اپل نسخه رجیستری مرورگر سافاری را برای macOS Big Sur و Catalina منتشر کرد. این به روز رسانی، که به عنوان بخشی از macOS Monterey که قرار است در آینده منتشر شود، اعلام شد. در واقع این به روزرسانی، که همزمان با iOS و iPadOS 15 منتشر شد، ظاهر و ویژگی های جدیدی به مرورگر وب در پلتفرم های اپل می بخشد. سافاری جدید برای دستگاه های آیفون، آیپد، مک دارای نسخه macOS Monterey عرضه می  شود. اپل می  گوید دو هدف اصلی او در سافاری iOS این بوده که دسترسی آسان  تری به کنترل  ها با یک دست بسازد و محتواها در جلو و مرکز دید کاربر باشند.

برای به روز رسانی کردن مرورگر Safari 15 جدید، می توانید به تنظیمات سیستم یا System Preferences رفته و سپس گزینه به روز رسانی نرم افزار یا Software Update را انتخاب کنید تا مرورگر شما به روز شود. لازم به ذکر است که پس از به روز رسانی Safari، بر خلاف به روز رسانی macOS، نیازی به راه اندازی مجدد کامپیوتر خود ندارید.

توسعه این نسخه از مرورگر Safari، اتفاقی جالب بوده است. زیرا برخی از ویژگی های این سیستم عامل هنوز در دسترس نیست، اما به هر حال اپل تصمیم گرفت Safari جدید را به بازار عرضه کند. در واقع این سیستم عامل در iOS 15 کاملا باز طراحی شده است و یکی از تغییرات عمده سیستم  عامل موبایل جدید اپل محسوب می  شود. هدف از طراحی و ویژگی  های جدید افزوده شده به سافاری این است که کاربران بتوانند با یک دست به آسانی کار کنند. در طراحی جدید، نوار جست  و جو و برگه  ها به پایین صفحه منتقل شده است و دارای یک صفحه شروع جدید، قابلیت مدیریت بهتر و گروه بندی برگه ها و موارد دیگر است. این به روز رسانی همچنین شامل ویژگی هایی مانند حفاظت بهتر از ردیابی و تغییر خودکار به HTTPS برای سایت هایی است که از آن پشتیبانی می کنند.

اپل macOS Safari را با ظاهری جدید به روز می کند!

بروز رسانی مرورگر سافاری علاوه بر ویژگی های جدید خود، از طراحی جدیدی نیز برخوردار شده است. از زمان اعلام این نسخه، تاکنون اپل چندین تغییر در آن اعمال کرده است. از نظر ظاهری، این مرورگر تغییرات کلی نسبت به Safari 14 داشته است، اما روشی وجود دارد که می توانید آنها را تغییر دهید تا برخی از تغییرات را که دوست ندارید به عقب برگردانید. اگر نمی خواهید وب سایت ها بتوانند رنگ نوار برگه خود را تغییر دهند، می توانید به تنظیمات Safari> Tabs بروید و علامت " Show color in tab bar" را بردارید. اگر می خواهید برگه های شما در ردیف خود قرار داشته باشند، می توانید از حالت Compact  به حالت Separate تغییر دهید. در ادمه باید بگوییم هنگامی که تعداد برگه ها زیاد است، با برداشتن علامت " Automatically collapse tab titles into icons" نوار برگه به نوعی چرخ فلک تبدیل می شود. Safari 15 همچنین حاوی به روزرسانی های معمول امنیتی است،اما هیچکدام چندان جدی به نظر نمی رسند.

اپل macOS Safari را با ظاهری جدید به روز می کند!

شکی نیست که باید مدتی بگذرد تا به این مرورگر عادت کنید. اپل در گزینه های بتا، روشی برای بازگشت به نسخه سافاری قدیمی با طراحی کلاسیک قرار داده است. در حال حاضر، iOS 15 به صورت بتای عمومی و توسعه دهنده عرضه شده و نسخه رسمی آن در پاییز سال 2021 منتشر می شود.

پس از به روزرسانی، نظر خود را در مورد طراحی جدید به ما اطلاع دهید. آیا این طراحی برای شما جالب است است یا فقط یک به روزرسانی عادی است که با بی میلی به آن عادت می کنید؟

منبع: theverge