کولر مستر به تازگی دو فن کیس و رادیاتور جدید از خانواده Mobius رونمایی کرده است. این فن های دمنده از تیغه های متصل به هم تشکیل شده اند و کولر مستر در آنها از تکنیک های کاهش لرزش در سرعت های بالا استفاده کرده است. به عبارت دیگر این فن ها به گونه ای طراحی شده اند که بهینه ترین عملکرد را در بالاترین دور چرخش (RPM) ارائه دهند. لازم به ذکر است که این سری از فن ها با نام Mobius 120P عرضه شده اند و صدای خروجی آنها کمتر از 6 دسی بل است. پس می توان این فن ها جزء فن های کیس با عملکرد بسیار کم صدا دانست که برای کسانی که سکوت و آرامش برایشان اهمیت زیادی دارد، گزینه ایده آلی دانست!

کولر مستر از فن کیس رده بالای Mobius PC رونمایی کرد

حلقه گردان به کار رفته در فن جدید رده بالای کولر مستر کوتاه است و به صورت شناور مغناطیسی طراحی شده است. فن جدید Mobius به لطف بازگشت روغن به صفحه چرخان، طول عمر بالاتری نسبت به فن های معمولی دارد. همچنین کناره های این فن به صورت پخ دار طراحی شده اند و باعث می شوند تا جریان و فشار هوا شدیدتر از حالت معمولی شود. این نوع طراحی نقش زیادی در افزایش قدرت خنک کنندگی فن کولر مستر Mobius 120P داشته است.

فن موبیوس 120P توانایی دستیابی به سرعت چرخش حداکثر 2050 دور در دقیقه را دارد. یک نسخه RGB نیز از این فن عرضه شده که سرعت چرخش آن حداکثر 2400 دور در دقیقه اعلام شده است. نسخه استاندارد و RGB این فن به ترتیب فشار هوای 2.69 میلی متر جیوه و 3.63 میلی متر جیوه را به ارمغان می آورند. این مشخصات باعث شده اند تا بتوان فن Mobius 120P را یک انتخاب ایده آل برای کیس های مجهز به رادیاتور مانند کیس جدید کولر مستر MasterBox 520 دانست. باید به این نکته هم اشاره کنیم که کولر مستر ادعا کرده است که به لطف طراحی جدید صفحه گردان، این فن از طول عمر MTTF (زمان بین دو خطای احتمالی) حدود 200000 ساعت بهره می برد! پس برای مدتی طولانی می توانید بر روی عملکرد بی عیب و نقص این فن رده بالا حساب باز کنید.

کولر مستر از فن کیس رده بالای Mobius PC رونمایی کرد

فن موبیوس 120P ARGB از کانکتور قابل آدرس دهی RGB نسل 2 پشتیبانی می کند و در آن به منظور ارتقای شدت و کیفیت جلوه های نورپردازی، از تیغه های مات استفاده شده است. این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از نرم افزار اختصاصی کولر مستر MasterPlus+، نورپردازی این فن را کنترل کنید. این نرم افزار امکان شخصی سازی نورهای LED، افکت ها، شدت روشنایی و دیگر معیارها را فراهم می آورد و به شما اجازه می دهد تا ظاهر سیستم خود را مطابق با میل تان تغییر دهید! این ویژگی به خصوص برای گیمرها اهمیت بالایی دارد.

کولر مستر از فن کیس رده بالای Mobius PC رونمایی کرد

در مجموع می توان فن کولر مستر Mobius 120P را جزء بهترین فن های PC دانست که علیرغم مشخصات فنی رده بالا، قیمت مناسبی نیز دارد. نسخه ARGB این فن 35 دلار قیمت گذاری شده که ایده آل به نظر می رسد. لازم به ذکر است که هنوز در رابطه با قیمت نسخه استاندارد این فن (نسخه بدون نورپردازی) اطلاعاتی ارائه نشده، اما با توجه به سرعت چرخش پایین تر و فقدان قابلیت نورپردازی RGB، احتمالاً قیمت کمتری از نسخه ARGB (مثلاً حدود 30 دلار) خواهد داشت.

منبع: windowscentral