اگر به توانایی های هوش مصنوعی Dall-E در تولید تصویر علاقه مند شده اید و دوست دارید تا خودتان کار کردن با آن را تجربه کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن تیک تاک را بر روی گوشی تان باز کنید!

حدود چند روزی هست که یک فیلتر جدید به قابلیت های اپلیکیشن تیک تاک اضافه شده است. این فیلتر جدید از قابلیت تبدیل متن به تصویر برخوردار است و بر اساس فناوری هوش مصنوعی طراحی شده است. این فیلتر که تیک تاک از آن با نام AI Greenscreen یاد کرده، بسیاری از افراد را به یاد هوش مصنوعی معروف Dall-E انداخته است! اکنون کاربران تیک تاک می توانند کلمات دلخواه خود را در این اپلیکیشن وارد کنند و این فیلتر عکس نقاشی شده بر اساس آن کلمات را تولید می کند. کاربران می توانند این عکس تولید شده را به عنوان بک گراند ویدئوهای تیک تاک مورد استفاده قرار دهند؛ درست مانند صفحه سبز معروفی که از آن برای فیلمبرداری صحنه های تخیلی و اکشن در سینما استفاده می شود.

تیک تاک به فیلتر تولید تصویر مشابه با هوش مصنوعی Dall-E مجهز شده است

همان طور که اشاره شد، فیلتر AI Greenscreen تیک تاک قادر به تولید عکس های هنری براساس کلمات وارد شده توسط کاربر است و از این لحاظ شباهت زیادی با هوش مصنوعی DALL-E دارد. البته کیفیت تصاویر هنری تولید شده توسط فیلتر تیک تاک هرگز به پای دال ای نمی رسد و حتی می توان گفت دقت کمتری هم دارد. تصاویر تولید شده توسط فیلتر تیک تاک معمولاً وضوح بالایی ندارند و بعضاً با کلمات ورودی کاربر مطابق نیستند. اما اگر به عکس های آبرنگی و تصاویر امپرسیونیستی علاقه دارید، عکس های تولید شده فیلتر تیک تاک برایتان جذاب خواهد بود.

اگر به فیلتر AI Greenscreen تیک تاک علاقه مند شده اید و می خواهید از آن استفاده کنید، باید مراحل زیر را طی نمایید:

مرحله 1: اپلیکیشن تیک تاک را باز کنید و بر روی آیکون Plus (علامت +) ضربه بزنید.

مرحله 2: آیکون Effects را انتخاب کنید. این آیکون در سمت چپ دکمه بزرگ و قرمز رنگ ضبط ویدئو (رکورد) قرار دارد.

مرحله 3: در منوی Effects، آیکون بنفش رنگ AI را انتخاب کنید. همچنین می توانید برای جستجوی افکت، بر روی آیکون ذره بین در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس در کادر جستجو عبارت “AI Greenscreen” را وارد کنید.

تیک تاک به فیلتر تولید تصویر مشابه با هوش مصنوعی Dall-E مجهز شده است

مرحله 4: در صفحه مربوط به افکت AI Greenscreen می توانید کلمات مورد نظر خود را در کادر واقع در زیر عبارت Enter a few words تایپ کنید. یا می توانید از کلمات پیشنهادی خود تیک تاک استفاده کنید. این کلمات در زیر کادری که به آن اشاره کردیم نمایش داده می شود. سپس بر روی دکمه Create ضربه بزنید.

مرحله 5: چند ثانیه طول می کشد تا عکس تولید شود و پس از آن می توانید از این عکس به عنوان بک گراند ویدئوی تیک تاک خود استفاده نمایید.

تیک تاک به فیلتر تولید تصویر مشابه با هوش مصنوعی Dall-E مجهز شده است

به این ترتیب تمام کاربران تیک تاک می توانند از قدرت فناوری هوش مصنوعی برای تولید تصاویر هنری بهره مند شوند! احتمالا این قابلیت جدید یکی از امکاناتی می شود که به جذابیت اپلیکیشن تیک تاک می افزاید و این اپلیکیشن می تواند مانند سال گذشته به رتبه خوبی مانند عنوان پربازدیدترین وب سایت سال 2021 دست پیدا کند.

منبع: digitaltrends