بازار گیم همیشه جزء پرسودترین بازارهای دنیای تکنولوژی بوده و هر ساله گردش مالی بالایی دارد. در این میان سونی با تولید کنسول محبوب پلی استیشن، به عنوان یکی از غول های این بازار شناخته می شود! اگر شما هم فقط اندکی با گیم و دنیای بازی آشنایی داشته باشید، حتماً تا به حال نام کنسول پلی استیشن 5 را شنیده اید. این کنسول در سال 2019 توسط سونی به بازار عرضه شد و جانشین کنسول محبوب پلی استیشن 4 شد. از آن زمان تا کنون، حدود 19.3 میلیون از این دستگاه در دنیا به فروش رفته است. حالا سونی اعلام کرده است که در سال مالی پیش رو، انتظار دارد تا فروش این کنسول نسبت به گذشته چند برابر شود!

فروش PS5 از 19 میلیون نسخه گذشت! انتظار سونی از فروش این کنسول محبوب در سال آینده چیست؟!

سونی به تازگی آخرین لیست فروش خود را که مربوط به سه ماهه چهارم سال 2021 بوده، منتشر کرده است. در پایان این بازه زمانی، تعداد 19.3 میلیون پلی استیشن 5 در دنیا به فروش رفته است. با توجه به اینکه سونی در بازه زمانی قبلی (سه ماهه سوم سال 2021) اعلام کرده بود که 17.3 میلیون PS5 فروخته، پس می توان چنین نتیجه گرفت که در سه ماهه چهارم سال 2021 حدود دو میلیون دستگاه کنسول پی اس فایو در دنیا به فروش رفته است.

سونی درباره فروش بازی های اختصاصی خود در این بازه زمانی اطلاعاتی را منتشر نکرده است. به خصوص اینکه این شرکت در این بازه زمانی دو عنوان جدید بازی برای PlayStation Studios ارائه داده است. همچنین در این بازه زمانی از بازی های Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 برای کنسول های PS4 و PS5 رونمایی شده است. همان طور که اشاره شد، سونی در رابطه با میزان فروش این بازی های مناسب کنسول های PS5 و PS4 اطلاعاتی را نداده است. کارشناسان احتمال داده اند که سونی به دلیل فروش پایین این بازی ها از دادن آمار درباره آنها خودداری می کند. با این وجود نمی توان دلیل قطعی این امر را مشخص کرد.

فروش PS5 از 19 میلیون نسخه گذشت! انتظار سونی از فروش این کنسول محبوب در سال آینده چیست؟!

در نهایت سونی اعلام کرده که در حال حاضر PlayStation Plus حدود 47.4 میلیون دنبال کننده دارد که نسبت به سال گذشته اندکی کاهش پیدا کرده است. مطابق با گزارش های منتشر شده، سونی در حال سرمایه گذاری بر روی نسخه جدید PlayStation Plus است که قرار است در ماه ژوئن 2022 از آن رونمایی شود. در این نسخه جدید، این سرویس با PlayStation Now در سه سطح مختلف تجمیع می شود و مزایای متعددی مانند امکان بازی کردن رایگان با محدودیت زمانی به آن اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است که سود فروش پلی استیشن در سال جدید نسبت به گذشته 3 درصد رشد داشته است. به این ترتیب فروش سخت افزاری این دستگاه فروش کم بخش نرم افزاری آن را برای سونی جبران کرده است!

فروش PS5 از 19 میلیون نسخه گذشت! انتظار سونی از فروش این کنسول محبوب در سال آینده چیست؟!

نکته جالب اینجا است که سونی اعلام کرده تا در سال مالی پیش رو (از آوریل 2022 تا مارچ 2023) انتظار دارد تا تعداد 18 میلیون PS5 در دنیا به فروش برسد. این در حالی است که قطعات سخت افزاری در بازار با کمبود مواجه هستند و حتی ممکن است سونی در تولید این تعداد پلی استیشن با مشکل مواجه شود! حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا انتظارات سونی از فروش PS5 در سال پیش رو برآورده می شود یا خیر.

منبع: androidcentral