همانطور که می دانید، گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 از بهترین گوشی های تاشو در طول چندین سال گذشته بودند که توانستند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند. اکنون با توجه به این استقبال، وقت آن رسیده است که غول فناوری کره جنوبی سری جدید گوشی های تاشو خود را راه اندازی کند. در طی چند هفته گذشته نیز، اطلاعات مربوط به سامسونگ گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 آینده به طور مداوم به بیرون درز کرده است، و یکی از نشت های آن ها این است که در گوشی گلکسی Z Fold 4 از سریع ترین فناوری شارژ سامسونگ صرف نظر شده است. همچنین به نظر می رسد که گواهی اخیر چینی سرعت شارژ گوشی ها را تایید کرده است.

به نظر می رسد در گلکسی Z Fold 4 از سریع ترین فناوری شارژ سامسونگ صرف نظر شده است، اما Z Flip 4 در حال ارتقا است!

زمانی که گوشی های Z Fold 3 و Z Flip 3، با عشق و علاقه زیاد طرفداران خود رو به رو شدند، اما کاربرانی هم وجود داشتند که از طول عمر کم باتری آن ها شکایت داشتند. چرا که باتری هر دو گوشی یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بود که تنها از شارژ 15 واتی بهره می برد و این در حالی بود که برخی از گوشی های میان رده سامسونگ از شارژ 25 واتی برخوردار شده بودند. اما اکنون طبق گواهی 3C این گوشی ها در چین، قرار است گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 از شارژ 25 واتی بهره مند شوند که این یک ارتقاء برای تلفن تاشو سامسونگ به شمار می آید. البته ممکن است طرفداران سری گران قیمت Fold کمی ناامید شوند، چرا که شاید آن ها انتظار داشتند که این شرکت از خود (شارژ 45 واتی) در گوشی های تاشو آینده استفاده کند.

به نظر می رسد در گلکسی Z Fold 4 از سریع ترین فناوری شارژ سامسونگ صرف نظر شده است، اما Z Flip 4 در حال ارتقا است!

همانطور که می دانید، Z Fold 3 با قیمت 1799 دلار در مقایسه با قیمت 1199 دلاری S21 Ultra عرضه شد. و اگر استراتژی قیمت گذاری فعلی سامسونگ بدون تغییر باقی بماند، گلکسی زد فولد 4 می تواند بسیار گران قیمت تر از پرچمدار فعلی یعنی گلکسی اس 22 اولترا باشد. اما ما انتظار داریم که تفاوت قیمتی مشابهی بین دو پرچمدار سامسونگ در سال جاری وجود داشته باشد. بنابراین عدم استفاده از آخرین فناوری شارژ و حذف شارژ 45 واتی می تواند به عنوان یک اشتباه از جانب سامسونگ تلقی شود. اما آیا واقعاً این چیزی است که از دست خواهیم داد؟

شارژ 25 وات در مقابل شارژ 45 وات

سریع ترین گزینه شارژ سامسونگ، یعنی شارژ 45 واتی، آنقدرها هم که این شرکت می گوید عالی نیست! طبق آزمایشات انجام شده، شارژ 45 واتی سامسونگ در گلکسی اس 22 پلاس و اس 22 اولترا تفاوت زیادی با شارژ 25 واتی ندارد. چرا که اختلاف زمانی دوشاخه 45 واتی در مقابل شارژ 25 واتی تنها 6 دقیقه است؛ و کاملا مشهود است که ارتقا به مدل قدرتمندتر فایده ‌ای ندارد!

شارژ 25 وات در مقابل شارژ 45 وات

علاوه بر موارد بالا، ظرفیت باتری دو گوشی تاشوی آینده نیز لو رفته است. اندازه باتری گلکسی زد فولد 4 ممکن است بدون تغییر در 4270 میلی آمپر ساعت باقی بماند، در حالی که Z Flip 4 ممکن است با افزایش 100 میلی آمپر ساعتی به ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعت برسد.

منبع: androidauthority