تیک تاک یک شبکه اجتماعی نوظهور است که به کاربران اجازه می دهد تا موزیک ویدئوهای ساخت خود را در آن به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی امکانات متعددی مانند موزیک و جلوه های ویژه را در اختیار کاربران می گذارد که با استفاده از آنها می توانید ویدئوهایی فان و جالب ایجاد کنید! همچنین در اپلیکیشن تیک تاک انواع فیلترها و ایموجی های سرگرم کننده به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود. اکنون تیک تاک تصمیم گرفته تا محدودیت زمانی ویدئوها را به سه دقیقه افزایش دهد و به شما اجازه دهد تا «دیگران را با ویدئوهای خلاقانه شیفته خود کنید!»

ضبط ویدئو با تایم طولانی تر (3 دقیقه) در تیک تاک امکان پذیر شده است

تیک تاک تست ویدئوهای سه دقیقه ای را در پلتفرم خود از ماه دسامبر سال گذشته (آذر 1399) آغاز کرده است. اما تا امروز این ویژگی فقط برای برخی کاربران ممتاز در دسترس بود. تیک تاک عقیده دارد که اکنون بسیاری از کاربران آماده ایجاد ویدئوهای خلاقانه هستند و قصد دارد تا با افزایش طول ویدئوها به سه دقیقه، زمینه را برای بروز خلاقیت های آنها آماده کند.

همان طور که احتمالاً تا به حال مشاهده کرده اید، بسیاری از کاربران تیک تاک ویدئوهای خود را به صورت چند قسمتی منتشر می کردند. این موضوع می تواند به آنچه که کاربران از ساخت ویدئو در نظر داشتند، ضربه بزند و امکان ارائه یکپارچه محتوا را از آنها بگیرد. حالا که طول ویدئوها در تیک تاک به سه دقیقه افزایش پیدا کرده، کاربران تایم کافی برای بروز خلاقیت های خود را دارند و می توانند ویدئوهایی منعطف تر و جذاب تر ایجاد کنند.

تیک تاک اعلام کرده است که قابلیت ایجاد ویدئوهای طولانی تر برای تمامی کاربران ظرف چند هفته آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. پس از اینکه این ویژگی به تیک تاک اضافه شد، شما یک نوتیفیکیشن بر روی اپلیکیشن خود دریافت خواهید کرد. ضمن اینکه شما می توانید ویدئوهای سه دقیقه ای خود را از طریق کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ خود به TikTok آپلود کنید.

زمانی که برای اولین بار اپلیکیشن تیک تاک عرضه شد، این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا ویدئوهای حداکثر 15 ثانیه ای را در آن آپلود کنند. سال بعد از آن، تیک تاک این محدودیت زمانی را به 60 ثانیه ارتقا داد. حالا این محدودیت به سه دقیقه رسیده است. YouTube Shorts و Snapchat Spotlight که دو رقیب اصلی تیک تاک به حساب می آیند، از ویدئوهای 60 ثانیه ای پشتیبانی می کنند. پلتفرم Instagram Reels هم تنها اجازه آپلود ویدئوهای 30 ثانیه ای را به کاربران خود می دهد. البته این پلتفرم در برخی کشورها در حال تست ارتقای تایم ویدئوها به 60 ثانیه است. اخیراً اخباری منتشر شده که اینستاگرام قصد دارد تا به منظور رقابت بیشتر با تیک تاک، به جنبه های سرگرمی پلتفرم خود بهای بیشتری دهد و بر روی ویدئو بیشتر متمرکز شود. در حالی که پروژه IGTV در اینستاگرام آن طور که انتظار می رفت با استقبال کاربران مواجه نشده، اکنون اینستاگرام بر روی پلتفرم Reels سرمایه گذاری کرده است. این پلتفرم برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه ایجاد شده است. حال باید منتظر ماند و دید که رقابت اینستاگرام و تیک تاک به کجا خواهد کشید!

منبع: androidcentral