شرکت EVGA در تولید انواع کارت گرافیک با ابعاد کوچک و کارت گرافیک های گیمینگ و... فعالیت دارد. پس از چندین ماه شایعه، شرکت EVGA سرانجام کارت گرافیک رده بالای GeForce RTX 3090 Ti خود را با تمرکز بر روی اورکلاکینگ و با نام Kingpin Hybrid Gaming راهی بازار می کند. این کارت گرافیک با هدف دستیابی به بالاترین فرکانس پردازنده گرافیکی و استفاده اورکلاکرها طراحی شده و توان رقابت با بهترین کارت گرافیک های دنیا را دارد! کارت گرافیک Kingpin GeForce RTX 3090 Ti با قیمت فوق العاده بالای 2500 دلاری عرضه می شود، اما EVGA عنوان کرده است که همراه با آن یک پاور SuperNova P2 با توان 1600 وات را نیز ارائه می دهد! این پاور در بازار با قیمت 400 دلار به صورت مجزا به فروش می رسد.

کارت گرافیک EVGA RTX 3090 Ti با قیمت 2500 دلار راهی بازار می شود

پیش از این نیز EVGA از این کارها کرده بود! این شرکت به مناسبت تولد 23 سالگی خود به مدت محدود در بسته بندی کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti FTW3 Ultra Gaming، یک پاور EVGA SuperNova 1600 P+، یک تی شرت تبلیغاتی و سه ماه اشتراک Xbox Game Pass برای PC قرار داده بود!

کارت گرافیک RTX 3090 Ti Kingpin پیشرفته ترین مدل EVGA در این سری است. این کارت گرافیک به یک خنک کننده 360 میلی متری مبتنی بر مایع برای پردازنده گرافیکی مجهز بوده و دارای هیت سینک دوگانه و فن برای خنک سازی کامپوننت های PCB بر روی کارت است. از لحاظ ظاهری نیز این کارت گرافیک حرفه ای و رده بالای EVGA دارای بدنه مشکی رنگ مات با یک بخش بزرگ نقره ای رنگ است و هر سه فن آن از نورپردازی RGB پشتیبانی می کنند. برای معدود مشتریانی که پات LN2 یا بلاک خنک کننده آب را بر روی این کارت قرار نمی دهند، EVGA لوگوهای K|NGP|N را در جای جای بدنه حک کرده تا سبب تمایز این کارت گرافیک با دیگر مدل های هیبریدی EVGA شود. ضمن اینکه یک نمایشگر OLED نیز در قسمت کناری کارت قرار گرفته تا تصاویر و انیمیشن های از پیش تعریف شده را نمایش دهد!

کارت گرافیک EVGA RTX 3090 Ti با قیمت 2500 دلار راهی بازار می شود

یکی از مهم ترین ویژگی های کارت گرافیک Kingpin سیستم دریافت برق فوق العاده پیشرفته و کامپوننت های با کیفیت به کار رفته در آن است. علاوه بر این، کارت Kingpin یکی از معدود مدل های GeForce RTX 3090 Ti موجود در دنیا است که از کانکتور برق دوگانه 16 پین بهره می برد. این ویژگی امکان دستیابی کارت گرافیک به برق 1200 وات در هنگام اورکلاکینگ را فراهم می آورد.

کارت گرافیک EVGA RTX 3090 Ti با قیمت 2500 دلار راهی بازار می شود

البته بسیار بعید به نظر می رسد که هسته GeForce RTX 3090 Ti برای اجرای پردازشی به 1200 وات انرژی نیاز داشته باشد! با این وجود کانکتورهای دوقلوی 16 وات این کارت گرافیک، تضمین می کند که در هیچ حالتی این کارت گرافیک مشکل کمبود برق نخواهد داشت و حتی می توان از آن برای اورکلاکینگ با نیتروژن مایع هم استفاده کرد.

کارت گرافیک EVGA RTX 3090 Ti با قیمت 2500 دلار راهی بازار می شود

جای تعجب نیست که کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti Kingpin بالاترین نرخ اورکلاک کارخانه ای را در میان تمام مدل های ارائه شده توسط EVGA با این پردازنده گرافیکی داراست و توان دستیابی به فرکانس بوست 1950 مگاهرتز به صورت پیش فرض را دارد. با توجه به سیستم خنک کننده فوق العاده قدرتمند به کار رفته در این کارت گرافیک، هیچ گونه محدودیتی برای اورکلاک این کارت برای گیمینگ معمولی وجود نخواهد داشت.

منبع: tomshardware