مادربرد PRIME H510M-C/PS یکی از مدل های پر طرفدار برند معتبر ایسوس است که هم قیمت مناسبی دارد و هم از مشخصات فنی قابل توجهی برخوردار است. این مادربرد با فرم فاکتور Micro-ATX عرضه شده و امکان استفاده از آن در انواع کیس های کامپیوتر وجود دارد. معمولاً کاربران در هنگام خرید مادربرد حرفه ای، بیشتر به مشخصاتی مانند نوع سوکت پردازنده و تعداد و نوع اسلات های حافظه رم توجه می کنند که البته امری منطقی و طبیعی است. اما کاربران حرفه ای تر موارد دیگری را نیز مورد بررسی قرار می دهند! از جمله این موارد باید به تعداد هدرهای فن، کانکتورها و اسلات های توسعه اشاره کنیم که در زمینه توسعه سیستم اهمیت زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم تا مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS را از این منظر مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS، مادربردی مجهز به هدرهای فن، کانکتورها و اسلات های توسعه کاربردی!

در مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS یک اسلات PCIe 3.0/4.0 x16 به کار رفته است که می توانید از آن برای نصب کارت گرافیک استفاده کنید. این اسلات (همان طور که از عنوانش مشخص است) از هر دو استاندارد PCIe 3.0 و PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و امکان استفاده از انواع کارت گرافیک ها را متناسب با نیاز شما فراهم می آورد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت استفاده از پردازنده های نسل 11 اینتل، این اسلات از استاندارد PCIe 4.0 و در صورت استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل، این اسلات از استاندارد PCIe 3.0 پشتیبانی خواهد کرد.

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS دارای دو اسلات PCIe 3.0 x1 و یک اسلات PCI نیز هست که امکان نصب کارت شبکه، کارت های SCSI و دیگر کارت های توسعه PCI Express را فراهم می آورند. به این نکته توجه داشته باشید که یکی از اسلات های PCIe x1 (اسلات PCIEX1_1) از پهنای باند مشترک با اسلات PCI استفاده می کند. پس اگر در این اسلات قطعه ای را نصب کنید، اسلات PCI دیگر در دسترس نخواهد بود.

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS، مادربردی مجهز به هدرهای فن، کانکتورها و اسلات های توسعه کاربردی!

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS، مجهز بودن آن به کانکتور M.2 است. این کانکتور از حالت های PCIe 3.0 x4 و ساتا پشتیبانی می کند و امکان نصب حافظه های ذخیره سازی SSD بر روی سیستم را به شما می دهد. همان طور که می دانید، حافظه های اس اس دی نسل جدیدتر حافظه های ذخیره سازی هستند که به دلیل عدم استفاده از دیسک گردان و قطعات مکانیکی در آنها، سرعت عملکرد به مراتب بالاتری نسبت به هارددیسک را ارائه می دهند. به طوری که با استفاده از حافظه SSD، سرعت بوت سیستم عامل و لود برنامه های نصب شده به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کنند. مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS دارای چهار رابط ساتا 3.0 نیز هست که برای نصب هارددیسک کاربرد دارند. استاندارد SATA III از نرخ انتقال دیتای 6 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و باعث ارائه بهترین عملکرد هارددیسک نصب شده بر روی سیستم می شود. به این نکته هم دقت داشته باشید که در صورت نصب قطعه در کانکتور M.2، یکی از رابط های ساتا (SATA6G_2) قابل استفاده نخواهد بود.

مجهز بودن به هدرهای فن کاربردی یکی دیگر از مشخصات مهم مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS است. این مادربرد از یک هدر فن پردازنده 4 پین برخوردار است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید از انواع خنک کننده های سی پی یو بر روی سیستم خود استفاده کنید. همان طور که می دانید، استفاده از خنک کننده پردازنده امری ضروری است و باعث افزایش طول عمر پردازنده و جلوگیری از آسیب دیدن آن در اثر افزایش دما می شود. علاوه بر این، بر روی شاسی این مادربرد نیز یک هدر فن 4 پین تعبیه شده است که با استفاده از آن می توانید دمای کلی مادربرد را همواره در حد استاندارد نگه دارید. در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS از طریق کانکتور برق 24 پین به منبع تغذیه متصل می شود و به یک کانکتور 8 پین 12+ ولت نیز مجهز است.

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS، مادربردی مجهز به هدرهای فن، کانکتورها و اسلات های توسعه کاربردی!

در مجموع این مادربرد اسلات های توسعه، کانکتورها و هدرهای فن کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد که با بهره بردن از آنها می توانید یک سیستم بهینه و کاربردی را راه اندازی کنید.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این مادربرد کاربردی، سایر مقالات موجود بر روی سایت ایده برتر پارسیان را نیز مطالعه کنید:

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS مجموعه ای از پورت های متنوع را در اختیار شما قرار می دهد!