Galaxy Z Fold 3 برای بسیاری از افراد، ممکن است بهترین گوشی اندرویدی باشد. اما برای بخش قابل توجهی از جمعیت اندرویدی ها، Galaxy Fold یادآور میزان ناامیدی آن ها از یک مسئله مهم به نام "قیمت" است.

اگرچه سامسونگ تصمیم گرفت خط تولید Galaxy Note را پایان دهد. اما خط تولید Galaxy S Ultra و Galaxy Fold در اصل جانشینان خط Note هستند و همه چیز کاملاً یکسان نیست.

گلکسی نوت در طول سال ها، یکی از مدل های مورد علاقه مردم است، و این محبوبیت ممکن است به خاطر قلم S Pen آن باشد. شاید فکر کنید که پشتیبانی از S Pen باعث می شود گوشی های موبایل دیگر جایگزین مناسبی برای Note شوند. یک خط تولید کمتر برای تولید و پشتیبانی، در حالی که ویژگی اصلی آن را به سایر محصولات گران قیمت ارائه می دهد، یک حرکت تجاری هوشمندانه است. با این وجود بسیاری از کاربران قبلی و فعلی گلکسی نوت (نه همه) احتمالاً چنین تفکری خواهند داشت. این استدلال قابل درک است و می توانیم ببینیم چرا رفتن به این مسیر برای سامسونگ مفید است.

Galaxy Fold نمی تواند جایگزین Galaxy Note برای بسیاری از افراد باشد!

گلکسی نوت دارای ارتقاءهای کوچک اما معنی داری نسبت به Galaxy S بود. در واقع سری نوت فراتر از یک قلم S بود. مواردی مانند SoC جدیدتر یا حافظه بیشتر یا بهبود Wi-Fi و بلوتوث می تواند ارتقاء قابل توجهی باشد، که در گلکسی نوت وجود داشت.

پیشرفت های اخیر خود سامسونگ نیز قابل توجه است. البته تغییرات نرم افزاری حتی اگر شماره نسخه آنقدر تغییر نکرده باشد، نیز ضروری است. اما برخلاف Fold، که برای انجام کارهای مختلف با ویژگی های جدید به روش های متفاوتی نیاز دارد، هسته خط اتصال بین Galaxy S و Galaxy Note یکسان بود. فقط در Note بهتر، تصفیه شده تر واشکالات کمتری داشت. و این چیزی بود که واقعا از بروزرسانی ها انتظار داشتیم.  

در نهایت، موضوع مهم قیمت وجود دارد. Galaxy Note بهترین تجربه گلکسی را با قیمت بسیار کمتر ارائه می دهد. گلکسی نوت 20 اولترا قبل از هرگونه تخفیف یا معامله، با مبلغی معادل 1100 دلار رونمایی شد که  هزینه بالایی برای خرید یک گوشی است، اما Galaxy Z Fold 3 حدود 1800 دلار برای شما هزینه دارد. با این وجود، اگر واقعاً می خواهید یک گوشی تاشو داشته باشید، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا این قیمت مناسب است یا خیر.

Galaxy Fold نمی تواند جایگزین Galaxy Note برای بسیاری از افراد باشد!

مسئله این است که مردم همانقدر که از وسایل مورد علاقه خود لذت می برند، به همان اندازه نسبت به از دست دادن یا خراب شدن آن هم حساس بوده و واکنش نشان می دهند. با این وجود هزینه سنگین 1800 دلاری که اگر بخواهیم با دلار 30000 تومانی مقایسه کنیم چیزی حدود 54 میلیون در ایران خواهد بود. البته که این هزینه برای خرید یک گوشی واقعا هزینه سنگینی است؛ اما ما هرگز نیازی به توجیه آنچه دوست داریم نداریم. بلکه فقط اتفاق می افتد!

با وجود این قیمت ممکن است مردم نتوانند یا حتی مایل نباشند که بگویند Galaxy S Ultra یا Galaxy Z Fold 3 گوشی مورد علاقه آن ها است. این احتمالاً بدترین چیزی نیست که کسی تجربه کرده است، ولی ممکن خواهد بود. اما خبر خوب این است که سامسونگ تا یکی دو سال دیگر از محصولات خود پشتیبانی می کند و شما هنوز هم می توانید گلکسی نوت 20 بخرید و از زیبایی Mystic Bronze لذت ببرید!

منبع: androidcentral