اگر به یک مانیتور بزرگ نیاز دارید، چرا به جای خرید یک مانیتور فوق عریض (ultra-wide) از یک مانیتور فوق طویل (ultra-tall) استفاده نمی کنید؟! این سؤالی است که LG با مانیتور جدید خود به نام DualUp به آن پاسخ داده است! این مانیتور منحصر به فرد 28 اینچی از نسبت تصویر عجیب 16:18 برخوردار است! برای کسانی که با این اعداد آشنایی کمتری دارند باید بگوییم که استفاده از مانیتور LG DualUp همانند استفاده از دو مانیتور 21.5 اینچی با نسبت تصویر 16:9 است که به صورت عمودی روی یکدیگر قرار گرفته اند!

LG مانیتور عمودی DualUp را با نسبت تصویر 16:18 ارائه داده است

شرکت LG مانیتور DualUp را در مراسم CES 2022 معرفی کرده بود و اکنون این مانیتور با قیمت 700 دلار برای خرید در دسترس قرار گرفته است.

از آنجا که ویندوز 11 و دیگر سیستم عامل های رایج از قابلیت سازماندهی پنجره ها و چیدمان منظم آنها پشتیبانی می کنند، شاید استفاده از مانیتوری مانند DualUp از استفاده از دو مانیتور مجزا در کنار هم راحت تر باشد. در واقع اگر به صفحه نمایش بزرگتر و فضای بیشتری برای کارهای کامپیوتری خود نیاز دارید، می توانید به جای صرف هزینه برای خرید دو مانیتور و راه اندازی یک سیستم دو مانیتوره، از این محصول جدید ال جی استفاده کنید. مانیتور LG DualUp از قابلیت تصویر در تصویر (PiP) پشتیبانی می کند و دست شما برای استفاده از آن باز است! شما می توانید این مانیتور کامپیوتر جدید LG را به یک PC متصل کرده و از آن در حالت دو صفحه نمایشی بهره ببرید، یا آن را به دو PC متصل کرده و تصاویر آنها را به صورت هم زمان بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید.
در هر دو حالتی که در بالا به آنها اشاره شد، مانیتور LG DualUp از رزولوشن کلی 2560x2880 پیکسل برخوردار خواهد بود که از جانب ال جی Square Double QHD یا SDQHD نام گذاری شده است. مانیتور DualUp به پنل Nano IPS مجهز است که محدوده رنگ 98% DCI-P3 را پوشش می دهد. همچنین این مانیتور از HDR10 پشتیبانی می کند و توانایی نمایش تصاویر با دقت رنگ عالی و کنتراست 1000:1 را دارد.

LG مانیتور عمودی DualUp را با نسبت تصویر 16:18 ارائه داده است

لازم به ذکر است که مانیتور DualUp به پایه LG Ergo هم مجهز شده که به دلیل شکل و شمایل خاصی که این مانیتور دارد، می تواند بسیار کاربردی باشد. این پایه از قابلیت هایی مانند چرخش افقی و عمودی و حرکت کردن به سمت جلو یا عقب بهره می برد.
در بخش پورت های ارتباطی، مانیتور جدید LG به پورت USB Type-C با پشتیبانی از فناوری PD با توان 90 وات مجهز است. همچنین این مانیتور قابلیت عملکرد به عنوان هاب USB را دارد و می تواند از پورت های HDMI، DisplayPort و USB 3.0 پشتیبانی کند.
دیگر مشخصات مانیتور جدید LG DualUp را میزان روشنایی 300 nit، زمان پاسخ دهی 5 میلی ثانیه و قابلیت کالیبره رنگ اشافه کرد. ضمن اینکه این مانیتور دارای دو اسپیکر 7 واتی استریو با قابیت پشتیبانی از MAXXAUDIO است.

LG مانیتور عمودی DualUp را با نسبت تصویر 16:18 ارائه داده است

همان طور که اشاره شد، مانیتور DualUp در حال حاضر با قیمت 700 دلار برای سایت LG در دسترس قرار گرفته است.

منبع: windowscentral