شرکت Fitbit اعلام کرده است که دستگاه های این شرکت به زودی یکی از امکانات خود را از دست خواهند  داد! در همین راستا اپلیکیشن Fitbit Connect برای ویندوز در تاریخ 13 اکتبر 2022 (21 مهر 1401) غیر فعال می شود. در نتیجه کاربران ساعت های هوشمند فیت بیت دیگر نمی توانند موزیک های دانلود شده را از روی کامپیوتر با ساعت خود سینک کنند. این اقدام احتمالاً به استفاده بیشتر کاربران از سرویس های پرمیوم مانند پاندورا یا Deezer منجر خواهد شد. این سرویس ها عملکرد مشابهی با اپلیکیشن فیت بیت را ارائه می دهند اما کاربران برای استفاده از آنها باید هزینه ای را به عنوان حق اشتراک بپردازند.

کاربران ویندوز به زودی توانایی سینک کردن موزیک از طریق PC با ساعت های هوشمند Fitbit را از دست می دهند

شرکت Fitbit این موضوع را از طریق صفحه پشتیبانی وب سایت رسمی به این صورت اعلام کرده است: «از تاریخ 13 اکتبر 2022 ما گزینه سینک دستگاه فیت بیت با کامپیوتر را از طریق اپلیکیشن Fitbit Connect غیر فعال خواهیم کرد. برای سینک کردن دستگاه فیت بیت خود، اپلیکیشن Fitbit را بر روی گوشی دانلود و نصب کنید».

جملات بالا به معنای این هستند که کاربران ساعت های هوشمند Fitbit مانند ساعت هوشمندهای Fitbit Versa 4 و.. دیگر قادر به سینک کردن دستگاهشان از طریق PC نخواهند بود. در عوض کاربران باید از اپلیکیشن Fitbit بر روی گوشی خود استفاده کنند. این اپلیکیشن با تمام گوشی های اندرویدی و iOS سازگاری دارد. چنانچه کاربران بخواهند تا از عملکرد مشابه اپلیکیشن Fitbit Connect برای سینک کردن دستگاه ها از طریق پی سی بهره مند شوند، باید هزینه ای را به عنوان حق اشتراک پرداخت کرده و از سرویس های پولی استفاده کنند.

کاربران ویندوز به زودی توانایی سینک کردن موزیک از طریق PC با ساعت های هوشمند Fitbit را از دست می دهند

در این میان ساعت های هوشمند قدیمی تر فیت بیت، مانند ساعت هوشمندهای  Fitbitو Versa 2 فقط از سرویس های Deezer یا Pandora برای سینک کردن موزیک های دانلود شده پشتیبانی می کنند. به عبارت دیگر این مدل ها با اپلیکیشن گوشی Fitbit نیز سازگاری ندارند و تنها راه سینک کردن موزیک در آنها پرداخت حداقل 10 دلار هزینه ماهیانه برای اشتراک در سرویس های یاد شده خواهد بود!  البته لازم به ذکر است که فقط مدل های قدیمی FITBIT نیستند که از سرویس های Deezer یا Pandora پشتیبانی می کنند. برخی مدل های مانند ساعت هوشمند Fitbit Versa 3 هم از این سرویس ها پشتیبانی می کنند.

فیت بیت در بخش دیگری از وب سایت خود چنین خاطر نشان کرده است: «پس از آنکه اپلیکیشن Fitbit Connect بر روی کامپیوتر غیر فعال شد، شما می توانید انتقال موزیک به ساعت خود را از طریق اپلیکیشن Deezer انجام دهید. افرادی که در کشور ایالات متحده آمریکا ساکن هستند برای این منظور می توانند از اپلیکیشن Pandora نیز استفاده کنند».

کاربران ویندوز به زودی توانایی سینک کردن موزیک از طریق PC با ساعت های هوشمند Fitbit را از دست می دهند

با وجود اینکه تنها تعداد محدودی از کاربران فیت بیت برای سینک کردن موزیک بر روی ساعت از پی سی استفاده می کنند، اما تعداد افراد زیادی نسبت به حذف این ویژگی از اپلیکیشن Fitbit Connect انتقاد کرده اند. به طور کلی کاربران دوست دارند تا ویژگی های دستگاه های مورد استفاده آنها روز به روز گسترش پیدا کند و از حذف ویژگی های آنها استقبال نمی کنند. با این وجود هنوز مشخص نیست که دلیل حذف این ویژگی از اپلیکیشن فیت بیت بر روی پی سی چه بوده است.

منبع: windowscentral