کارت‌ های گرافیکی نسل بعدی Nvidia و AMD به تازگی در کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) ثبت شده ‌اند و تنها یک قدم دیگر تا عرضه فاصله دارند. اگرچه این بدان معنا نیست که همه پردازنده‌ های گرافیکی فهرست شده امسال راه ‌اندازی می ‌شوند، اما اطلاعاتی را در مورد مدل ‌های دقیقی می ‌دهد که AMD و Nvidia ممکن است برای خط تولید جدید خود آماده کنند. همچنین یک شگفتی پنهان وجود دارد که نشان می دهد انویدیا ممکن است هنوز به طور کامل بر روی پردازنده های گرافیکی سری RTX 30 کار نکرده باشد.

فقط یک قدم دیگر مانده تا پردازنده ‌های گرافیکی نسل بعدی AMD و Nvidia عرضه شوند!

EEC یک ثبت علامت تجاری است و به همین دلیل، اغلب به عنوان منبع نشت محصول عمل می کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که همه محصولات لیست شده به بازار راه یابند، اما سازنده احتمالاً روی این محصولات کار می کند. در نهایت، معمولاً اکثر محصولات عرضه می ‌شوند. با این حال، تا زمانی که AMD و Nvidia این موارد را تایید نکنند، نمی توان نظر قطعی را داد.

ثبت نام توسط AFOX انجام می شود که شریک AMD و Nvidia است و ظاهراً قصد دارد نسخه های سفارشی کارت ها را تولید کند. این شرکت به غیر از کارت ‌های گرافیک، انواع دیگری از سخت ‌افزار رایانه ‌های شخصی، از جمله مادربرد، واحد منبع تغذیه و ذخیره‌سازی را نیز تولید می‌ کند. به نظر می رسد این بار، AFOX در حال آماده شدن برای کار بر روی لیست بلندبالایی از کارت های گرافیک AMD و Nvidia است.

لیست EEC اولین بار توسط افشاکننده توییتر Harukaze5719 مشاهده شد، لیست های EEC شامل طیف کاملی از کارت های گرافیکی نسل بعدی سری RTX 40 انویدیا "Ada Lovelace" است. در متن زیر این کارت های گرافیکی ذکر شده اند:

فقط یک قدم دیگر مانده تا پردازنده ‌های گرافیکی نسل بعدی AMD و Nvidia عرضه شوند!

Nvidia GeForce RTX 4090 Ti

Nvidia GeForceRTX 4090

Nvidia GeForce RTX 4080 Ti

Nvidia GeForce RTX 4080

Nvidia GeForce RTX 4070 Ti

Nvidia GeForce RTX 4070

Nvidia GeForce RTX 4060 Ti

Nvidia GeForceRTX 4060

Nvidia GeForce RTX 4050 Ti

Nvidia GeForceRTX 4050

در حالی که انتظار می رفت بیشتر خط تولید RTX 4090 Ti موضوع برخی گمانه زنی ها باشد. در عوض این پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند ممکن است ادامه سری RTX Titan انویدیا و برخلاف RTX Ti باشد.

همچنین عجیب است که AFOX چندین کارت گرافیک سری RTX 30 را با نام RTX Super فهرست کرده است که از میان آن ها می توان به GeForce RTX 3090 Super، RTX 3080 Super، RTX 3070 Super و RTX 3060 Super اشاره کرد. با این حال، با توجه به اینکه انویدیا در حال حاضر از عرضه بیش از حد کارت ‌های گرافیکی رنج می ‌برد و باید قبل از عرضه نسل بعدی آن‌ ها را بفروشد، با این حال، بعید به نظر می ‌رسد که برای تولید پردازنده ‌های گرافیکی سری RTX 30 بیشتر بازگردد. در واقع، برخی منابع حدس می زنند که احتمالا انویدیا امسال تنها کارت گرافیک RTX 4090 را عرضه می کند و این کار را به منظور تلاش برای فروش بیشتر کارت های نسل فعلی، انجام می دهد.

فقط یک قدم دیگر مانده تا پردازنده ‌های گرافیکی نسل بعدی AMD و Nvidia عرضه شوند!

این شرکت AMD را نادیده نگرفته است. برعکس، تقریباً هر نوع پردازنده گرافیکی AMD ممکن را ثبت کرده است. این پردازنده ها که بیشتر پردازنده های رایزن 7000 ای ام دی هستند شامل موارد زیر می شود:

AMD Radeon RX 7900 XT

AMD Radeon RX 7900

AMD Radeon RX 7800 XT

AMD Radeon RX 7800

AMD Radeon RX 7700 XT

AMD Radeon RX 7700

AMD Radeon RX 7600 XT

AMD Radeon RX 7600

AMD Radeon RX 7500 XT

AMD Radeon RX 7500

در حالی که ما به طور دقیق نمی دانیم که همه این کارت های گرافیک در نهایت عرضه خواهند شد، لیست های EEC نشان دهنده خوبی است که تولید به خوبی در حال انجام است و شرکای هیئت مدیره AMD و Nvidia در حال آماده شدن هستند. با توجه به اینکه هم AMD و هم Nvidia هر دو محصولات جدیدی را در سال جاری عرضه خواهند کرد، به زودی چیزهای بیشتری را خواهیم شنید.

منبع: digitaltrends