نسل جدید ساعت های هوشمند سامسونگ سرانجام به صورت رسمی معرفی شدند و احتمالاً به زودی توسط تعداد زیادی از کاربران در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما بسیاری از کاربران این سؤال را مطرح کرده اند که آیا ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 و 5 پرو از فست شارژ پشتیبانی می کنند و طول عمر باتری آنها چقدر است؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که بله، هر دوی این ساعت ها از فناوری فست شارژ با سرعت 10 وات پشتیبانی می کنند؛ اما برای دستیابی به این میزان سرعت باید از شارژر USB-C Galaxy Watch استفاده شود.

آیا ساعت های هوشمند گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو از فست شارژ پشتیبانی می کنند؟

سامسونگ ساعت های هوشمند جدید خود را نسبت به سری گلکسی واچ 4 از بسیاری جهات ارتقا داده است. طول عمر باتری و سرعت شارژ از جمله مواردی هستند که در نسل جدید ساعت های هوشمند سامسونگ بهبود پیدا کرده اند. به طور کلی این دو معیار اهمیت زیادی برای یک گجت پوشیدنی دارند و یکی از عوامل رقابت میان شرکت های تولید کننده ساعت هوشمند بوده اند. سامسونگ با علم به این موضوع سعی کرده تا ساعت های گلکسی واچ 5 و واج 5 پروی خود را در این زمینه ها بهبود داده و جایگاه بالاتری به آنها در بازار ساعت های هوشمند اندرویدی ببخشد!

سامسونگ اعلام کرده که ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 5 از سرعت شارژ 10 وات پشتیبانی می کنند و برای این منظور به پورت USB-C مجهز شده اند. در همین راستا این شرکت یک شارژر جدید را ارائه داده است. لازم به ذکر است که شارژر ساعت های سری گلکسی واچ 4 از نوع USB-A است و از حداکثر سرعت شارژ 5 وات پشتیبانی می کند.

آیا ساعت های هوشمند گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو از فست شارژ پشتیبانی می کنند؟

شارژر جدید سامسونگ که Galaxy Watch Charger (Fast Charging) نام دارد با مدل نامبر EP-OR900BBEGUJ عرضه شده و به کانکتور USB-C مجهز است. این شارژر با قیمت حدود 40 دلار قابل تهیه است و توانایی افزایش سرعت شارژ وایرلس ساعت های سری گلکسی واچ 5 را نیز به میزان 5 وات دارد. این در حالی است که قیمت شارژر Galaxy Watch Charging Dock که برای سری گلکسی واچ 4 کاربرد دارد، حدود 30 دلار است.

آیا ساعت های هوشمند گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو از فست شارژ پشتیبانی می کنند؟

سامسونگ اعلام کرده است که باتری به کار رفته در گلکسی واچ 5 پرو 590 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و شارژ کامل آن حدود 80 ساعت دوام می آورد! همچنین نسخه 40 میلی متری گلکسی واچ 5 دارای باتری 284 میلی آمپر ساعتی و نسخه 44 میلی متری آن دارای باتری 410 میلی آمپر ساعتی است. طول عمر هر دوی این باتری ها 46 ساعت اعلام شده است. البته ما در حال حاضر اعداد ارائه شده برای طول عمر باتری این ساعت ها (به خصوص طول عمر 80 ساعته گلکسی واچ 5 پرو!) را نمی توانیم تأیید کنیم و باید ببینیم که در عمل شارژدهی باتری این گجت به چه صورت خواهد بود! بد نیست بدانید که شارژ کامل باتری گلکسی واچ 4 تا 40 ساعت دوام دارد و در صورت صحت این ادعا، شاهد یک ارتقای اساسی در این زمینه در نسل جدید ساعت های هوشمند سامسونگ خواهیم بود! البته باید بگوئیم که در ماه های شایعاتی درباره آپدیت اساسی باتری ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro منتشر شده بود اما باید برای بررسی صحبت این موضوع منتظر بمانیم.

منبع: androidcentral