نبرد بین سامسونگ و اپل همچنان ادامه دارد و هر روز اخبار جدیدی در رابطه با رقابت این دو غول دنیای تکنولوژی به گوش می رسد! از جمله مهم ترین مواردی که این دو شرکت در آنها رقابت سختی با یکدیگر دارند، می توان به تعداد گوشی های فروش رفته در دنیا، میزان سهم از بازار، کیفیت محصولات به خصوص دوربین ها و... اشاره کرد. به طور معمول در پایان هر سه ماه از سال، آماری در این رابطه ها منتشر می شود. در آمار جدید که مربوط به پایان سه ماهه نخست سال 2022 می شود، سامسونگ اعلام کرده است که در زمینه تعداد گوشی های فروش رفته اپل را شکست داده و در این زمینه در دنیا حرف اول را می زند!

سامسونگ اعلام کرده است که در سه ماهه اول سال 2022 بیشتر از هر شرکتی در دنیا گوشی فروخته است؛ حتی بیشتر از اپل!

در تحلیلی که اخیراً توسط Bankless Times منتشر شده، برخی حقایق و آمار و ارقام در رابطه با این دو کمپانی بزرگ در دسترس قرار گرفته است. اطلاعاتی که در این گزارش آمده شامل فروشنده های مختلف و میزان سهم این دو شرکت از فروش در بازارهای جهانی می شود.

مطابق با این گزارش سامسونگ در یک چهارم نخست سال 2022، تعداد 73.6 میلیون گوشی هوشمند فروخته است. نزدیک ترین رقیب این شرکت کره ای، اپل، توانسته تا 56 میلیون نسخه از گوشی های خود را در همین بازه زمانی در دنیا به فروش برساند. این میزان فروش سامسونگ باعث شده تا این شرکت 23.4 درصد از سهام بازار جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار خود داشته باشد.

با توجه به آمار و ارقام ارائه شده در این گزارش باید گفت: سامسونگ 23.4 درصد از سهام بازار گوشی را در اختیار دارد و پس از آن اپل با 18 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. در این گزارش به این نکته اشاره شده است که اپل در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، توانسته میزان فروش خود را 2.2 درصد افزایش دهد. همچنین اعلام شده که اپل تنها شرکتی در دنیا است که میزان فروش آن در بازارهای جهانی با رشد مواجه شده است.

سامسونگ اعلام کرده است که در سه ماهه اول سال 2022 بیشتر از هر شرکتی در دنیا گوشی فروخته است؛ حتی بیشتر از اپل!

اما رتبه سوم در این لیست مربوط به شیائومی با 39.9 میلیون فروش می شود. این شرکت 12.7 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. پس از شیائومی نیز OPPO و Vivo قرار دارد. طبق این گزارش، شیائومی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، 18 درصد از سهام خود در بازارهای جهانی را از دست داده است! میزان سهام OPPO و Vivo نیز در مقایسه با سال قبل کاهش شدیدی پیدا کرده است.

در سال جاری سامسونگ چند مدل از بهترین گوشی های اندرویدی دنیا شامل Galaxy S22 Ultra یکی از بهترین گوشی های 5G را راهی بازار کرده است. سامسونگ اعلام کرده است که با عرضه محصولات خلاقانه و نوآورانه توانسته به این نقطه برسد. دلیل اصلی دیگر، حق انتخابی است که سامسونگ به کاربران خود می دهد تا متناسب با بودجه خود گوشی دلخواهشان را خریداری کنند. چرا که این شرکت در تولید گوشی های پایین رده تا میان رده و پرچم دار فعالیت دارد و در تمام این بازارها حضور قدرتمندی دارد. در گزارش Bankless Times آمده است:

«سامسونگ به دلیل استراتژی بلند مدت خود با تمرکز بر گوشی های پایین رده و میان رده، توانسته جایگاه خود را به عنوان پیشروی بازار گوشی های هوشمند در دنیا تثبیت کند. علاوه بر این، سامسونگ بهای زیادی به تجربه کاربر نهایی از کار با محصولات خود می دهد و در زمینه تولید طیف وسیعی از محصولات دیجیتال فعالیت دارد».

سامسونگ اعلام کرده است که در سه ماهه اول سال 2022 بیشتر از هر شرکتی در دنیا گوشی فروخته است؛ حتی بیشتر از اپل!

باید به این نکته هم اشاره کنیم که طبق آمار ارائه شده از جانب IDC، میزان فروش کلی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به سال گذشته، 8.9 درصد افت داشته است. این برای سومین فصل متوالی است که تعداد گوشی های به فروش رفته در دنیا کاهش پیدا کرده است. IDC دلیل عمده این موضوع را مشکلات ناشی از تولید چیپ و قطعات گوشی می داند. همچنین تورم و بحران اقتصادی جهانی (به خصوص در کشورهایی نظیر چین) در این جریان سهم داشته اند. جنگ اوکراین و روسیه نیز یکی دیگر از این عوامل است.

در اخر لازم به ذکر است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میزان فروش محصولات دیجیتال مختلف مقاله پرفروش ترین ساعت هوشمند دنیا در سه ماهه اول سال 2022 از کدام برند بوده است؟ را مشاهده کنید.

منبع: androidcentral