شرکت چینی OPPO اعلام کرده است که از آغاز سال 2023 قصد دارد تا برخی از گوشی های جدید خود را که بدون شارژر به بازار عرضه کند. در عوض کاربرانی که به شارژر سازگار با فناوری فست شارژ این شرکت (SuperVOOC) نیاز دارند، باید این شارژر را به صورت جداگانه از فروشگاه های خرده فروشی تهیه کنند. این خبر می تواند تا حدود زیادی عرضه گوشی های سری Reno8 به بازارهای اروپایی را تحت الشعاع قرار دهد.

گوشی های Reno 8 و گوشی اوپو Reno 8 Pro به تازگی توسط اوپو به بازار کشورهای اروپایی وارد شده است. این گوشی ها از صفحه نمایش امولد بهره می برند و در آنها به ترتیب از تراشه دایمنسیتی 1300 و دایمنسیتی 8100 مکس (به همراه سری اول پردازنده ثانویه MariSilicon X) استفاده شده است. لازم به ذکر است که نسخه مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم + 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی این گوشی ها با قیمت 597 دلار برای گوشی Reno8 و قیمت 797 دلار برای گوشی Reno8 Pro عرضه شده اند.

از آغاز سال 2023 برخی گوشی های اوپو بدون شارژر راهی بازار خواهند شد

به این ترتیب، هر دوی این گوشی های سری Reno 8 اوپو با تراشه های مدیاتک خود به بازار مدل های میان رده و اقتصادی عرضه شده اند. اما خبری که اوپو در همین اثنا منتشر کرده، عرضه این گوشی ها را تحت الشعاع قرار داده و باعث شده تا توجه کمتری به آنها شود!

اوپو همیشه همراه با گوشی های جدید خود شارژرهای با کیفیتی را ارائه داده و رکورد صد در صد ارائه گوشی همراه با شارژر را برای خود حفظ کرده است! در واقع این شرکت کاری به دیگر تولید کنندگان گوشی های هوشمند نداشته و تا به اینجا حذف شارژر از بسته بندی گوشی توسط سایرین، آن را تحت تأثیر قرار نداده بود! تا اینکه مدیر فروش و خدمات این شرکت به تازگی اعلام کرده که رویه اوپو در این زمینه تغییر کرده است. بر این اساس، برخی گوشی های هوشمند اوپو بدون شارژر ارائه خواهند شد.

از آغاز سال 2023 برخی گوشی های اوپو بدون شارژر راهی بازار خواهند شد

این تغییر بر روی سری ها و مدل هایی که در حال حاضر در بازار موجود هستند اعمال نخواهد شد. با این وجود چیزی که مسلم است این است که در بسته بندی تمامی گوشی های جدیدی که پس از سال 2023 توسط OPPO تولید شوند، شارژر وجود نخواهد داشت. همچنین اوپو اعلام کرده است که فناوری فست شارژ SuperVOOC این شرکت سال به سال به روز رسانی می شود. به عبارت دیگر اوپو به صورت تلویحی اعلام کرده است که چنانچه می خواهید تا به بالاترین سرعت شارژ گوشی خود دست پیدا کنید (چه گوشی فعلی چه مدل جدید)، باید شارژرهای جدید این شرکت را که از سال 2023 به بازار می آیند خریداری کنید!

از آغاز سال 2023 برخی گوشی های اوپو بدون شارژر راهی بازار خواهند شد

درست است که این اقدامات می تواند به سودآوری بیشتر برای اوپو کمک کند، اما مسلماً برای کاربران گوشی های هوشمند خوشایند نیست و هزینه اضافی را به آنها تحمیل خواهد کرد! به نظر می رسد که بحران های اقتصادی اخیر کار خود را کرده و حتی شرکت هایی مانند OPPO نیز دست به دامن چنین اقداماتی برای جلوگیری از ضرردهی شده اند!

منبع: notebookcheck.net