در حالی که نسخه موبایل پلی استور در گذشته بارها و بارها توسط گوگل مورد ارتقا گرفته است، اما گوگل به نسخه دسکتاپ این سرویس توجه چندانی نشان نمی داد و به نظر می رسید که علاقه چندانی به آن ندارد! تا اینکه این غول دنیای تکنولوژی سرانجام نشانه هایی در رابطه با ارائه یک آپدیت بزرگ برای نسخه وب Play Store را در نوامبر سال گذشته ارائه داد. اکنون این آپدیت بزرگ برای تمامی کاربران در سرتاسر دنیا در دسترس قرار گرفته است.

نسخه دسکتاپ Google Play Store طراحی جدید و کاملاً متفاوتی پیدا کرده است

این آپدیت جدید، طراحی ظاهری جدید و کاملاً متفاوتی به Google Play Store بخشیده است. اولین و مهم ترین نکته در این طراحی جدید این است که فضای مرده صفحه بسیار بهتر از قبل مورد استفاده قرار گرفته و به هر فهرست اپلیکیشن، فضای قابل توجهی برای برجسته شدن اختصاص می دهد. همچنین در این طراحی جدید دیگر شاهد سایدبار در سمت چپ صفحه نیستیم و یک منوی ناوبری در بالای صفحه جایگزین آن شده است. به این ترتیب تب های مربوط به بازی، اپلیکیشن، کتاب، فیلم و کودکان نسبت به قبل بیشتر در معرض دید قرار دارند و دسترسی به آنها به مراتب راحت تر و سریع تر از گذشته شده است.

در گوشه سمت راست بالای صفحه، عکس پروفایل کاربر نمایش داده می شود. همچنین در کنار آن شاهد قرارگیری یک آیکون برای ارائه راهنمایی برای استفاده از سرویس و یک آیکون جستجو هستیم.

نسخه دسکتاپ Google Play Store طراحی جدید و کاملاً متفاوتی پیدا کرده است

نکته دیگر این است که شما می توانید در طراحی جدید نسخه وب Play Store، گوشه های گرد و خمیده را در هر جایی ببینید! این در حالی است که نسخه قبلی از گوشه های از مد افتاده و قدیمی مربعی برخوردار بود. این نوع طراحی (گوشه های گرد) در آیکون اپلیکیشن ها و بازی ها، اسکرین شات ها، کاور کتاب ها و فیلترهای سیستمی در منوی ناوبری به چشم می خورد و ظاهری مدرن تر و به روز تر به این سرویس بخشیده است.

نسخه دسکتاپ Google Play Store طراحی جدید و کاملاً متفاوتی پیدا کرده است

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در طراحی و چیدمان جدید، به تمام تب ها و بخش ها به یک اندازه توجه نشده است. به عنوان مثال لینک های your library و wishlist در تب Books هنوز از طراحی قدیم برخوردارند. همچنین تب کتاب ها در بخش Library به حال خود رها شده است!

طراحی و چیدمان جدید نسخه دسکتاپ Google Play Store در چند روز گذشته برای کاربران ساکن کشور ایالات متحده در دسترس قرار گرفته و در آینده ای نزدیک کاربران ساکن در کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. پس نسخه جدید پلی استور به زودی بر روی بهترین گوشی های اندرویدی در کنار نسخه موبایل آن قابل استفاده خواهد بود.

با اینکه زمان بسیار زیادی طول کشید تا گوگل جان تازه ای به نسخه دسکتاپ پلی استور ببخشد، اما می توان این موضوع را یک خوشامدگویی به تغییرات جدید برای این سرویس بدانیم که با رویکرد کلی گوگل در مورد سایر خدمات و سرویس هایش مطابقت دارد.

منبع: androidcentral