتی که به تازگی بر روی اکانت رسمی Android منتشر شده، گوشی های اندرویدی به فیلترهای جدید Real Tone دسترسی پیدا کرده اند که بر مبنای Monk Skin Tone Scale عمل می کنند. این فیلترها بر روی اپلیکیشن Google Photos در دسترس قرار گرفته اند و به کاربران اجازه می دهند تا کیفیت عکس های خود را ارتقا دهند و دوربین در هنگام عکاسی از طیف رنگ های متفاوت پوست بدن، عملکرد حساس تر و دقیق تری را ارائه دهد. این ویژگی به خصوص برای افراد رنگین پوست کارایی بالایی دارد.

قابلیت Real Tone با فیلترهای جدید به اپلیکیشن Google Photos اضافه شده است

Monk Skin Tone Scale یک پروژه اوپن سورس است که توسط جامعه شناس و پروفسور دانشگاه هاروارد، دکتر Ellis Monk توسعه یافته است. این پروژه 10 محدوده رنگ را تعریف می کند که در هر محدوده طیف وسیعی از رنگ پوست های مختلف طبقه بندی شده است. از آنجا که این پروژه اوپن سورس است، توسعه دهندگان می توانند از طیف بندی رنگ های آن در پروژه ها و برنامه های خود به سادگی استفاده کنند. گوگل قصد دارد تا این کار را انجام دهد و از این پروژه در موتور جستجوی خود استفاده کند. هدف از این کار این است که کاربران بتوانند از طریق موتور جستجوی گوگل، به نتایج دقیق تر و متناسب تری با رنگ پوست مورد نظر خود دست پیدا کنند.

در حال حاضر فیلترهای جدید Playa، Honey، Isla، Desert و Clay به ادیتور Google Photos اضافه شده است. با انتخاب هر یک از این فیلترها، یک تگ با عنوان “Made with Real Tone” نمایش داده می شود و به عکس شما اضافه می شود. این فیلترها رنگ پوست افراد حاضر در عکس ها را طبیعی تر می کند. لازم به ذکر است که شما می توانید قدرت این فیلترها (میزان تأثیر کم یا زیاد آنها بر روی عکس) را به دلخواه خود انتخاب کنید. در هر حالت به نتایج طبیعی تری از حالت معمولی دست پیدا خواهید کرد.

قابلیت Real Tone با فیلترهای جدید به اپلیکیشن Google Photos اضافه شده است

کسانی که پیش از این با این فیلترها و قابلیت Real Tone در محیط های گرافیکی کار کرده اند، عنوان کرده اند که اضافه شدن آنها به Google Photos مزایای زیادی دارد و می تواند برای افراد دارای پوست تیره تر بسیار مفید باشد. تلفیق این ویژگی با قدرت بالای دوربین های گوشی Pixel 6، می تواند کارایی این سری از پرچم داران گوگل را برای علاقه مندان به عکاسی بیش از قبل کند. پیش بینی می شود که در آینده فیلترهای بیشتری نیز به این مجموعه اضافه شود و محدوده رنگ پوست بیشتری در این پروژه مورد پشتیبانی قرار گیرد. در حال حاضر این فیلترها در نسخه اندروید، iOS و وب اپلیکیشن Google Photos در دسترس هستند.

منبع: androidcentral