در تاریخ 31 ماه May، برند LeTV یک گوشی جدید را در سکوت کامل خبری راهی بازارهای کشور چین کرده است. این گوشی که Y1 Pro نام دارد، جدیدترین گوشی اقتصادی این شرکت چینی است و پیش بینی می شود که با استقبال زیادی از جانب کاربران در بازار گوشی های پایین رده مواجه شود.

گوشی اقتصادی LeTV Y1 Pro با طراحی شبیه به آیفون 13 به بازار چین آمد

ابتدا بیایید در رابطه با طراحی ظاهری گوشی LeTV Y1 Pro صحبت کنیم. این گوشی به شدت از طراحی آیفون 13 اپل الهام گرفته است! به طوری که شاید در نگاه اول متوجه تفاوت های آن دو نشوید! فقط بر روی پنل پشتی این گوشی به جای لوگوی اپل، شاهد حک شدن نام LeTV هستیم. پنل پشتی این گوشی موبایل کاملاً تخت است اما گوشه های آن به صورت گرد طراحی شده اند. همچنین طراحی و چیدمان ماژول دوربین و سنسورهای آن تا حد زیادی آشنا به نظر می رسد! طراحی ظاهری این گوشی به گونه ای است که می توان آن را نسخه چینی و رده پایین آیفون 13 دانست!

در پنل جلویی، شاهد قرارگیری یک بریدگی بر روی صفحه نمایش گوشی LeTV Y1 Pro هستیم که دور آن را یک قاب فلزی دربر گرفته است. این برند چینی این گوشی را یک مدل اقتصادی با طراحی رده بالا معرفی کرده است. به طوری که در این محدوده قیمت می توان آن را یکی از بهترین انتخاب ها از لحاظ کیفیت ساخت به حساب آورد.

گوشی اقتصادی LeTV Y1 Pro با طراحی شبیه به آیفون 13 به بازار چین آمد

صفحه نمایش گوشی Y1 Pro از نوع LCD است و از رزولوشن 1560x720 پیکسل بهره می برد. داخل این گوشی، از تراشه UNISOC Tiger T310 استفاده شده که از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی می کند. همچنین این گوشی به 4 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی مجهز است. یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز این گوشی را تأمین می کند که امکان شارژ کردن آن با شارژر استاندارد 10 واتی وجود دارد. پورت شارژ این گوشی نیز از نوع USB Type C است و دیگر شاهد استفاده از پورت MicroUSB حتی در گوشی های اقتصادی و رده پایین نیز نیستیم!

گوشی اقتصادی LeTV Y1 Pro با طراحی شبیه به آیفون 13 به بازار چین آمد

از دیگر مشخصات گوشی LeTV Y1 Pro می توان به مجهز بودن آن به سیستم عامل Le OS 9.1 اشاره کرد که عنوان نشده بر مبنای کدام نسخه اندروید (11 یا 12) توسعه یافته است. همچنین این گوشی 9.5 میلی متر ضخامت دارد و با وزن 208 گرمی به بازار آمده است که برای یک گوشی اقتصادی و رده پایین مناسب به نظر می رسد. این گوشی جدید در نسخه های مختلف از نظر میزان حافظه ذخیره سازی عرضه شده است. مدل 4GB + 32GB این گوشی حدود 75 دلار قیمت دارد. همچنین مدل های 4GB + 128GB و 4GB + 256GB این گوشی به ترتیب با قیمت های 105 دلار و 135 دلار در خرده فروشی های کشور چین معامله می شوند. از لحاظ رنگ بندی هم گوشی Y1 Pro برند LeTV در وضعیت مناسبی قرار دارد و در نسخه های آبی، سفید و مشکی راهی بازار شده است.

منبع: gizmochina