برند Poco توانسته تا جایگاه خود را در بازار گوشی های میان رده و اقتصادی به خوبی جا بیندازد. این شرکت سهم بالایی از بازار گوشی های میان رده در کشورهای آسیایی و به خصوص هندوستان را در اختیار دارد. این شرکت چینی اخیراً گوشی M4 Pro را معرفی کرده بود و اکنون اخباری مبنی بر عرضه عضو جدید گوشی های خانواده C این برند به گوش می رسد! این دستگاه جدید که با نام Poco C40 از آن یاد می شود، توانسته گواهینامه های NBTC و BIS را دریافت کند.

انتظار می رود به زودی شاهد عرضه گوشی Poco C40 به بازار گوشی های میان رده باشیم

مطابق با اخباری که توسط افشاگری به نام Mukul Sharma منتشر شده، گوشی Poco C40 بر روی وب سایت رسمی سازمان مقررات رادیویی و ارتباطی تایلند (NBTC) با شماره مدل 220333QPG مشاهده شده است. همچنین دستگاه مشابهی با همین شماره مدل بر روی سایت BIS هندوستان قرار گرفته است. در این وب سایت ها اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی این گوشی موبایل اندرویدی منتشر نشده و تنها از این اتفاق می توان فهمید که به احتمال بسیار زیاد قرار است این گوشی به بازار عرضه شود.

انتظار می رود به زودی شاهد عرضه گوشی Poco C40 به بازار گوشی های میان رده باشیم

شایان ذکر است که دستگاهی با همین شماره مدل بر روی وب سایت FCC نیز دیده می شود. در این وب سایت برخی مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند ذکر شده است. به عنوان مثال در این سایت به این نکته اشاره شده که گوشی Poco C40 با رابط کاربری MIUI 13 و سیستم عامل اندروید 12 عرضه خواهد شد. با این حال این احتمال وجود دارد که در این گوشی از یک نسخه سبک تر MIUI استفاده شده باشد. گوشی Poco C40 از وای فای دو بانده 2.4 گیگاهرتز و 5.0 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. همچنین در مطلب سایت FCC عنوان شده که این گوشی از فست شارژ 10 واتی پشتیبانی می کند و دارای طول و عرض 167.18x76.87 میلی متر است.

مطابق با گزارش هایی که پیش از این منتشر شده بود، گوشی Poco C40 از یک تراشه ناشناخته به نام JR510 قدرت می گیرد. این تراشه ساخت شرکت تکنولوژی چینی JLQ است و کمتر شاهد استفاده از آن در محصولات برندهای مختلف بوده ایم. از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی می توان به باتری حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی و ساختار دوربین پشت دوگانه اشاره کرد.

انتظار می رود به زودی شاهد عرضه گوشی Poco C40 به بازار گوشی های میان رده باشیم

شرکت Poco هنوز هیچ گونه جزئیاتی در رابطه با گوشی مدل C40 عنوان نکرده و اخبار منتشر شده در رابطه با آن را تأیید یا تکذیب نکرده است. با این وجود با توجه به مشخصات فنی لو رفته از این گوشی می توان انتظار داشت که قیمت آن زیر 128 دلار باشد. به هر حال برای اطلاع کامل از مشخصات این گوشی، باید تا زمان عرضه آن منتظر بمانیم. چرا که این طور که به نظر می رسد، Poco برنامه ای برای معرفی رسمی آن ندارد و تا آن زمان باید به اخبار غیر رسمی منتشر شده درباره آن اکتفا کنیم. پیش بینی می شود که این گوشی با توجه به قیمت پایین خود به فروش قابل قبولی دست پیدا کند؛ هر چند تراشه ناشناخته آن ممکن است تا اعتماد کاربران را کمتر جلب کند!

منبع: gizmochina gsmarena