ایرباد جدید سونی احتمالاً طول عمر باتری بیشتری نسبت به ایرباد Samsung Galaxy Buds 2 خواهد داشت و با یک بار شارژ، مدت زمان بیشتری می توان از آن استفاده کرد. همچنین این ایرباد جدید در مقابل نفوذ آب هم مقاوم خواهد بود و با خیال راحت می توان از آن در فضاهای باز استفاده کرد. مطابق با گزارش های غیر رسمی منتشر شده، این ایرباد WF-C500 نام خواهد داشت و احتمالاً از قابلیت حذف نویز برخوردار نخواهد بود!

ایرباد جدید سونی از لحاظ طول عمر باتری ارتقا خواهد یافت

اولین اطلاعات در رابطه با ایرباد جدید سونی بر روی فروشگاه آنلاین والمارت منتشر و خیلی زود از روی آن حذف شد. اکنون بلاگ رسمی واکمن (Walkman) عکس هایی این ایرباد همراه با مشخصات فنی آن را اعلام کرده است و قیمت احتمالی ایرباد Sony WF-C500 در خرده فروشی ها را حدود 80 دلار اعلام کرده است.

باتری این ایرباد با هر بار شارژ، تا 10 ساعت شارژدهی خواهد داشت. اگر بخواهیم این ایرباد را با Galaxy Buds 2 مقایسه کنیم، باید بگوییم که ایرباد جدید سونی 5 ساعت طول عمر باتری بالاتری دارد. در واقع اگر قابلیت حذف نویز را در گلکسی بادز 2 فعال کنید، طول عمر باتری آن ساعت و اگر آن را غیرفعال کنید طول عمر باتری ایرباد حدود 8 ساعت خواهد بود. از این بابت Sony WF-C500 ایرباد محبوب سامسونگ را به چالش خواهد کشید! ضمن اینکه ایرباد رده بالا و گران قیمت سونی، مدل WF-1000XM4، در حالت فعال بودن ANC (قابلیت حذف نویز) تا 24 ساعت و در حالت غیر فعال بودن آن تا 36 ساعت نیاز به شارژ نخواهد داشت!

اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که ایرباد جدید سونی مدل WF-C500 فاقد قابلیت حذف نویز است و از این جهت Galaxy Buds 2 به آن برتری دارد. البته با توجه به قیمت 80 دلاری این ایرباد نباید از آن توقعات زیادی در رابطه با امکانات پیشرفته داشت و جای تعجب نیست که این ایرباد فاقد قابلیت حذف نویز باشد.

ایرباد جدید سونی از لحاظ طول عمر باتری ارتقا خواهد یافت

از لحاظ طراحی باید گفت که ایرباد جدید نسبت به مدل WF-1000XM4 کمی کوچکتر است. مطابق با عکس هایی که از ایرباد WF-C500 منتشر شده می توان گفت که این ایرباد کمی تخت تر است و از گوش بیرون نمی زند. این ایرباد دارای درجه حفاظتی IPX4 است و در برابر پاشیده شدن قطرات آب و نفوذ گرد و غبار مقاومت قابل توجهی دارد. به همین دلیل می توانید این ایرباد را برای استفاده در هنگام انجام تمرین های ورزشی در باشگاه یا در هنگام دویدن در فضای باز مناسب دانست. در مجموع پیش بینی می شود مدل WF-C500 به یکی از مدل های پرطرفدار در بازار ایربادهای میان رده تبدیل شود.

لازم به ذکر است که ایرباد Sony WF-C500 از طریق بلوتوث به گوشی های اندرویدی متصل می شود. همچنین این ایرباد در چهار رنگ شامل مشکی، سبز، سفید و نارنجی عرضه خواهد شد. البته سونی اعلام کرده که رنگ بندی این ایرباد در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و در این زمینه سلیقه مردم بومی هر محل را در نظر خواهد گرفت.

منبع: androidcentral