افراد ساکن در کشورهای اروپایی سرانجام می توانند به جدیدترین و قدرتمندترین گوشی تاشوی ساخت شرکت موتورولا دسترسی داشته باشند. این گوشی حدود چند ماه پیش وارد بازار کشور چین شده بود اما خبری مبنی بر عرضه آن در بازارهای جهانی به گوش نمی رسید. تا جایی که این نگرانی ایجاد شده بود که شاید موتورولا برنامه ای برای این کار ندارد و گوشی تاشوی جدید خود را انحصاراً برای چین تولید کرده است. اما اکنون این نگرانی به پایان رسیده و گوشی Motorola Razr 2022 در اروپا و بریتانیا توزیع شده است.

گوشی تاشوی موتورولا Razr 2022 سرانجام وارد بازار کشورهای اروپایی شد

جالب اینجاست که قیمت گذاری گوشی موتورولا Razr 2022 در چین بسیار رقابتی تر از اروپا است! این گوشی در فروشگاه های خرده فروشی بریتانیا با قیمت 949 یورو در دسترس قرار گرفته که از نزدیک ترین رقیبش، گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4، ارزان تر است. با این حال قیمت این گوشی در کشورهای اروپایی بالاتر است و حدود 1199 یورو اعلام شده است.

گوشی تاشوی موتورولا Razr 2022 سرانجام وارد بازار کشورهای اروپایی شد

درست است که قیمت گوشی موتورولا Razr 2022 بالا است، اما فراموش نکنید که مشخصات فنی فوق العاده ای دارد و می توان آن را رقیبی جدی برای گلکسی زد فلیپ 4 دانست. این گوشی از تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت می گیرد و تنها با یک پیکربندی حافظه (8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی) عرضه شده است. البته در کشور چین، شاهد یک نسخه دیگر از این گوشی با میزان رم 12 گیگابایت نیز بوده ایم. سایر مشخصات گوشی Moto Razr 2022 (نسخه توزیع شده در اروپا) با نسخه توزیع شده در چین شباهت دارد. از جمله این مشخصات می توان به دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، نرخ نوسازی تصویر بالای صفحه نمایش و باتری 3500 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شما می توانید برای مشاهده مقاله مقایسه سامسونگ گلکسی Z Flip 4 با موتورولا Razr 2022 به وب سایت ما مراجعه کنید و با این گوشی و رقیب اصلی آن بیشتر آشنا شوید.

نکته قابل توجه این است که گوشی موتورولا Razr 2022 هنوز در کشورهای آمریکا و کانادا توزیع نشده است و حتی نشانه ای بر برنامه موتورولا برای این کار در آینده هم دیده نمی شود! این شرکت هنوز اطلاعاتی در رابطه با توزیع این گوشی در آمریکای شمالی منتشر نکرده است. این خبر برای کاربران آمریکایی که به سامسونگ علاقه ندارند و به دنبال یک گوشی تاشوی جایگزین برای استفاده به جای گلکسی زد فلیپ 4 بودند خبر نا امید کننده ای است!

گوشی تاشوی موتورولا Razr 2022 سرانجام وارد بازار کشورهای اروپایی شد

آخرین گوشی تاشویی که موتورولا به بازارهای آمریکایی شمالی وارد کرد، گوشی Razr 5G است که از زمان عرضه آن حدود دو سال می گذرد. طرفداران این برند تمایل زیادی داشتند که نسل جدید گوشی های تاشوی این شرکت را امتحان کنند و پس از دو سال گوشی خود را به روز رسانی کنند. اما همان طور که عنوان شد، بعید است که موتورولا Razr 2022 به این زودی ها در آمریکا و کانادا در دسترس قرار گیرد! باید ببینیم در آینده رویه این شرکت در این زمینه تغییر پیدا خواهد کرد یا خیر. هنوز دلیل این موضوع توسط موتورولا عنوان نشده اما برخی کارشناسان آن را به مشکل کمبود قطعات و بحران جهانی تولید تراشه مربوط می دانند.

منبع: androidcentral