علاوه بر OPPO، Civi و Redmi، شرکت شیائومی صاحب یک زیر برند دیگر به نام Black Shark هم هست. این برند به تولید و فروش گوشی های هوشمند قدرتمند با طراحی بولد شده است و هدف آن رقابت در بازار گوشی های هوشمند گیمینگ است.

پس از آنکه گوشی های سری Black Shark 5 در حدود دو ماه قبل به بازارهای کشور چین روانه شدند، این برند سرانجام اعلام کرده است که گوشی های Black Shark 5 و Black Shark 5 Pro به اولین بازار خارج از مرزهای چین عرضه خواهند شد و کاربران در کشور مالزی نیز به آنها دسترسی پیدا خواهند کرد. این دستگاه های جدید به صورت رسمی در تاریخ 8 ژوئن راهی بازارهای کشور مالزی خواهند شد.

تاریخ عرضه گوشی های Xiaomi Black Shark 5 و 5 Pro به بازارهای جهانی فاش شد!

پیش بینی می شود که شرکت Black Shark قیمت این گوشی های شیائومی را در همان روز عرضه اعلام کند و آنها را برای پیش خرید در دسترس عموم قرار دهد. رویداد رونمایی از این گوشی ها به صورت زنده از شبکه اجتماعی این شرکت در مالزی قابل مشاهده خواهد بود. همچنین کاربران صفحات این شرکت در فیسبوک و تیک تاک نیز می توانند این رویداد را به صورت زنده تماشا کنند.

در رابطه با مشخصات فنی، کارشناسان معتقدند که نسخه های جهانی گوشی های Black Shark 5 و 5 Pro تفاوتی با نسخه های عرضه شده در کشور چین نخواهند داشت.

تاریخ عرضه گوشی های Xiaomi Black Shark 5 و 5 Pro به بازارهای جهانی فاش شد!

در چین، هر دو گوشی Black Shark 5 و 5 Pro با صفحه نمایش 6.67 اینچی عرضه شده اند. صفحه نمایش این گوشی ها از رزولوشن Full HD+ (2400x1080) برخوردارند و در آنها از پنل AMOLED با قابلیت نرخ نوسازی متغیر (حداکثر 144 هرتز) استفاده شده است. پنل صفحه نمایش این گوشی ها از نوع Samsung E4 AMOLED است که میزان روشنایی آن به حداکثر 1300 nits هم می رسد! از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش می توان به تشخیص عمق DC، پشتیبانی از فناوری HDR10+، پوشش دهی محدوده رنگ غنی 100% P3 و نرخ نمونه برداری لمسی 720 هرتز اشاره کرد. صفحه نمایش این گوشی ها برای گیم بهینه سازی شده و تجربه گیمر از بازی بر روی موبایل را ارتقا می دهد.

در حوزه مربوط به پرفورمنس، باید گفت که گوشی Black Shark 5 Pro از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 8 نسل 1 قدرت می گیرد و به 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 از نوع SSD مجهز است. تلفیق UFS + SSD در زمینه حافظه ذخیره سازی چیزی است که شیائومی از آن تحت عنوان تکنولوژی Disk Array 2.0 یاد کرده است. به لطف این فناوری، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات حافظه داخلی گوشی 5 Pro نسبت به نسل های قبلی به ترتیب به میزان 55 درصد و 69 درصد ارتقا پیدا کرده است.

تاریخ عرضه گوشی های Xiaomi Black Shark 5 و 5 Pro به بازارهای جهانی فاش شد!

باید به این نکته هم اشاره کنیم که نسخه استاندارد Black Shark 5 به تراشه اسنپ دراگون 870 مجهز است و در آن از 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده شده است.

هر دوی این گوشی های گیمینگ از یک باتری 4650 میلی آمپر ساعتی انرژی می گیرند و از فست شارژ 120 واتی پشتیبانی می کنند. شرکت سازنده این گوشی ها ادعا کرده است که آنها فقط در عرض 15 دقیقه به طور کامل شارژ می شوند! شارژر این گوشی ها در جعبه آنها وجود خواهد داشت و کاربران نیازی به صرف هزینه اضافی برای خرید آن ندارند. لازم به ذکر است که Black Shark در گوشی های سری 5 خود از رابط کاربری اختصاصی JoyUI 13 استفاده کرده که بر مبنای اندروید 12 توسعه یافته است.

منبع: gizmochina